Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dzień dobry Mariusz Wilk. Efektywna współpraca to taka gdzie dba się o trzy obszary INFORMACJE INFORMACJE PROCEDURY PROCEDURY ODCZUCIA ODCZUCIA.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dzień dobry Mariusz Wilk. Efektywna współpraca to taka gdzie dba się o trzy obszary INFORMACJE INFORMACJE PROCEDURY PROCEDURY ODCZUCIA ODCZUCIA."— Zapis prezentacji:

1 Dzień dobry Mariusz Wilk

2 Efektywna współpraca to taka gdzie dba się o trzy obszary INFORMACJE INFORMACJE PROCEDURY PROCEDURY ODCZUCIA ODCZUCIA

3 INFORMACJE Wiedza, jakiej współpracujące ze sobą instytucje potrzebują do przetworzenia faktów i opinii w ostateczne produkty, czyli decyzje i plany działania.

4 PROCEDURY Sposoby i metody radzenia sobie problemami, na jakie się natkniemy podczas realizacji zadania. Sposoby dotyczą Organizacji Organizacji Komunikacji Komunikacji Sposobów podejmowania decyzji Sposobów podejmowania decyzji Monitorowania postępów Monitorowania postępów Reagowania na pojawiające się trudności Reagowania na pojawiające się trudności

5 ODCZUCIA Zespół interakcji ( na poziomie świadomym lub nie ) pomiędzy realizatorami zadania. Te interakcje zachodzą zawsze i dotyczą odpowiedzi na pytania O wzajemne odczuci współpracowników O wzajemne odczuci współpracowników O wpływ na współpracę O wpływ na współpracę O niepisane zasady O niepisane zasady O powody blokowania komunikacji O powody blokowania komunikacji

6 INFORMACJE PROCEDURY ODCZUCIA

7 STYLE WSPÓŁRACY PRZYJACIEL PRZYJACIEL INFORMATOR INFORMATOR FACHOWIEC FACHOWIEC ASERTYWNY ASERTYWNY AKWIZYTOR AKWIZYTOR

8 PRZYJACIELASERTYWNY FACHOWIEC INFORMATORAKWIZYTOR WSPÓŁPRACOWNIKWSPÓŁPRACOWNIK W Y N I K

9 CZYNNIKI ZAGRAŻAJĄCE WSPÓŁPRACY CZYNNIKOBJAWYŚRODKI ZARADCZE Nieefektywne zebrania Spóźnienia, przedłużanie się zebrań, brak aktywności uczestników, pierwszy punkt zebrania omawiany jest z niezwykła dokładnością co sprawia, że na pozostałe nie ma czasu, pojawienie się wyczerpania, rozgoryczenia, złości, podejmowane decyzje to tylko te, które narzucił prowadzący Porządek zebrania i materiały powinny być dostarczone ze znacznym wyprzedzeniem. Punktualność. Wnioski w postaci zadań do wykonania powinny być wyraźnie sformułowane i skontrolowane podczas kolejnego zebrania. Protokoły z zebrań powinny być dostarczone uczestnikom szybko ( dwa dni ) Rywalizacja między instytucjami Szkodliwa rywalizacja. Przepływ informacji między instytucjami jest zbyt wolny lub nierówny nawet w przypadku bardzo ważnych informacji. Zadania są nie wykonywane – instytucje zrzucają na siebie winę. Pojawiają się komunikaty – to wasze zadanie – radźcie sobie sami. Pojawienie się opóźnień. Organizowanie wydarzeń towarzyskich. Działania integrujące wymagające przemieszania się ludzi w instytucjach. Zapraszanie pracowników innych instytucji na ważne zebrania. Identyfikacja wspólnych problemów i powoływanie grup do ich rozwiązywania. Identyfikacja obszarów wspólnych i różnych. Informacja o tym jakie prace jednego zespołu są przydatne drugiemu a jakie można zmienić i na odwrót. Rozpływanie się odpowiedzial- ności Burzliwe zebrania z bardzo dużą ilością pomysłów, z którymi nic się później nie robi. Uchylanie się od odpowiedzialności i zrzucanie jej na innych. Kontrolowanie efektów powoduje zrzucanie winy na kogokolwiek. Atmosfera wzajemnych pretensji i nieporozumień. Spadek lub skokowość efektywności. Przypisywanie odpowiedzialności konkretnym osobom. Upewnianie się co do rozumienia zadania i zgody na podjęcie zadania. Sprawdzanie na każdym zebraniu postępów w wykonaniu zadania. Ustalanie przyczyn nie wykonania zadania i stworzenie systemu wsparcia ze strony innych instytucji. Podkreślanie i gratyfikowanie osiągnięć.

10 CZYNNIKI WSPOMAGAJĄCE WSPÓŁPRACĘ Wspólny sens istnienia i wspólne cele Wspólny sens istnienia i wspólne cele Zainteresowanie procesami i normami Zainteresowanie procesami i normami Jasność celów Jasność celów Wykorzystanie własnych zasobów Wykorzystanie własnych zasobów Drożność komunikacyjna Drożność komunikacyjna Uważne słuchanie Uważne słuchanie Otwartość na odmienne poglądy Otwartość na odmienne poglądy Otwarte traktowanie konfliktu Otwarte traktowanie konfliktu Koncentracja na rozwiązaniach Koncentracja na rozwiązaniach Uczenie się na błędach Uczenie się na błędach Wykorzystywanie wiedzy na temat uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych Wykorzystywanie wiedzy na temat uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych Etapowa ocena postępów Etapowa ocena postępów Atrakcyjność Atrakcyjność Wzajemne zaufanie Wzajemne zaufanie

11 ZAPRASZMY DO KASYNA 4 CZERWONE 4 CZARNE 1 CZERWONA 3 CZARNE 2 CZERWONE 2 CZARNE 1 CZARNA 3 CZERWONE - 1000 $ + 1000 $ CZERWONA + 3000 $ CZARNE - 1000 $ CZERWONE + 2000 $ CZARNE - 2000 $ CZERWONE - 3000$ CZARNA +1000 $

12 DZIĘKUJĘ POWODZENIA POWODZENIA


Pobierz ppt "Dzień dobry Mariusz Wilk. Efektywna współpraca to taka gdzie dba się o trzy obszary INFORMACJE INFORMACJE PROCEDURY PROCEDURY ODCZUCIA ODCZUCIA."

Podobne prezentacje


Reklamy Google