Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Internet i Systemy Multimedialne
Dzień dobry, nazywam się Zbigniew Łaskarzewski, chciałbym Państwu zaprezentować specjalność „Internet i Systemy Multimedialne”.
2
Przedmioty obowiązkowe
Komputerowe systemy multimedialne Aplikacje w sieciach Internet/Intranet Internet Projektowanie i rozwój Internetu Sieci bezprzewodowe i urządzenia przenośne Przedmioty obowiązkowe specjalności zostały dobrane z myślą przekazania kompletnej wiedzy dotyczącej zastosowania Internetu we współczesnych zagadnieniach. Obejmują one zarówno wiedzę dotyczącą budowy i mechanizmów dzisiejszego Internetu jak również sieci, którą będziemy posługiwali się już za kilka lat, kiedy Państwo ukończą studia. Zapotrzebowanie i wykorzystanie multimediów, a także wykorzystywanie coraz bardzie zawansowanych możliwości urządzeń przenośnych takich jak telefony komórkowe ciągle zyskuje na popularności, co przekłada się na duże zainteresowanie firm osobami posiadającymi stosowne umiejętności poza umiejętnościami programowania.
3
Komputerowe systemy multimedialne
Standardy kodowania SMIL, JPEG, MPEG, DivX Systemy strumieniowania (Windows, Linux) Java Media Framework, Flash Authoring DVD Telewizja cyfrowa DVB, MHP Przygotowanie i programowe przetwarzanie treści multimedialnych wymaga znajomości zagadnień związanych ze standardami kodowania tych treści, a także znajomości odpowiednich narzędzi. Transmisja multimediów poprzez sieć Internet wykorzystuje systemy strumieniowania multimediów np. w serwisach youtube, muzyka.interia.pl, teledyski.onet.pl, a telewizja cyfrowa satelitarna i naziemna zyskuje coraz większą popularność. Firmy, które są zainteresowane takimi umiejętnościami współpracują z portalami internetowymi, operatorami sieci komórkowych, operatorami telewizji cyfrowej. Umiejętności te z pewnością wykorzysta także programista. Wykład – sem. VII, VIII (Winiarczyk) Laboratorium – sem. IX (Skurowski, Gruca, Łaskarzewski)
4
Aplikacje w sieciach Internet/Intranet
Język XML Aplikacje internetowe w Java SharePoint Services, Microsoft Exchange Commerce Server, BizTalk Technologia ASP.NET Web Services Projektowanie i implementacja rzeczywistych systemów działających w sieciach Internet i Intranet wymaga znajomości dostępnych rozwiązań takich jak standard XML, czy mechanizmy Web Services. Mechanizmy te są wykorzystywane jak gotowe komponenty w technologii Java oraz ASP.Net, co sprawia, że implementacja jest szybsza i mniej narażona na błędy. Duże znaczenie mają rozwiązania będące platformami umożliwiającymi integrację różnych systemów. Na wykładzie studenci mają szansę zapoznać się z działaniem wspomnianych przeze mnie technologii, a w trakcie laboratorium wykorzystać je w praktyce. Poznane narzędzia często są stosowane w firmach informatycznych, stąd warto się z nimi zapoznać. Wykład – sem. IX, X (Brachman) Laboratorium – sem. IX (Brachman, Gruca, Chróst, Łaskarzewski)
5
Internet Adresacja, ruting, mechanizmy QoS
Transport informacji, protokoły TCP, UDP, RTP Sieci przewodowe, bezprzewodowe, optyczne Adresacja statyczna i dynamiczna, NAT Protokoły usługowe DHCP, DNS, HTTP Bezpieczeństwo systemów internetowych Zdecydowana większość współcześnie projektowanych systemów komputerowych opiera się na komunikacji za pośrednictwem sieci Internet, dlatego znajomość architektury, mechanizmów i protokołów Internetu jest niezbędna programiście czy projektantowi. Wykład przedstawia zagadnienia związane z protokołami TCP, IP, UDP, HTTP, a także przybliża mechanizmy DHCP, DNS. Omówione zostaną także metody zabezpieczania systemów internetowych. Wykład – sem. VII, VIII (Wójcicki) Laboratorium – sem. VIII (Brachman, Gruca)
