Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJolenta Pastuła Został zmieniony 11 lat temu
2
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lidzbarku
ID grupy: 96/98_p_g1 Kompetencja: „Przedsiębiorczość” Temat projektowy: „Dlaczego po prostu stamtąd nie wyszedłem? …., czyli kupuj z głową” Semestr/rok szkolny: II/20/2011
3
Konsumpcja – -ostatnia faza procesu gospodarowania,
polegająca na zużywaniu wszelkich dóbr i usług w celu bezpośredniego zaspokojenia potrzeb ludzkich.
4
Piramida Maslowa
5
Potrzeby fizjologiczne
Każdy człowiek, aby móc normalnie żyć, potrzebuje spełnienia swoich potrzeb, które nazywamy fizjologicznymi
6
Prawo homeostazy mówi o dążeniu do równowagi potrzeb niższego rzędu.
7
Prawo wzmocnienia motywacji
Zaliczamy je do potrzeb wyższego rzędu. Według tego prawa zaspokojenie wyższych potrzeb nie powoduje ich zaniku, lecz wręcz przeciwnie, człowiek odczuwa je jako przyjemne i będzie dążył do ich wzmocnienia.
8
Kto jest odpowiedzialny za zakup produktów spożywczych i codziennego użytku w polskich rodzinach?
9
Co jest ważne w wyborze sklepu w którym robi Pan (i) zakupy?
10
EKO ZNAKI 5. Eko znak 3. 4. 6. 1. 2. Produkt zgodny
z normami Unii Europejskiej 4. 6. 5. Eko znak
11
7. 9. 10. 8. Błękitny anioł
12
Katalog praw konsumenta
prawo do zaspokajania podstawowych potrzeb, prawo do bezpieczeństwa, prawo do rzetelnej informacji, prawo do wyboru, prawo do wysłuchania głosu konsumenta, prawo do pozytywnego załatwienia uzasadnionych reklamacji, prawo do edukacji konsumenckiej, prawo do życia w zdrowym środowisku;
13
Prawo do zaspokajania podstawowych potrzeb
14
Prawo do bezpieczeństwa
15
Prawo do rzetelnej informacji
16
Prawo do wyboru
17
Prawo do wysłuchania głosu konsumenta
18
Prawo do pozytywnego załatwienia uzasadnionych reklamacji
19
Prawo do edukacji konsumenckiej
20
Prawo do życia w zdrowym środowisku
21
Co to jest reklamacja? Reklamacja to wyrażenie
niezadowolenia klienta z zakupu, oczekiwań, które nie zostały spełnione.
22
Aby reklamacja została przyjęta, musisz :
udowodnić, że rzecz, którą chcesz reklamować zakupiłeś u danego sprzedawcy, złożyć reklamacje w terminie,
23
Jak złożyć reklamacje wadliwego towaru?
Po pierwsze, reklamację składamy do sprzedawcy, Po drugie, reklamację powinniśmy składać na piśmie, najlepiej wysyłając ją listem poleconym do sprzedawcy (za potwierdzeniem odbioru), Po trzecie, sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do naszej reklamacji
24
Instytucje wspierające konsumenta
25
Europejskie Centrum Konsumenckie
26
Federacja Konsumentów
27
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
28
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)
29
Powiatowy (Miejski) Rzecznik Konsumentów
30
Praktyczne wskazania dotyczące dziennej diety konsumenta
31
Śniadanie: Herbata dostarcza witaminy: A, B1, B2, C, E i K
32
Jajko zawiera dużo witamin A, D oraz niektórych witamin z grupy B. Można je przyrządzić szybko i w różnych sposobach, także na słodko.
33
Musli Pyszna mieszanka płatków zbożowych, bakalii, orzechów, rodzynek i suszonych owoców.
34
Drugie śniadanie: Jogurt Jabłko
35
Obiad: Ryba - zdrowe źródło białka, które stanowi jeden z najważniejszych składników pożywienia. Ryż - długoziarnisty obniża poziom cholesterolu.
36
Kolacja: Sałatka warzywna z jajkiem – niskokaloryczna zdrowa przekąska przed snem Szklanka wody do popicia
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.