Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Co to jest bezpieczeństwo?
2
Bezpieczeństwo to: np. Przestrzeganie zasad i przepisów prawa, dbanie o jakość urządzeń elektrycznych w domu, trzymanie leków w odpowiednim miejscu.
3
Bezpieczeństwo to: bawienie się w odpowiednich miejscach, dbanie o stan samochodów i rowerów, itp.
4
Pytania: Gdzie może zdarzyć się wypadek? Czy tylko na drodze? Czy tylko na ruchliwej ulicy? -Kto może być sprawcą wypadku? -Jak wypadek może zmienić życie ludzi? Co oni czują? -Dlaczego mówienie o bezpieczeństwie jest ważne?
5
Co to jest bezpieczeństwo ruchu
drogowego?
6
Co pomaga ludziom zachować bezpieczeństwo?
Ludziom zachować bezpieczeństwo pomaga: Przestrzeganie zasad i przepisów prawa, Odpowiedzialność, Rozsądek, Uwaga, 5) Partnerstwo.
7
Czy mamy wpływ na nasze bezpieczeństwo
i innych osób (poprzez jakie zachowanie?) Co możemy zrobić by było bezpieczniej? Przypatrz się fotografii. Jakie widzisz zagrożenia dla osób poruszających się tą drogą?
8
KONIEC Dziękuję za uwagę! Prezentację przygotowała: Marta Kochalska
Prezentacje przygotowano na podstawie scenariusza Klubu Gustawa pancernika Grafika: kapitankamikaze.blogspot.com, pl.123rf.com, Dziękuję za uwagę!
9
PIESI UCZESTNICZY RUCHU
10
Jakie znacie grupy uczestników ruchu?
11
Do grupy uczestników ruchu należą: piesi, rowerzyści, motocykliści, kierowcy.
13
Dzisiaj porozmawiamy o pieszych, a w szczególności o zachowaniu dzieci jako pieszych uczestników ruchu.
14
Czy wszyscy zawsze poprawnie zachowują się w ruchu drogowym? A dzieci?
16
Dziękuję za uwagę! Wykonała: Weronika Dymek Prezentacje przygotowano na podstawie scenariusza Klubu Gustawa pancernika
17
ROWERZYŚCI.
18
Jakie znacie grupy uczestników ruchu drogowego ?
19
Zapewne większość z was potrafi jeździć na rowerze
Zapewne większość z was potrafi jeździć na rowerze . Dziś porozmawiamy o nim… Powiemy wam w co powinien być wyposażony rower, jak dopasować kask oraz jak bezpiecznie poruszać się nim po drodze.
20
Kto z was potrafi jeździć na rowerze ?
21
Opowiedzcie jak powinien postępować wzorowy rowerzysta
22
Zadanie 1. Rower na obrazku jest bardzo ładny, ale niestety brakuje mu wyposarzenia.
Podejdź i wskaż gdzie należy umieścić elementy mające poprawić jego widoczność
23
Zadanie 2. Opisz rower z obrazka
24
Co jeszcze jest niezbędne podczas poruszania się rowerem ?
26
Zadanie 3. Zaprojektuj swój wymarzony kask.
27
Zadanie domowe Porozmawiaj ze starszym rodzeństwem, rodzicami o tym czego dowiedziałeś się na dzisiejszych zajęciach. Sprawdź czy twój rower, który masz w domu jest przygotowany do kolejnego sezonu (bo przecież w końcu nadeszła wiosna) Opowiedz rodzicom, jak ważne są kaski rowerowe i dlaczego powinniśmy je stosować. Zaplanujcie zakup tego wymarzonego dla Ciebie.
28
Dziękujmy za uwagę! Prezentację przygotowały: Natalia Graczyk i Dagmara Dassuj Prezentacje przygotowano na podstawie scenariusza Klubu Gustawa pancernika
29
FOTELIKI I PASY BEZPIECZEŃSTWA
30
CZY LUBICIE JEŹDZIĆ SAMOCHODEM? DLACZEGO?
31
CO JEST DOBREGO, A CO ZŁEGO W PODRÓŻOWANIU SAMOCHODEM?
32
JAK LUBICIE JEŹDZIĆ SAMOCHODEM? (szybko, wolno, blisko, daleko,
gdy prowadzi mama, czy gdy prowadzi tata) DLACZEGO?
33
JAKIE ZNACIE URZĄDZENIA POPRAWIAJĄCE BEZPIECZEŃSTWO W POJEŹDZIE PRZEZNACZONE DLA DZIECI?
34
DLACZEGO DZIECI PODRÓŻUJĄ W FOTELIKACH? PO CO SĄ FOTELIKI?
35
Przeznaczony dla najmłodszych maluszków
Przeznaczony dla najmłodszych maluszków. Maksymalna waga dziecka to 13 kg. (ok.18 miesięcy)
36
Przeznaczony dla maluszków. Maksymalna waga dziecka to 18 kg
Przeznaczony dla maluszków. Maksymalna waga dziecka to 18 kg. Przedział wiekowy to ok. 4 lata
37
Przeznaczony dla dzieci w wieku od 3 do 12 lat mieszczących się w przedziale wagowym 15 – 36 kg.
