Pobierz prezentację
1
STRATEGIA MARKETINGOWA BANKU
Przygotowała Renata Matuszewska
2
Marketing bankowy polega na opracowaniu i wcielaniu w życie całościowej strategii działań bankowych, mających na celu stworzenie odpowiedniego obrazu banku, zapewnienie bankowi zaufania, pozyskanie klientów.
3
Segmentacja działań marketingowych
Podstawowym elementem procesu przygotowania działań jest segmentacja rynku, czyli jego podział wg. określonych kryteriów, które wyznaczają obszar ekspansji, oraz stanowią punkt odniesienia w formułowaniu strategii marketingowej
4
Program marketingowy-przystosowanie banku do wymagań klientów
Raz opracowany program marketingowy jest stale uzupełniany i przekształcany. W ramach takiego programu opracowuje się nie tylko strategię promocji produktów przynoszących największe korzyści finansowe bankowi, ale i produktów które wiążą klienta z bankiem lub przynoszą inne korzyści Marketing-jest niczym innym jak grą, w której chcemy zdobywać jak najwięcej klientów
5
Wizerunek banku to nie tylko logo czy misja
Wyższa Kultura Bankowości Co wiemy o konkurencji? Jak się wyróżnić? Inspiruje nas życie
6
Odpowiedzialność społeczna
Bieg pamięci Chronimy i sadzimy lasy w imieniu naszych klientów Fundacja ING Dzieciom
7
Reklama: prasowa, radiowa, telewizyjna, afisze uliczne, ulotki
8
Dlaczego oni?
9
Znane twarze... Kreacje, w których występują cenione i sławne osoby zazwyczaj wpływają pozytywnie na rozpoznawalność marki. Przypisanie twarzy do reklamującej się instytucji
10
Pracownik banku Wizerunkiem dobrego banku jest uśmiechnięty personel, przyjazna atmosfera wokół klienta oraz trafianie w jego oczekiwania.
11
Nowe strategie banków Instytucje stawiają nie na nowych klientów, ale na obecnych, którzy dają wysokie zyski. - Priorytetem dla banków już nie jest pozyskiwanie nowych klientów, ale zwiększenie cross-sellingu na dotychczasowej bazie klientów. Dobry klient z punktu widzenia banku, to ten, który jest już znany
12
PYTANIA?? Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.