6
Projektowanie i rozwój Internetu
Przesył multimediów, Internet 3D Rozwój mechanizmów kontroli natężenia ruchu pakietów i unikania przeciążeń Mechanizmy gwarancji jakości usług QoS, jakość usług w protokole IPv6 Narzędzia wspomagające projektowanie i analizę działania nowych mechanizmów w węzłach sieci Internet Wraz ze wzrostem ilości przesyłanego przez Internet przekazu multimedialnego rośnie zapotrzebowanie na przepustowość łączy internetowych oraz zachowanie odpowiedniej jakości usług. W związku z tym zachodzi konieczność rozwoju mechanizmów kontroli ruchu pakietów poprzez projektowanie buforów i organizacja pamięci w ruterach, aktywne zarządzanie kolejkami w routerach, sprawiedliwy podział dostępnego pasma, rozwój protokołu TCP. Omawiany na zajęciach protokół sieciowy IPv6, który stanie się powszechnie wykorzystywany w niedalekiej przyszłości, posiada wbudowane mechanizmy zapewniania jakości usług QoS. Do testowania nowych rozwiązań wykorzystywane są symulatory sieci: NS2, OMNET++, OPNET Modeler i inne, które będą wykorzystywane podczas laboratorium. Wykład – sem. VII, VIII (Chydziński) Laboratorium – sem. VIII (Wójcicki, Brachman, Chróst)
7
Sieci bezprzewodowe i urządzenia przenośne
Protokoły dostępu do łącza w sieciach bezprzewodowych, Bluetooth, Wi-Fi GSM, GPRS, UMTS, system nawigacji GPS Bezprzewodowe sieci rozległe, miejskie, lokalne, sieci osobiste Architektura urządzeń przenośnych Aplikacje w telefonach komórkowych, PDA Sieci bezprzewodowe są coraz częściej stosowane, co przyczynia się do ich ciągłego rozwoju. Na przedmiocie przedstawione zostaną mechanizmy działania protokołów Bluetooth, Wi-Fi, GSM, GPRS, UMTS, GPS, a także budowy sieci urządzeń bezprzewodowych. Do rozwoju bezprzewodowych technik transmisji niewątpliwie przyczyniła się popularność urządzeń przenośnych, których architektura będzie omawiana podczas wykładu. Zajęcia laboratoryjne obejmują badanie protokołów dostępu do łącza, programowanie urządzeń GSM, tworzenie aplikacji dla Windows CE oraz Palm OS. Wykład – sem. VIII (Zieliński) Laboratorium – sem. IX (Zieliński, Tokarz)
8
ZTiPSK Większość przedmiotów prowadzą i realizują pracownicy z Zespołu Teorii i Projektowania Systemów Komputerowych.
9
Projekty EuroNGI (Next Generation Internet), FP6
EuroFGI (Future Generation Internet), FP6 Traffic Monitoring and Analysis: theory, techniques, tools and applications for Future Networks, FP7 Metody i narzędzia prezentacji informacji strukturalnej w dokumentach multimedialnych dla potrzeb osób niepełnosprawnych wzrokowo, MNiSW Bezprzewodowa sieć sensorowa dla informatycznego systemu odczytu liczników mediów, projekt celowy MNiSW i firma AIUT sp. z o.o. Nowe usługi informatyczne oraz techniki przechowywania i przesyłu danych w sieciach komputerowych i telekomunikacyjnych, ŚCZT-WP6 nauka: Instytut Informatyki, IITiS PAN Gliwice, ATH Bielsko, firmy: Rekord, SferaNet, AIUT, ProSAP, ISPIK, Proloc, etc Zespół Teorii i Projektowania Systemów Komputerowych prowadzi wiele projektów badawczych europejskich oraz krajowych, także we współpracy z firmami. Badania naukowe pokrywają się tematycznie z przedmiotami specjalności, co bezpośrednio przekłada się na jakość i aktualność prowadzonych zajęć.
10
Podpierając się swoim doświadczeniem menedżera projektów w firmie informatycznej mogę śmiało stwierdzić, że ukończenie studiów na specjalności „Internet i systemy multimedialne” sprawia, że absolwenci posiadają ponadprzeciętne umiejętności i są konkurencyjni na rynku pracy. Gorąco zachęcam do wyboru specjalności „Internet i systemy multimedialne”!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.