Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałEwa Brzozowska Został zmieniony 9 lat temu
1
Adam Steinmetz Fremont City Schools Konferencja SEO – marzec 2015 r. Budowanie współpracy między szkołą a społecznością: Obywatele czy prześladowcy internetowi?
2
Edukacja w XXI w. Jaka jest szkoła w XXI w. Dawniej uczyliśmy trzech umiejętności – czytania, pisania i arytmetyki Obecnie uczymy czterech innych umiejętności krytycznego myślenia, komunikacji, współpracy, kreatywności Jaki jest uczeń w XXI w. Nasi uczniowie… są podłączeni i zalogowani mają przy sobie telefony z dostępem do Internetu a co najważniejsze… uważają, że “wirtualne ja” jest równie ważne jak rzeczywiste
3
Szkoła a Wspólnota Szkoła we wspólnocie i Wspólnota w szkole “Kiedy wykonuje się tę pracę, staje się częścią społeczności, ludzie znają cię i wiedzą, że chcesz być częścią tej wspólnoty. Wtedy wszyscy możemy razem współpracować – nauczyciele, sąsiedzi, emeryci, firmy i wszyscy inni – aby naprawdę żadne dziecko nie zostało w tyle.” -- Lourdes Vazquez, Szkoła Podstawowa MLK, Lancaster PA
4
Szkoła jako Wspólnota Szkoła to pierwsze i główne miejsce, gdzie uczeń uczy się, jak być obywatelem. Uczniowie mogą… - określać swoją tożsamość i role - dołączać do grup - wchodzić w interakcję z innymi “obywatelami” W szkole rodzi się, rozwija i utrwala tożsamość obywatelska ucznia.
5
Edukacja społeczna Szkoła, Wspólnota a edukacja demokratyczna Uczniowie są społecznie nastawieni z natury, więc nauczyciele coraz częściej realizują lekcje 1)Oparte na współpracy 2)Online
6
Jaka jest Wasza szkoła? Cele edukacyjne a cele akademickie Misja: Misją szkół w Fremont City jest rozwój dobrze wykształconych i ustawicznie kształcących się osób przygotowanych do bycia odpowiedzialnymi, produktywnymi i szanującymi innych członków swojej społeczności obywatelami Cel w rejonie 3 z 3: Budowanie nadziei, zaufania i poszanowania w ramach naszej wspólnoty ROZWÓJ AKADEMICKI NIE MOŻE BYĆ NASZYM JEDYNYM CELEM
7
Nękanie w Internecie “ Nękanie w Internecie to celowe i powtarzające się krzywdzenie osób przy pomocy komputerów, telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych. ” -- Hinduja Patchin, Bullying Beyond the Schoolyard (2009)
8
Statystyki o nastolatkach Nasi uczniowie… 91% - e-mail 72% - media społecznościowe 60% - SMSy ewoluują 77% - raczej zrezygnuje z telewizji niż z Internetu lecz, co najważniejsze… 7% rodziców w USA martwi się nękaniem w Internecie, pomimo że 90% go doświadczyło.
9
Wpływ ogólny -Większe ryzyko depresji, niepokój, smutek -Zaburzenia snu i odżywiania -Brak zainteresowania działalnością społeczną
10
Dlaczego? Nękanie w Internecie … -Non-stop -Łatwo się roznosi -Wszyscy widzą -Jest anonimowe
11
Co powinny zrobić szkoły “Poniedziałek to nowy piątek” --Nancy Willard, Dyrektor Centrum ds. Bezpiecznego i Odpowiedzialnego Korzystania z Internetu “Nasze dzieci rosną na cyfrowym podwórku, przy czym nikt tu nie spoczywa” -- @KevinHoneycutt
12
1. Promowanie postaw obywatelskich Nauczyciele i Administratorzy muszą działać proaktywnie budując podstawowe wartości wśród swoich uczniów -Uprzejmość - Szacunek - Prawa człowieka - Empatia -Włączenie -Autorefleksja - Rozwiązywanie problemów
13
1. Promowanie postaw obywatelskich Bezpośrednio…Pośrednio…
14
2. Poważne potraktowanie Nękanie w Internecie to nie sytuacja, gdzie „dzieci są po prostu dziećmi”, ani żaden ryt przejścia. A. Narzędzia w celu uniknięcia wiktymizacji - Pomyśl zanim wyślesz. - Nie dziel się niczym, o czym nie powiedziałbyś swojej mamie. B. Troska - Spraw, by uczniowie wiedzieli, że Ci zależy. - Odbieranie dostępu do technologii w ramach kary nie przynosi rezultatów
15
3. Decyzja o działaniu Nauczyciele i Administratorzy muszą stworzyć otoczenie, które inspiruje ofiary i obserwatorów do podejmowania działań. A.Ofiary B.Obserwatorzy
16
4. Reagowanie Nauka, jak reagować w odpowiedni sposób stanowi klucz do zwalczenia prześladowania cyfrowego w klasie. A. Natychmiastowa reakcja - Nagrywanie/Zgrywanie ekranu B. Reakcja długoterminowa - Refleksja, Mediacja, Komunikacja
17
5. Włączenie rodziców Nauczyciele i Administratorzy muszą angażować rodziców w odniesieniu do działalności online swoich uczniów. - Świadomość – Warsztaty społecznościowe, Okólniki - Zaangażowanie – Zaproszenie rodziców do szkoły
18
Pytania do refleksji 1.Co robi moja szkoła w sprawie zwalczania nękania w Internecie? 2.Jakie rodzaje działań mogą wdrożyć szkoły i nauczyciele w celu zwalczania nękania w Internecie? 3.Czy obowiązkiem szkoły jest nauczenie uczniów, w jaki sposób właściwie korzystać z Internetu? 4.Czy szkoły powinny angażować się w konflikty online między swoimi uczniami?
19
Kontakt Adam Steinmetz Steinmetza@fremontschools.net
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.