Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMartyn Chlipała Został zmieniony 11 lat temu
1
UNIA BEZ BARIER PROJEKT PROMOCJI RYNKU WEWNĘTRZNEGO I FORUM RYNKU WEWNĘTRZNEGO W KRAKOWIE
2
IDEA PROJEKTU Młodzi ludzie mają poznać na czym polega Rynek Wewnętrzny. Wykorzystując swoją kreatywność, przedstawią idee reform w sposób bardziej przystępny i nowoczesny niż poprzez urzędowe dokumenty. Setki wydarzeń w całej Polsce pokażą, że zmiany o które zabiega Róża Thun i Rafał Trzaskowski dotyczą każdego z nas. Dzięki wykorzystaniu mediów społecznościowych przeniesiemy dyskusję o reformach do Internetu, dając każdemu możliwość stworzenia rankingu najważniejszych zmian. Na konferencji w Krakowie będziemy mogli się pochwalić wywołaniem ciekawej dyskusji publicznej i setkami lub nawet tysiącami podpisów pod pomysłami zmian w RW.
3
CELE MERYTORYCZNE PROJEKTU: wyjaśnić na czym polega Rynek Wewnętrzny i dlaczego jest ważny pokazać Polakom jak proponowane zmiany mogą wpłynąć na ich życie rekrutować młodych i aktywnych ludzi do Projekt:Polska CELE KOMUNIKACYJNE PROJEKTU: wzmocnić wizerunek Róży Thun i Rafała Trzaskowskiego jako ekspertów w temacie RW potwierdzić wiodącą rolę Polski w forsowaniu zmian poprzez pokazanie setek podpisów młodych Polaków pod projektami zmian w RW
4
ZAŁOŻENIA Projekt składa się z 3 etapów. Skierowany jest głównie do studentów, ale otwarty także na inne grupy społeczne. Przy optymalnym zaangażowaniu i promocji może wziąć w nim udział nawet 3-4 tysiące osób.
5
SZCZEGÓŁOWE ZAŁOŻENIA 9 maja 2011 Konferencja prasowa w Warszawie. Ogłaszamy start projektu-jednocześnie rusza witryna internetowa, poprzez którą będą przyjmowane zgłoszenia uczestników. Tydzień wcześniej do wszystkich wyższych uczelni (z dużym naciskiem na koła naukowe i kluby europejskie) oraz szkół ponadgimnazjalnych w Polsce rozesłane zostają zaproszenia do wzięcia udziału w projekcie.
6
9 maj – 9 czerwiec 2011 r. Uczestnicy zarejestrowani na stronie projektu otrzymają kolejno 10 lekcji zawierających informacje dotyczące Single Market Act i wszystkich kwestii związanych z Rynkiem Wewnętrznym. Warunkiem przejścia do kolejnej lekcji będzie zdanie krótkiego testu. Do każdej lekcji dołączony zostanie krótki (30 sekundowy) film z Różą Thun i Rafałem Trzaskowskim w roli głównej. E-learning ma za zadanie poszerzenie wiedzy uczestników i zachęcenie ich do zgłębienia tematu. Dodatkowo każdy uczestnik otrzyma swoją dedykowaną stronę www np. www.jkowalski.rynekwewnetrzny.pl Strony dedykowane wystartują 9 czerwca, w momencie zakończenia rejestracji uczestników projektu. Na stronie uczestnik będzie mógł zamieścić zdjęcia, filmiki i opis swojego wydarzenia. Dodatkowymi narzędziami promocyjnymi mają się stać Facebook, Twitter i inne portale społecznościowe oraz fora tematyczne. Będziemy tworzyć narzędzia do ich wykorzystania.
7
9 czerwiec – 30 czerwiec 2011 8 konferencji regionalnych w największych miastach w Polsce. Zaproszeni zostaną uczestnicy (którzy przeszli e-learning) z danego obszaru, np. mieszkańcy Dolnego Śląska do Wrocławia. Na konferencji odbędzie się jeden panel dyskusyjny poświęcony jednej propozycji z Single Market Act. Panelistów wybierzemy wśród ekspertów z danej dziedziny. Uczestnicy zostaną także przeszkoleni z tematyki dotyczącej organizacji eventów, kontaktów z mediami, współpracy z władzami lokalnymi itp. Propozycje miast: Warszawa, Kraków, Łódź, Poznań,Kielce, Białystok* * Dwa pozostałe miasta zostaną wybrane 20 maja. Kryterium wyboru będzie aktywność koordynatora regionalnego i liczba zarejestrowanych uczestników projektu w danym mieście.
8
1 lipca – 18 wrzesień 2011 Przeszkoleni uczestnicy projektu będą mieli za zadanie zorganizowanie wydarzenia Promującego Rynek Wewnętrzny, Single Market Act czy samo Forum. Może być to happening, debata, panel dyskusyjny, teledysk, krótki film, blog, wystawa. Wedle uznania i pomysłu. Materiały dokumentujące zrealizowane Wydarzenie przesyła do nas (formularz) i sam umieszcza je na swojej stronie (zdjęcia, filmy). Event musi dotyczyć konkretnego postulatu, np. zniesienia roamingu. Na swojej stronie internetowej uczestnik zbiera także podpisy wspierające wybrany postulat. Ilość podpisów stanowi jedno z kryteriów wyboru zwycięzcy. Na głównej stronie www pojawi się mapa Polski z informacją, które propozycje są dla młodych Polaków najważniejsze i jak przebiegają głosowania w poszczególnych miastach. Następnie jury wybiera zwycięzców konkursu.
9
DZIEŃ PRZED ROZPOCZĘCIEM FRW Konferencja podsumowująca projekt. Zapraszamy laureatów i dziennikarzy. Róża Thun i Rafał Trzaskowski wraz z laureatami wręczą księgę wydarzeń (pięknie oprawiona księga ze zdjęciami, opisami wydarzeń zrobionych w całej Polsce) oraz zebrane przez uczestników podpisy ważnemu przedstawicielowi UE.
10
N AGRODY NAGRODY GŁÓWNE: staż dla jednej osoby w biurze Róży Thun w PE staż dla jednej osoby w biurze Rafała Trzaskowskiego w PE NAGRODA II STOPNIA 25 wyjazdów studyjnych do PE NAGRODA III STOPNIA kolacja dla 15 osób z ważnym przedstawicielem KE podczas FRW NAGRODA IV STOPNIA 25 zaproszeń do udziału w FRW z zapewnieniem noclegu i wyżywienia
11
DLACZEGO WARTO? Stworzyliśmy projekt, który zaangażuje młodych ludzi w działanie i przybliży setkom ludzi, co się kryje pod pojęciem jednolitego rynku wewnętrznego. Pokaże UE, że Polska potrafi nie tylko być beneficjentem funduszy europejskich, ale też może być inicjatorem zmian w UE. To projekt, który dzięki dużemu zainteresowaniu mediów, spozycjonuje Różę Thun i Rafała Trzaskowskiego jako bardzo aktywnych członków Parlamentu Europejskiego.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.