Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKlimek Cieślikowski Został zmieniony 11 lat temu
1
Psychosocial Support For The Persons Marginalized In Community Wsparcie psychospołeczne dla osób marginalizowanych żyjących w środowisku otwartym
2
dlaczego? zmiany demograficzne – starzejemy się osoby niepełnosprawne tendencje integracyjne – od ekskluzji ku inkluzji w 2020 roku 17,4% Polaków będzie w wieku 65 lat i starszych w przedziale wiekowym 15-19 lat niepełnosprawna jest co 50 osoba, między 50-59 rokiem życia co 3, 5,5 mln niepełnosprawnych w Polsce – 14% ludności B. Synak, w: Praca Socjalna, 2/2003, str. 13). J. Mikulski, w: Polityka społeczna, red. A. Kurzynowski, SGH, Warszawa, 2006, str. 271 Vademecum spotru niepełnosprawnych, ABA, Warszawa, 2007
3
dlaczego? dostosowanie systemu wsparcia i pomocy do sytuacji i potrzeb grup marginalizowanych, stworzenie możliwości do funkcjonowania w środowisku otwartym, przeciwdziałanie marginalizacji, pobudzanie i umacnianie zasobów tkwiących w jednostkach. Należy przygotować młodsze pokolenia do pracy z osobami wymagającymi specjalistycznego wsparcia psychospołecznego.
4
cele wdrożenie specjalizacji obejmującej przedmioty kształcenia o tematyce pracy socjalnej z wybranymi kategoriami osób wspomaganych w środowisku otwartym zwiększenie wiedzy studentów i poznanie innowacyjnych metod pracy z osobami marginalizowanymi ze względu na wiek/chorobę w ich środowisku.
5
partnerzy
6
dlaczego HIAK? Akershus University Collage (HIAK) prowadzi zajęcia zarówno na kierunkach technicznych, jak i humanistyczno - społecznych, zorientowanych na edukację zawodową, społeczną, resocjalizację, pielęgniarstwo. Zajęcia dydaktyczne: teoretyczne - znajomość objawów i sposobów leczenia zaburzeń psychicznych, chorób somatycznych, rozpoznawanie ich symptomów, zasady pracy z rodziną, praca z grupą, ze społecznością praktyczne - prowadzone na wysokim poziomie, w uczelni (na przykład w salach wyposażonych w sprzęt szpitalny – zob. zdjęcia) i na zewnątrz
7
działania dla studentów specjalizacja – od października 2010 platforma internetowa publikacja podręcznika konferencja – zakończenie projektu, październik 2010 dla wykładowców wizyty studyjne polskich wykładowców w HIAK szkolenie kaskadowe konferencja – październik 2011
8
specjalizacja informacje ogólne październik 2010 – czerwiec 2011 10 przedmiotów fakultatywnych treści przygotowane przez wykładowców APS i HIAK dla 40 studentów pracy socjalnej wpis w dyplomie treści praktyka: hospitacje, spotkania ze specjalistami, praca własna teoria: niepełnosprawność, starość, marginalizacja, wykluczenie praca z jednostką, grupą, społecznością, dylematy etyczne w pomaganiu, prowadzenie gospodarstwa domowego, trening pomagacza REKRUTACJA - LUTY 2010
9
rezultaty dla studenta rozwój zainteresowań tematyką społeczną jak to robią inni? przykłady dobrych praktyk przygotowanie do pracy z osobami wymagającymi specjalistycznego wsparcia zwiększenie kompetencji zawodowych dla odbiorców pośrednich dyrektorów i klientów/ użytkowników OPS, PCPR, ŚDS, NGO – młodzi pracownicy, absolwenci pracy socjalnej, kompetentni, wrażliwi, kreatywni, otwarci na innowacyjne rozwiązania dla pracowników APS możliwość szkolenia, poznania innowacyjnych metod pracy
10
kontakt Instytut Profilaktyki Społecznej i Pracy Socjalnej dr hab. Prof. APS Jerzy Szmagalski jszmagalski@aps.edu.pl mgr Marta Mikołajczyk mmikolajczyk@aps.edu.pl http://fss.aps.edu.pl/ Realizacja projektu dzięki wsparciu finansowemu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię, poprzez dofinansowanie ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego w ramach Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.