Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałFriderich Kasiak Został zmieniony 10 lat temu
1
Polityka anty-plagiatowa w szkolnictwie wyższym w Europie
mgr Aneta Ciepielewska Dział Kształcenia Politechnika Łódzka LLP UK-ERASMUS-EMHE
2
Droga Politechniki Łódzkiej do realizacji projektu:
2004 r. podpisanie umowy bilateralnej z Coventry University w ramach programu Erasmus, 2008 r. pierwsza próba złożenia projektu- brak akceptacji ze strony Unii Europejskiej, 2009 r. druga próba złożenie wniosku-akceptacja Komisji Europejskiej, 2010 r. początek realizacji projektu.
3
Ramy czasowe projektu: od 01.10.2010 r. do 30.09.2013 r.
Partner wiodący: Coventry University-Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Pn. Partnerzy współpracujący: Aleksandras Stulginskis University- Litwa, Mendel University - Czechy, University of Nicosia - Cypr, Politechnika Łódzka-Polska.
4
Cele szczegółowe projektu:
stworzenie anonimowych narzędzi do ankietyzacji studentów, nauczycieli akademickich oraz kadry zarządzającej uczelniami wyższymi, służących do przebadania działań związanych z polityką antyplagiatową w szkolnictwie wyższym w Europie, opracowanie wyników ankiet w celu podniesienia świadomości w zakresie polityki antyplagiatowej, stworzenie narzędzi do wykrywania plagiatu w tekstach naukowych, opracowanie studiów przypadku, pokazujących dobre praktyki w zakresie przeciwdziałania plagiatowi.
5
Działania zrealizowane:
stworzenie ankiet, przeprowadzenie badań pilotażowych, stworzenie strony projektu na której dostępne są ankiety on - line, przetłumaczenie ankiet na 14 języków.
6
Działania realizowane:
przeprowadzanie ankiet, opracowywanie studiów przypadku, tworzenie oprogramowania wykrywającego plagiat, przygotowanie publikacji naukowych poświęconych tematyce plagiatu.
7
Korzyści wynikające z realizacji projektu:
zacieśnienie współpracy pomiędzy PŁ, a innymi uczelniami wyższymi biorącymi udział w projekcie, nawiązanie kontaktów z uczelniami w Europie, zainteresowanymi tematyką plagiatu, pisanie 2 prac doktorskich na temat plagiatu, podniesienie kwalifikacji i kompetencji osób realizujących projekt.
8
Korzyści wynikające z udziału w projekcie:
poufny profil uczelni w których przeprowadzane są ankiety opracowany na podstawie badania, możliwość uczestniczenia w dalszych badaniach i korzystania z publikacji, pozyskanie wiedzy na temat dobrych praktyk, wpływ na modernizację programu UE dotyczącego szkolnictwa wyższego.
9
Oficjalna strona projektu, na której znajdują się ankiety: http://ippheae.eu
Pytania proszę kierować na adres mailowy: LLP UK-ERASMUS-EMHE
10
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ LLP UK-ERASMUS-EMHE
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.