Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Innowacyjne narzędzia dydaktyczne w zakresie przedsiębiorczości

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Innowacyjne narzędzia dydaktyczne w zakresie przedsiębiorczości"— Zapis prezentacji:

1 Innowacyjne narzędzia dydaktyczne w zakresie przedsiębiorczości
W gronie siła, a w grze nauka… Opracowanie: Karolina Cyran Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie

2 Stary a nowy świat edukacji – jeden świat dwa wymiary
STARA EDUKACJA  NOWA EDUKACJA I. Audytorium (odbiorcy)  Jedno źródło wiedzy  Wiele źródeł wiedzy  Zespół (kadra, społeczność szkolna, uczelni)  Klienci, partnerzy, szeroka opinia publiczna  Pojedyncze zadanie  Wielozadaniowość  Myślenie punktowe  Myślenie globalne  Głęboka wiedza  Szeroka wiedza  Jednoznaczny wynik  Niejednoznaczny wynik  Odbiorca indywidualny  Społeczność uczących się II. Proces uczenia się  Wydarzenia  Procesy  Wiedza na całe życie  Wiedza na teraz, ulegająca dezaktualizacji  Od czasu do czasu  Stały, przez całe życie  Formalny  Nieformalny  Cel szkoleniowy (pogłębienie wiedzy)  Cel biznesowy (przygotowanie do rynku)  Szkolenie  Działanie  Produkcja i konsumpcja wiedzy                  Wyszukanie informacji i jej przetworzenie w wiedzę  Jakość przetwarzanej wiedzy  Ilość przetwarzanej wiedzy III. Projektowanie procesu uczenia  Trenerzy, wykładowcy  Konsultanci  Jednorodny dla wszystkich  Spersonalizowany  Ustalony model  Skalowalny  Nastawienie na tworzenie treści  Dostęp do treści  Kompleksowość  Fragmentaryczność

3 Interaktywne formy kształcenia
Gry edukacyjne Wideo-konferencje Scenariusze lekcji Case Studies – Analizy Przypadku E-learning

4 Gry jako skuteczna platforma pedagogiczna
symulują sytuacje realne np. „imitują doświadczenie i dostarczają wielu spośród umiejętności dostępnych w kontekście praktycznym, nawet, jeśli stworzenie takiego kontekstu w rzeczywistości byłoby niebezpieczne lub skomplikowane (np. w przypadku gier strategicznych i symulatorów lotu)” funkcja motywacyjna (motywują gracza, stanowiąc atrakcyjne tło psychologiczne nauczania). Gry stanowią pewne ułatwienie, gdyż pomagają w zoperacjonalizowaniu niektórych teoretycznych struktur Gra symulacyjna to najprościej rzecz ujmując, stworzenie iluzji rzeczywistości.

5 Odpowiedź brzmi: TAK „Chłopska Szkoła Biznesu”
Gry planszowe Czy można w atrakcyjny dla młodzieży sposób pokazywać mechanizmy rządzące gospodarką? Czy poprzez historię i grę planszową można uczyć ekonomicznego myślenia? Odpowiedź brzmi: TAK „Chłopska Szkoła Biznesu” „Chłopska Szkoła Biznesu” to nie tylko gra planszowa. Dzięki różnorodności możliwych do poruszenia zagadnień (np. z zakresu ekonomii, historii czy wiedzy o społeczeństwie) może stanowić atrakcyjne narzędzie pracy dla pedagogów, a tym samym alternatywę dla tradycyjnych metod nauczania przedsiębiorczości.

