Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałHenryk Wojcieszek Został zmieniony 11 lat temu
1
DEPARTAMENT OPERACYJNY Wydział Rozliczeń Elektronicznych Zrzeszenia
Dariusz Kołodziejski Warszawa 14 września 2010 r.
2
Agenda I. Rozliczenia międzybankowe w Mazowieckim Banku Regionalnym S.A. realizowane za pośrednictwem systemu MultiCentaur 1.1 Schemat rozliczeń zleceń PLN w systemie Elixir za pośrednictwem MultiCentaur 1.2 Terminy realizacji zleceń 1.3 Zalety zastosowanych rozwiązań w Mazowieckim Banku Regionalnym S.A. II. Obsługa instrumentów SEPA w systemie MultiCentaur 2.1 SEPA Credit Transfer w systemie MultiCentaur III. Obsługa klientowskich komunikatów SWIFT w Mazowieckim Banku Regionalnym S.A.
3
Od dnia 28. 03. 2008 r Banki Spółdzielcze zrzeszone w MR Banku S. A
Od dnia r Banki Spółdzielcze zrzeszone w MR Banku S.A. prowadzą rozliczenia międzybankowe na platformie MultiCentaur firmy Heuthes S.A. za pośrednictwem aplikacji MC-Intra
4
Dzięki wykorzystaniu autorskiej technologii CLIENT-WEB-SERVER oraz modułu
MC-INTRA, oferowana obecnie wersja systemu umożliwia prowadzenie rozliczeń poprzez przeglądarkę internetową między centralą, Bankami Spółdzielczymi i innymi bankami spoza Zrzeszenia Mazowieckiego Banku Regionalnego S.A. Najważniejsze z funkcji realizowanych przez MULTICENTAUR i MC-INTRA to: Wymiana operacji międzyoddziałowych i międzybankowych, Odbiór i wysyłanie operacji ELIXIR, Euro-ELIXIR, SORBNET, SORBNET-EURO, Wysyłanie pakietów transakcji i sprawdzanie ich statusu, Obsługa pojedynczych transakcji poza pakietami oraz obsługa odwołań i korekt, Prowadzenie wzorcowej tabeli banków krajowych, raportowanie zmian do oddziałów banku, Prowadzenie księgi głównej kont rozrachunkowych, Kontrola rozrachunków na poziomie sald oraz pojedynczych transakcji, tworzenie raportów, Obsługa kryptografii ELIXIR.
5
SYSTEM ROZLICZEŃ MIĘDZYBANKOWYCH W MR BANKU S. A
SYSTEM ROZLICZEŃ MIĘDZYBANKOWYCH W MR BANKU S.A. ZA POŚREDNICTWEM SYSTEMU MULTICENTAUR NBP Centrala MRB KIR S.A. System DEFBANK MultiCentaur (MCFTP,MCEIx) MC-INTRA FIREWALL MC-PEGAZ Informix PostgreSQL Oddział Banku Spółdzielczego A Bank Spółdzielczy A Spółdzielczy B GryfCard
6
Godziny tworzenia paczek
Harmonogram tworzenia przesyłek międzybankowych Taryfa III Taryfa II Taryfa I 12.00 9.15 15.00 12.30 8.30 15.30 13.00 9.00 14.30 I przebieg w dniu następnym 19.00 8.00 I przebieg II III 18.00 >60 min 30-60 do 30 Czas przed zamknięciem wejścia do systemu Elixir w KIR S. A. 0,075 zł 0,15 0,30 13.15 16.00 9.30 13.30
7
Zalety zastosowanych rozwiązań systemowych i organizacyjnych w Mazowieckiem Banku Regionalnym S.A.
Realizacja zleceń wysokokwotowych Przetwarzanie i realizacja tylko zleceń merytorycznie poprawnych (obsługa błędów ) Obsługa kryptografii Elixir w systemie MultiCentaur Wykorzystanie technologii CLIENT-WEB-SERWER oraz aplikacji MC-Intra za pośrednictwem przeglądarki internetowej Realizacja zleceń krajowych i transgranicznych Euro w systemie EuroElixir w zakresie MT103/SEPA Wbudowane opcje rejestracji ręcznej i interfejsu plikowego dla zleceń MT103/SEPA Korzystne terminy realizacji zleceń wysłanych ( 7.30 – 18.00/19.00 ) i otrzymanych I przebieg – 10.10 II przebieg – 14.10 III przebieg – 17.00 Księgowanie zleceń na rachunkach bieżących BS niezwłocznie po przesłaniu komunikatów MC-Intra nie wymaga administracji po stronie Banków Spółdzielczych
8
Nazwa banku Elixir wychodzący Elixir przychodzący
Dane mają charakter informacyjny. Wirtualna Polska dokłada wszelkich starań aby dane i informacje zawarte w Serwisie były prawdziwe i aktualne. Wirtualna Polska nie ponosi żadnej odpowiedzialności za błędne dane lub nieaktualne informacje zamieszczone w ramach Serwisu, co dotyczy w szczególności skutków czynności podejmowanych przez użytkowników Serwisu na podstawie jego treści. Nazwa banku Elixir wychodzący Elixir przychodzący 8 8
9
w systemie MultiCentaur
9
10
10 10
11
Opcje obsługi zleceń MT103 i SEPA w aplikacji MC-Intra
11 11
12
Rejestracja ręczna zlecenia SEPA w MC-Intra
12 12
13
Zlecenie przychodzące SEPA w MC-Intra
13 13
14
Obsługa klientowskich komunikatów SWIFT
Tworzenie oraz wgląd w komunikaty wejściowe i wyjściowe SWIFT, tworzenie i obsługa reklamacji Edycja i wyszukiwanie transakcji powstałych w systemie księgowym Banku dla komunikatów SWIFT oraz transakcji OPO (wychodzących do SWIFT) i IPO (przychodzących ze SWIFT) Zawiera funkcje administracyjne: edycję banków korespondentów i banków zagranicznych, obsługę tabel routingu oraz prowizji. Zapewnia obsługę reklamacji (komunikaty n9n) Zapewnia pokazywanie komunikatów do/z SWIFT Obsługuje rejestr i statystykę błędów Umożliwia edycję pól umożliwiających wpisanie informacji w komunikatach n9n Umożliwia wprowadzenie komunikatów typu MT20x. Umożliwia przygotowanie podpowiedzi - standardowych informacji do wykorzystania w komunikatach MTn95, MTn96 14 14
15
15 15
16
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ 16 16
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.