38
Fotelik samochodowy typu booster, przeznaczony dla najstarszych dzieci od 22 do 36 kg
39
CZY WY JEŹDZICIE W FOTELIKACH? W JAKICH?
40
CZY LUBICIE PODRÓŻOWAĆ W FOTELIKACH? DLACZEGO?
41
CZY DLA WSZYSTKICH DZIECI SĄ TE SAME FOTELIKI?
42
CZY ZAWSZE DAJECIE SIĘ ZAPINAĆ W FOTELIKI
CZY ZAWSZE DAJECIE SIĘ ZAPINAĆ W FOTELIKI? CZY CZASAMI PRÓBUJECIE SIĘ ODPIĄĆ LUB OSZUKUJECIE?
43
CO MOŻE SIĘ WYDARZYĆ, GDY DZIECKO JEŹDZI BEZ FOTELIKA?
44
Stosowanie fotelika samochodowego to prosty i codzienny gest miłości, który powinien stanowić automatyczny odruch taki jak zawiązywanie sznurówek w bucikach dziecka.
45
MUSZĄ JEŹDZIĆ W URZĄDZENIACH ZABEZPIECZAJĄCYCH?
CZY TYLKO DZIECI MUSZĄ JEŹDZIĆ W URZĄDZENIACH ZABEZPIECZAJĄCYCH?
46
Dlaczego dorośli powinni jeździć w pasach?
47
CZY RODZICE ZAWSZE ZAPINAJĄ PASY?
48
Dlaczego niektórzy dorośli nie zapinają pasów bezpieczeństwa i nie przewożą dzieci w fotelikach?
49
Zadanie domowe Opowiedz rodzicom, znajomym, koleżankom i kolegom o obowiązku zapinania pasów i stosowania fotelików dla dzieci. Ostrzeż jakie czyhają na nich niebezpieczeństwa jeśli nie będą tego robić. Po tygodniu otrzymasz 4 kartki – 2 czerwone i 2 żółte. Twoim zadaniem będzie ocena zachowania Twoich najbliższych. Jeżeli osoba dorosła (tata, mama, rodzeństwo, wujek, sąsiad, nauczyciel…) nie zapnie pasów wręczysz mu żółtą kartkę. Natomiast jeżeli dorosły kierowca nie przewozi dzieci w foteliku ani na podwyższeniu wręczysz mu czerwoną kartkę.
50
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Prezentację przygotowały
Klaudia Konwińska i Klaudia Krzycka Prezentacje przygotowano na podstawie scenariusza Klubu Gustawa pancernika
51
Transport szkolny i publiczny. Zachowanie na przystanku
52
Rola kierowcy, a w szczególności kierowcy autobusu jest bardzo ważna
Rola kierowcy, a w szczególności kierowcy autobusu jest bardzo ważna. Zachowania pasażerów mają ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Jak myślicie, czego nie wolno podczas jazdy autobusem?
54
Podczas jazdy autobusem NIE powinniśmy:
wstawać ze swoich miejsc, zmieniać swojego miejsca, szczególnie podczas jazdy autobusem, otwierać okien, zachowywać się hałaśliwie, swoim zachowaniem stanowić zagrożenia dla innych osób, klękać na siedzeniu, wystawiać rąk za okno, wyrzucać przedmiotów przez okno, używać wulgarnego słownictwa, żądać zatrzymania się autobusu w miejscu do tego nie przeznaczonym, rozmawiać z kierowcą.
55
Posłuchajcie opowiadania
Bezpieczne zachowanie podczas oczekiwania, wsiadania i wysiadania z autobusu. Posłuchajcie opowiadania
56
Spróbujmy odpowiedzieć na kilka pytań: - Jak zachowywała się Julka widząc nadjeżdżający autobus? - Co Julka zrobiła ze swoim plecakiem? - W jaki sposób Karol wsiadł do autobusu? - Jak zachowały się dzieci po zatrzymaniu autobusu? - Co zrobiła Julka widząc mamę parkującą samochód po drugiej stronie ulicy?
57
Gdy wysiadamy lub wsiadamy do autobusu musimy zwrócić szczególną uwagę na swoje bezpieczeństwo i nie tylko. Autobus ma swoje niebezpieczne i bardziej niebezpieczne strefy wokoło siebie.
59
Wykonajmy test 1. Czekam na autobus w bezpiecznej ………..
2. Zawsze stoję poza …………… ……………
60
3. Staram się zawsze stać w miejscu ……………. dla kierowcy.
4. Wchodzę do autobusu spokojnie za innymi ……………….
61
5. Przechodzę przez ulicę tylko po przejściu dla …………
Jeżeli prawidłowo odpowiedziałeś na wszystkie pytania, zdobyłeś 5 podpis na swojej legitymacji Brawo!
62
KONIEC! Prezentacje wykonała: Zuzanna Marciniak i Wiktoria Lubawy
Prezentacje przygotowano na podstawie scenariusza Klubu Gustawa pancernika
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.