6 Granie w zarabianie… Gry planszowe
Cashflow to edukacyjna gra planszowa zaprojektowana tak, aby umożliwić graczowi poznanie tematyki związanej z rachunkowością i finansami. Uczy podstaw inwestowania w akcje, biznes i nieruchomości. Celem gry Cashflow jest uzyskanie kontroli nad osobistymi finansami i własnym przepływem pieniężnym. „Cashflow nie jest zabawką. To coś więcej niż zwykła gra - Postawi przed tobą wyzwania i nauczy myśleć tak, jak myślą bogaci ludzie. Za każdym razem, gdy będziesz w nią grał, będziesz nabywał większych umiejętności finansowych. Każda gra będzie inna, będziesz rozwiązywał odmienne problemy finansowe i uczył się strategii finansowych. Wzrosną twoje finansowe umiejętności i twoja pewność siebie.” Robert Kiyosaki, twórca Cashflow

7 „FARMERSI” - ta gra w łatwy i przyjemny sposób uczy biznesowego sposobu myślenia, podstaw finansów i ekonomii oraz współpracy drużynowej.

8 Finanse bez tajemnic

9 Od bułki do spółki W grze użytkownik ma za zadanie osiągnąć jak największy zysk ze sprzedaży kanapek. Sprzedaje on swój towar w wybranych przez siebie miejscach, po określonej cenie.

10 Gra decyzyjna - Moja firma

11 „Cyfrowi tubylcy” E-learning („distance learning”) czyli nowoczesna, interaktywna forma nauczania na odległość, wykorzystująca wszytki dostępne media elektroniczne (Internet, CD-RoMy, pliki audio, pliki video). E-learning jest bardzo często kojarzony z nauką, gdzie komputer jest stroną która przekazuje wiedzę, czyli nie ma bezpośredniego, fizycznego kontaktu z nauczycielem.

12 Podstawy przedsiębiorczości w NBP

13 Szkolenia z zakresu przedsiębiorczości

14 Program do generowania testów z przedsiębiorczości

15 "Wirtualna wycieczka po Giełdzie Papierów wartościowych w Warszawie"

16 Scenariusze lekcji – gdzie ich szukać ?
do przedmiotu Podstawy przedsiębiorczości - Fundacja Edukacji Rynku Kapitałowego Podstawy przedsiębiorczości - kształcenie podstawowe – NBP

17 Przydatne strony – scenariusze lekcji z zakresu przedsiębiorczości
Scenariusze lekcji dla nauczycieli oraz komiksy - Forum Obywatelskiego Rozwoju Konto bankowe przepustką do świata finansów – scenariusz zajęć Przykładowe konspekty zajęć edukacyjnych Profesor.pl

18 Przydatne linki Materiały dla nauczycieli: Przedsiębiorczość
Przedsiębiorczość – Polski Portal Edukacyjny Materiały pomocnicze z podstaw przedsiębiorczości Foliogramy i prezentacje Materiały dydaktyczne Materiały dydaktyczne 2 Mała przedsiębiorczość

19 Jaka powinna być więc szkoła XXI wieku?
Przede wszystkim otwarta na innowacje – nie tylko w świecie technologii, ale i w odniesieniu do procesów nauczania i uczenia się; Współczesna edukacja nie powinna stać w opozycji do cyfrowego świata , w którym funkcjonują na co dzień uczniowie; Powinna mądrze korzystać – na wszystkich przedmiotach – z dobrodziejstw nowych technologii i przyczyniać się do powiększania wirtualnych zasobów edukacyjnych; Dzięki takim działaniom nauka będzie bardziej atrakcyjna dla uczniów, którzy będą coraz bardziej zmotywowani do nauki i do działania

20 Na zakończenie… – EDUKACJA 2050
Jak wyglądać będzie wtedy edukacja? Kilka hipotez: Uczyć nas będą także urządzenia, gdyż wszystkie obiekty będą potrafiły komunikować się z człowiekiem; Internet będzie siecią, której poszczególne elementy będą się ze sobą komunikowały, czyli również będą przetwarzać informacje w wiedzę; Nauczanie będzie ustawicznym procesem opartym przede wszystkim na dzieleniu się wiedzą przez ludzi bez względu na wiek i etap kształcenia;


Pobierz ppt "Innowacyjne narzędzia dydaktyczne w zakresie przedsiębiorczości"

Podobne prezentacje


Reklamy Google