Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLudwika Skowrońska Został zmieniony 9 lat temu
1
W 3 krokach do Product Backloga Paweł Słowikowski
3
Rozkład jazdy Produkcja Praca w grupach Robimy czapeczki Teoria Słuchamy Synteza Praca w grupach Stosujemy narzędzia i wiedzę 15 min 10 min 15 min
4
Produkujemy! Jesteście teraz „Dostawcami” Produkujecie 3 czapeczki z kartek papieru [5 min] Dowolnie poskładane, ozdobione, kolorowe Przekazujecie czapeczki sąsiedniej grupie - waszym „Klientom” 1 osoba jako przedstawiciel „Dostawców” „Klienci” testują czapeczki [10 min] Przedstawiciel „Dostawców” spisuje cechy czapeczki wymienione przez „Klientów”: Co czapeczka musi mieć? Co czapeczka powinna mieć? Co by było efektem „wow” w przypadku czapeczki?
5
Model Kano – satysfakcja i oczekiwania klienta ATRAKCYJNE - Nieodkryte - Innowacyjne - Nieoczekiwane - „Nie wiedziałem, że tego potrzebuję, ale podoba mi się!” PODSTAWOWE - Domyślne - „Oczywiste” - Zwykle nie artykułowane wprost - „Rozumie się samo przez się” Brak podstawowych funkcjonalności? – Porażka! Z czasem to, co było efektem „wow” staje się oczekiwaną funkcjonalnością lub nawet podstawową Atrakcyjne funkcjonalności pozwalają wyprzedzić konkurencję JEDNO-WYMIAROWE - Jasno wyartykułowane - Wyspecyfikowane - Mierzalne - Techniczne Brak funkcjonalności Dostarczone funkcjonalności
6
Model Kano – ankieta i mapowanie Jak się czujesz, kiedy możesz przeciągać myszką elementy w tabeli obliczeń? Pytanie pozytywne (funkcyjne) Jak się czujesz, kiedy nie możesz przeciągać myszką elementów w tabeli obliczeń? Pytanie negatywne (dysfunkcyjne) 1.Lubię to w takim kształcie 2.Musi to być w ten sposób 3.Jestem neutralny/a 4.Toleruję ten stan rzeczy 5.Nie podoba mi się to 1.Lubię to w takim kształcie 2.Musi to być w ten sposób 3.Jestem neutralny/a 4.Toleruję ten stan rzeczy 5.Nie podoba mi się to Funkcjonalność: ”Drag-and-drop” w tabeli obliczeń Pytanie negatywne (dysfunkcyjne) – nie ma funkcjonalności 1. Lubię2. Musi tak być3. Neutralny4. Toleruję5. Nie lubię Pytanie pozytywne (funkcjonalne) – jest funkcjonalność 1. Lubię-Atrakcyjna Jedno- wymiarowa 2. Musi tak byćNiepożądanaNieważna Podstawowa 3. NeutralnyNiepożądanaNieważna Podstawowa 4. TolerujęNiepożądanaNieważna Podstawowa 5. Nie lubięNiepożądana -
7
Synteza – mapujemy funkcjonalności „Dostawcy” wpisują funkcjonalności zebrane w poprzednim ćwiczeniu do pytań w ankiecie Kano Przedstawiciel „Dostawców” idzie z ankietą do „Klientów” „Klienci” odpowiadają na pytania „Dostawcy” dostają listę odpowiedzi i mapują do rodzaju funkcjonalności (tworząc macierz Kano) Atrakcyjne Jedno-wymiarowe Podstawowe
8
Trzy kroki do Product Backloga 1)Zbierz listę docelowych użytkowników/klientów swojego produktu 2)Zrób badanie z potencjalnymi użytkownikami/klientami -> przeprowadź ankietę Kano 3)Określ wstępny Product Backlog na podstawie typów funkcjonalności Odpowiednia mieszanka Atrakcyjnych i Jedno-wymiarowych funkcjonalności Zainwestuj w badania aby odkryć Atrakcyjne funkcjonalności Pamiętaj o ROI z ulepszania istniejących funkcjonalności
9
Dziękuję za uwagę!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.