Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
2
Samorząd terytorialny
SOCJOEKONOMIKA Ekonomia Samorząd terytorialny Studia nad kulturą Psychologia Socjologia Społeczeństwo Gospodarka
3
Socjologia jednostka rodzina państwo naród kultura instytucje gospodarka struktury Opisuje: relacje i współzależności między ludźmi Bada: przyczyny spójności i ładu w społeczeństwie Ocenia: społeczne nierówności i władzę Dostarcza narzędzi do: badania potrzeb rynku nauki marketingu sondaży i analiz ekspertyz i consultingu
4
Ekonomia Konsument w gospodarce Przedsiębiorca w gospodarce
Państwo w gospodarce Instytucje finansowe w gospodarce Społeczna odpowiedzialność biznesu
5
czynniki dynamizujące strukturę społeczną
Społeczeństwo Społeczeństwo a struktura społeczna Struktury społeczne: od społeczeństwa preindustrialnego do społeczeństwa poindustrialnego czynniki dynamizujące strukturę społeczną wyzwania i problemy współczesnego społeczeństwa
6
historia i współczesność
Gospodarka historia i współczesność Systemy gospodarcze – wzloty i upadki Droga do bogactwa i do nędzy Jednostka w świecie dóbr materialnych Niewolnictwo – feudalizm – kapitalizm – socjalizm – etatyzm - … - wolny rynek Watt – Siemens – Ford – Jobs - Gates Ksenofont – św. Tomasz – Colbert – Smith – Mises – Keynes – Hayek - Fridman
7
Twórcy współczesnej ekonomii
John M. Keynes twórca interwencjonizmu państwowego Joseph Alois Schumpeter twórca idei przedsiębiorczości Adam Smith twórca idei wolnego rynku Milton Friedman twórca monetaryzmu Ludwig von Mises „gospodarka planowa jest nieracjonalna”
8
PRZEDSIĘBIORCY Andrew Carnegie HUTNICTWO John Pierpont Morgan
BANKOWOŚĆ John D. Rockefeller PETROCHEMIA Bill Gates INFORMATYKA Henry Ford MOTORYZACJJA Akio Morita MEDIA - ELEKTRONIKA
9
Samorząd terytorialny
podstawy ustroju i działalności w Polsce miejsce w systemie administracji publicznej samorząd w rozwoju lokalnym i regionalnym samorząd terytorialny w krajach Europy Unia Europejska a lokalne wspólnoty samorządowe
10
Psychologia Psychologia społeczna Komunikacja społeczna
jednostka a świat społeczny przywództwo związki interpersonalne zachowania grupowe zachowania prospołeczne zachowania agresywne stereotypy komunikacja niewerbalna komunikacja interpersonalna manipulacja wywierania wpływu funkcjonowanie języka warsztaty: z rozwiązywania konfliktów z negocjacji z przeprowadzania wywiadu Psychologia ekonomiczna marketing a zachowania konsumenckie hazard a altruizm teoria gier a dylemat więźnia
11
Monitoring życia publicznego życia społeczno-politycznego
Studia nad kulturą „Homo oeconomicus” a kultura masowa. Kultura masowa z perspektywy antropologii kultury, socjologii kultury, ekonomii Monitoring życia publicznego techniki badania opinii publicznej komunikacja między społeczeństwem a politykami, instytucjami publicznymi, prywatnymi i administracyjnymi analiza procesów zachodzących w globalnych mediach Kulturowe podstawy życia społeczno-politycznego kultura jako „ludzki wynalazek” tradycyjne i współczesne instytucje kultury rozwój społeczno-gospodarczy kształtowanie się wartości kulturowych
12
TRZY BLOKI PROGRAMOWE KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO KSZTAŁCENIA PODSTAWOWEGO
Historia społeczno gospodarcza Socjologia Geografia ekonomiczna Demografia społeczno-ekonomiczna Języki nowożytne KSZTAŁCENIA PODSTAWOWEGO Mikroekonomia Makroekonomia Prawo gospodarcze Psychologia społeczna Komunikacja społeczna Międzynarodowe stosunki gospodarcze KSZTAŁCENIA KIERUNKOWEGO Cywilizacja współczesna Ustrój, instytucje, polityka gospodarcza UE Kulturowe podstawy życia społeczno-gospodarczego Modelowanie procesów społeczno-gospodarczych Monitoring życia publicznego Organizacja i zarządzanie Marketing społeczno-gospodarczy Samorząd terytorialny, gospodarczy i zawodowy
13
To przygotowanie do pracy w:
SOCJOEKONOMIKA To przygotowanie do pracy w: GOSPODARCE Krajowej Międzynarodowej Globalnej INSTYTUCJACH: Doradztwa finansowego Doradztwa gospodarczego FIRMACH: Państwowych Samorządowych Prywatnych STOWARZYSZENIACH: Zawodowych Biznesowych Pozarządowych ORAZ JAKO: Analitycy, Doradcy, Eksperci
14
Życie jest zbyt złożone aby być ekspertem tylko w jednej dziedzinie, po to stworzyliśmy socjoekonomikę, abyś zawsze mógł odnaleźć w życiu swoją drogę prof. Roman Macyra Zakład Historii Gospodarczej UAM
15
ZAPRASZAMY DO NAS !!!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.