Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Katarzyna Szypuła-Sajon
Platforma Moodle jako e-learningowe narzędzie w komplementarnym nauczaniu języka angielskiego w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu Katarzyna Szypuła-Sajon
2
B-(lended) learning
3
B-(lurred) learning blurred
4
3 strony STUDENT INSTYTUCJA LEKTOR
5
Instytucja edukacyjna
koszty: sale sprzęt kadra dydaktyczna
6
Instytucja edukacyjna
korzyści: przewaga konkurencyjna lepsze wykorzystanie istniejącej infrastruktury w perspektywie redukcja kosztów
7
Student koszty: komputer dostęp do Internetu
8
Student korzyści: znane i lubiane narzędzie dostęp – 24h na dobę
więcej ćwiczeń dla każdego coś dobrego:
9
Lektor problemy: obsługa komputera po co? czasochłonność
10
Lektor korzyści: automatyczne sprawdzanie testów ksero
ciekawsze zajęcia – więcej czasu na komunikację
11
System nauczania języków obcych – lektorat
8 modułów (poziomów zaawansowania) moduły A-D – obowiązkowe moduły E-H – nadobowiązkowe moduł fachowy każdy moduł 1 semestr wspólny egzamin modułowy dla danego poziomu
12
System nauczania języków obcych – zajęcia dodatkowe
Centrum Językowe Forward Uniwersytet Każdego Wieku
13
Platforma Moodle zastosowanie: diagnostyka
prezentacja programów nauczania kursy on-line komunikacja
14
Platforma Moodle dawniej: dziś: dowolność kursy wprowadzające
50% kosztów uzyskania przychodu kursy dla lektorów
15
Platforma Moodle diagnostyka:
studia niestacjonarne – testy diagnostyczne w domu studia stacjonarne – testy diagnostyczne na terenie uczelni
16
diagnostyka – korzyści:
Platforma Moodle diagnostyka – korzyści: mniej osób do obsługi studentów wyniki dostępne od razu redukcja kosztów
17
Program nauczania 8 e-Syllabusów studenckich
8 e-Syllabusów nauczycielskich dodatkowe ćwiczenia listy słówek egzamin próbny on-line i w wersji papierowej
18
e-Syllabus
19
egzamin próbny
20
egzamin próbny
21
kurs on-line
22
Quizy data zamknięcia zmiana kolejności pytań poziom zaliczenia
okna z wynikami
23
wyniki quizów
24
Korzyści student: monitorowanie postępów
możliwość wielokrotnego wykonania tego samego ćwiczenia w innym układzie ułatwione przygotowanie do kolokwiów i egzaminów wynik od razu
25
Korzyści lektor: możliwość monitorowania postępów studentów
zamieszczanie komentarzy do pojedynczych pytań analiza błędów dodatkowe ćwiczenia na rozumienie ze słuchu ograniczenie ściągania przeprowadzanie testów (nie trzeba ich kserować i sprawdzać)
26
Podsumowanie kursy na platformie wydatnie wspomagają proces dydaktyczny – dobre wyniki na egzaminie dobre składniki właściwe proporcje instrukcje dla studentów
27
przyszłość w b-learningu? – TAK
I co dalej? przyszłość w b-learningu? – TAK zwiększenie kontaktu z językiem stymulowanie różnych kanałów poboru informacji narzędzie przyjazne studentowi możliwość zamieszczanie wielorakich typów ćwiczeń możliwość tworzenia słowników możliwość przenoszenia treści z kursu do kursu i dzielenia się z innymi lektorami
28
problemy do rozwiązania:
I co dalej? problemy do rozwiązania: więcej sal komputerowych słuchawki i mikrofony większa zachęta dla lektorów system szkoleń z podstaw obsługi komputera i działania platformy Moodle
29
Blended learning nie tylko kursy on-line inne technologie: dyktafony
kamery video tablice interaktywne wykorzystanie badań nad mózgiem aktywacja prawej półkuli mind-mapping
30
Dziękuję Państwu za uwagę
Katarzyna Szypuła-Sajon
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.