Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Edukacja seksualna w opiniach licealistów
referują: Marta Welfe, Aleksandra Leszczyńska i Agata Bogusiewicz
2
Problematyka badań: charakterystyka pozaszkolnych źródeł wiedzy o edukacji seksualnej ocena licealistów edukacji seksualnej w obecnej szkole ocena licealistów edukacji w poprzednich szkołach opinie licealistów na temat tego jak powinna wyglądać edukacja seksualna na różnych etapach kształcenia
3
Przebieg badania: badanie zostało zrealizowane w maju i wrześniu 2009 roku 13 łódzkich liceów ankieta audytoryjna przebadanych zostało 294 uczniów
4
Charakterystyka respondentów
294 licealistów, 67% kobiet i 33% mężczyzn uczniowie II klasy, urodzeni w większości w 1991 roku większość deklarowała się jako osoby wierzące średnia ocen respondentów: 4,13 Rodzice respondentów najczęściej mają wykształcenie wyższe (42% matek i 34% ojców) oraz średnie (23% matek i ojców)
5
Opinie licealistów na temat tego jak powinna wyglądać edukacja seksualna na różnych etapach kształcenia
6
Preferowany przez licealistów podział na grupy według płci na zajęciach edukacji seksualnej na poszczególnych etapach nauczania. Czy zajęcia powinny być prowadzone: Szkoła podstawowa Gimnazjum Szkoła ponadgimnazjalna Z podziałem na grupy według płci 41,90% 18,00% 8,70% Tylko w pewnej części osobno dla dziewcząt i chłopców 38,50% 44,00% 33,30% Bez podziału 19,60% 38,00% 58,00% Ogółem 100,00%
7
Najdogodniejsze formy prowadzenia zajęć
8
Co powinien robić prowadzący na tego typu zajęciach:
9
Procent respondentów, którzy zetknęli się z tematyką edukacji seksualnej na poszczególnych przedmiotach
12
Źródła za pomocą których licealiści zdobywają wiedzę o życiu seksualnym człowieka
13
Zróżnicowanie poszukiwanych informacji ze względu na płeć
14
Źródła pozaszkolne jako bardziej wiarygodne
15
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej dotyczące edukacji seksualnej w szkole
edukacja seksualna w ramach odrębnego przedmiotu przedmiot prowadzony w szkołach podstawowych (klasy V i VI), gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych 14 godzin specjalnego przedmiotu, 5 godzin przeznaczonych na zajęcia z podziałem na grupy rodzice mają prawo sprzeciwić się na piśmie uczęszczaniu swojego dziecka na przedmiot w przeciwnych wypadkach zajęcia stają się obowiązkowe zajęcia nie podlegają ocenie i nie mają wpływu na promocję ucznia do kolejnej klasy
16
Dziękujemy za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.