Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJadwiga Dzida Został zmieniony 10 lat temu
1
Wieloplatformowa Gra edukacyjna dla nastolatków
Tytuł pracy w języku angielskim: Cross platform educational game for teenagers 135099 Nr Indeksu: Marcin Kowalski dr inż. Krzysztof Grudzień dr inż. Andrzej Romanowski Imię Nazwisko: Opiekun pracy: Dodatkowy Opiekun pracy:
2
Cel i zakres pracy: Zakres pracy obejmuje zaprojektowanie oraz realizację wieloplatformowej gry komputerowej zawierającej treści dydaktyczne.
3
W związku z rozwojem komputerów i ich możliwości, pojawiły sie gry komputerowe. Gry te mogą występować w funkcji środków dydaktycznych. Mogą być stosowane na różnych poziomach edukacji – od przedszkola po wyższe uczelnie. Gry mogą być także wykorzystywane do usuwania zaburzeń rozwojowych, rozwijania umiejętności intelektualnych, wspomagania rozwoju osobowościowego oraz wdrożenia do pracy z tym środkiem. Gra dydaktyczna ma na celu rozbudzanie aktywności gracza samodzielne rozwiązywanie przez niego postawionego problemu w sytuacji wystąpienia lub braku niezbędnej wiedzy. Gry dydaktyczne cieszą sie duża popularnością, ponieważ pozwalają na zaspokojenie potrzeby sukcesu, osiągnięć i samorealizacji
4
Komputerowe gry dydaktyczne musza zatem spełniać trzy podstawowe kryteria: • merytoryczne, dotyczące wiarygodności i rzetelności przekazywanych treści i poprawności językowej; • metodyczne, związane z szata graficzna, kolorem czcionki, jakością rysunków, map, animacji, co decyduje o atrakcyjności gry; • psychologiczne, obejmujące zjawiska wpływu gry na zainteresowania
5
Schemat gry:
6
Programy wykorzystane przy projekcie: - Adobe Flash (gra napisana będzie za pomocą języka ActionScript) - Adobe Illustrator - Adobe AfterEffects
7
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/ActionScript
ActionScript – oparty na ECMAScripcie obiektowy język programowania, używany w Adobe Flashu do sterowania animacjami i aplikacjami. Zarówno ActionScript, jak i JavaScript są oparte na podobnej składni, więc można je łatwo przekładać. Jednak model kliencki w tych językach jest całkiem odmienny: JavaScript steruje oknami, czy też formularzami, natomiast ActionScript klipami, polami tekstowymi i dźwiękami. ActionScript z obecnie stosowaną składnią pojawił się po raz pierwszy we Flash 5, który w pełni umożliwiał programowanie we Flash. Ta wersja ActionScript została nazwana ActionScript 1.0. Flash 6 (MX) dalej rozszerzył użyteczność środowiska programistycznego przez dodanie wielu wbudowanych funkcji i lepszą programistyczną kontrolę nad klipami. Flash 7 (MX 2004) wprowadził wersję ActionScript 2.0, która dodała takie funkcjonalności i cechy obiektowe jak: typowanie sztywne (ang. strong typing), jawne deklaracje klas (ang. explicit class declarations), dziedziczenie, interfejsy, ścisłe typowanie danych (ang. Strict Data Typing). Źródło:
8
Mapy:
10
Dziękuje za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.