Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAgnieszka Hallmann Został zmieniony 11 lat temu
2
PKP CARGO kreatorem rynku towarowych przewozów kolejowych
Wojciech Balczun, Prezes Zarządu PKP CARGO S.A. Forum „Zmieniamy Polski Przemysł” Warszawa, 3 lutego 2011 roku
3
Lider rynku towarowego w Polsce
mln ton 248,8 245,4 211,6 200,8 59% 54% 56% 52% Źródło: GUS *2010 – dane wstępne
4
Program restrukturyzacji 2008-2010
Zmniejszenie struktury organizacyjnej i zasobów PKP CARGO Reorganizacja pionu handlowego Uporządkowanie relacji w Grupie PKP CARGO Restrukturyzacja zatrudnienia Przebudowa pionu utrzymania
5
Zmiany struktury organizacyjnej i zasobów
6
Reorganizacja pionu handlowego
Połączenie funkcji handlowych z eksploatacyjnymi i utrzymaniowymi Nowy system zasad sprzedaży usług i kształtowania cen Biuro Handlowe – Rynek Klientów Regionalnych Biuro Logistyki w Centrali Spółki, działy logistyki w zakładach Wdrożenie systemu CRM
7
Struktura biznesowa - dywizje
„Tajemnica Przedsiębiorstwa PKP CARGO S.A.” PKP CARGO INTERNATIONAL Struktura biznesowa - dywizje OPERATOR LOGISTYCZNY PRZEWOZY SPEDYCJA TERMINALE TABOR INTERMODAL BOCZNICE Terminale spółek zależnych CARGO WAGON CARGO TABOR CNR CARGO WAGON Europejski Kongres Gospodarczy 2010 7
8
Restrukturyzacja zatrudnienia
Realokacja zasobów ludzkich do spółek pasażerskich PKP Program Dobrowolnych Odejść Realokacja pracowników do spółek Grupy PKP CARGO
9
Przebudowa pionu utrzymania
Zmniejszenie liczby punktów utrzymania taboru ze 108 (2008 r.) do 52 (2010 r.) 11 spółek naprawczych Przekazywanie punktów utrzymania taboru do spółek zależnych Realokacja zasobów ludzkich i majątku do spółek zależnych Efektywność w spółkach zależnych wyższa o ok. 16% niż w zakładach Spółki We wszystkich czynnościach utrzymaniowych taboru poprawa efektywności w pracogodzinach o ok. 4,6% Wydłużenie okresów międzynaprawczych wagonów Optymalizacja zaplecza utrzymania w latach następnych
10
Optymalizacja procesów eksploatacyjnych
Efektywność usług przewozowych – dłuższe i cięższe składy Zmiana organizacji pociągów TKM Ograniczenie dobowej maksymalnej liczby lokomotyw manewrowych Poprawa obrotu wagonów Ograniczenie liczby czynnych lokomotyw przy wzroście przewożonej masy Optymalizacja tras uruchamianych pociągów – proces weryfikacji i wariantowania tras przejazdu
11
Obsługa bocznic Nowy segment rynku w ofercie PKP CARGO LOGISTICS
Wyspecjalizowana spółka – PKP CARGO SERVICE Udział w 18 przetargach w latach 9 wygranych postępowań Główni konkurenci: DB Schenker Rail Polska, CTL Logistics Planowany przychód na ok. 55 mln Znaczny potencjał rozwoju Ścisłe powiązanie z przewozami – usprawnienie procesu Zagospodarowanie nadwyżek zasobów PKP CARGO
12
Usługi intermodalne Kompleksowa organizacja przewozów intermodalnych
CARGOSPED - wyspecjalizowany podmiot, przedstawiciel Grupy Zarządzanie terminalami kontenerowymi
13
Centra logistyczne i terminale
Braniewo Mława Kobylnica Małaszewicze Warszawa Dorohusk Centra Logistyczne CARGOSPED Wola Bar. PS Trade Trans Euroterminal Werchrata Gliwice Sławków Medyka-Żurawica
14
CNR CARGO Wagon Udziałowcy – PKP CARGO, Jinan Railway Vehicles Equipment Biznesplan i studium wykonalności Produkcja wagonów węglarek typu E i F Planowane rozpoczęcie montażu wagonów w 2011 r.
15
Ekspansja zagraniczna
Niemcy – samodzielna realizacja przewozów (certyfikat bezpieczeństwa część B) Czechy – samodzielna realizacja przewozów (certyfikat bezpieczeństwa część B) pociągów PKP CARGO International - Bratysława Nabycie przewoźnika niemieckiego - realizacja przewozów przez PKP CARGO - obszar działalności PKP CARGO International
16
PKP CARGO International
Organizacja przewozów poza granicami Polski Wykorzystanie potencjału PKP CARGO na rynkach CEE Wspólne zaangażowanie z Grupą Trade Trans Invest Aport niewykorzystywanych wagonów szt. Wkład pieniężny Grupy TTI przeznaczony na remont wagonów Wynajem/wydzierżawienie wagonów Nabycie lokalnych przewoźników kolejowych Realizowane przewozy – 3 mln ton w pierwszym roku Przychody – 40 mln euro w pierwszym roku
17
Perspektywy rynku Kilkuprocentowy wzrost kolejowych przewozów towarowych Utrwalenie pozycji PKP CARGO jako lidera polskiego rynku Alianse strategiczne z podmiotami zagranicznymi Rozwój rynku usług intermodalnych Tworzenie międzynarodowych łańcuchów logistycznych Europa jednolitym rynkiem dla przewozów kolejowych Konsolidacja branży logistycznej
18
Cele strategiczne 2011-2015 Umocnienie pozycji lidera w Polsce
Ekspansja na rynki zagraniczne Rozwój działalności operatora logistycznego Optymalizacja systemu planowana przewozów Implementacja polityki taborowej Kontynuacja procesu restrukturyzacji Prywatyzacja
19
Prognoza wyników za 2010 r. Masa towarowa - 119,4 mln ton
- wzrost o ponad 14% w stosunku do 2009 Praca przewozowa - 31,5 mld ntkm - wzrost o 12% w stosunku do 2009 Przychody - 4,6 mld zł Zysk ze sprzedaży - 55 mln zł Zysk netto -31 mln zł Nakłady inwestycyjne mln zł
20
Dziękujemy za uwagę!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.