Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJoasia Sosiński Został zmieniony 11 lat temu
1
WEBLOG jako źródło informacji
2
Definicja Webloga Blog (Weblog) to rodzaj strony internetowej, na której autor umieszcza datowane wpisy, wyświetlane kolejno, zaczynając od najnowszego (antychronologia). Blogi zwykle posiadają system archiwizacji wpisów, możliwość komentowania wpisów przez czytelników oraz zestaw linków do stron WWW polecanych przez autora (blogroll).
3
Cechy Webloga Indywidualna edycja: zawartość zależy od osoby (lub grupy osób) prowadzących bloga; Hipertekstowa struktura wiadomości – zawartość witryny składa się z notatek, które często zawierają hiperłącza (linki) do innych miejsc sieciowych; Częste aktualizacje, wyświetlane w odwrotnym porządku chronologicznym; Darmowy, publiczny dostęp do zawartości Archiwizacja Proces recenzji następujący bezpośrednio po publikacji informacji: czytelnicy mogą umieszczać swoje komentarze.
4
Rodzaje Weblogów Klasyczne notatniki internetowe (weblogi, blogi) Blogi składające się tylko ze zdjęć (fotoblogi) Blogi zawierające spoty fimowe (vlogi, videoblogi) Blogi podcastowe, składające się z audycji dźwiękowych (audioblogi) Blogi publikujące komiksy (comicsblogi) Blogi rysunkowe (sketchblogi) Blogi redagowane przez telefony komórkowe (moblogi) Fałszywe blogi zakładane przez roboty stworzone w celu polepszania wyników w wyszukiwarkach (splogi) Blogi pisane przez osobę opłacaną, w celu promocji produktu, usługi, firmy (flogi) Blogi dziennikarskie (J-logi) Blogi wiedzowe (K-logi)
5
Trochę o technologii... Blogi zakłada się przy pomocy specjalnych programów, które na ogół dają następujące możliwości: stworzenie szablonu bloga z dostępnych wzorców, które można modyfikować tworzenie wpisów w prostym edytorze - każdy post zawiera nagłówek (jako stały link) do tekstu można bez problemu kopiować linki do innych stron automatyczne archiwizowanie wpisów wg dni/miesięcy/lat funkcja przydatna dla czytelników do przeglądania i dla wyszukiwarek do indeksowania zawartości blogów indeksowanie zapisów przy pomocy słów kluczowych (tagów), dzięki czemu posty mogą być grupowane w kategoriach tematycznych i wyświetlane zazwyczaj w bocznej kolumnie
6
Trochę o technologii... wyszukiwanie według słów z treści postów oraz tagów tworzenie wykazu linków do ulubionych blogów autora (Blogroll) tworzenie wykazu linków do innych stron WWW (mogą być wyświetlane wg kategorii) opcja umożliwiająca komentowanie wpisów przez czytelników - autor może ją zablokować funkcja ping - automatyczne powiadamianie wyszukiwarek blogów o nowym zapisie funkcja tracback - śledzenie linków do danego postu w innych blogach obsługa RSS (Really Simple Syndication) - przesyłanie nagłówków (i ewentualnie krótkich streszczeń) postów do ogólnodostępnych agregatorów wiadomości
7
RSS Really Simple Syndication - jest sposobem rozpowszechniania treści publikowanych w często zmieniających się serwisach internetowych, głównie blogach, serwisach aktualności, gazetach, audycjach radiowych i telewizyjnych, ale również bibliotekach cyfrowych, repozytoriach, katalogach stron itp. Z punktu widzenia użytkownika sieci RSS eliminuje konieczność codziennego przeglądania wielkiej liczby witryn i szukania informacji, zwłaszcza aktualności lub postów w ulubionych blogach, a więc bardzo oszczędza czas. Jak to działa? Warunkiem jest funkcjonowanie RSS w danym serwisie. To wystarczy, żeby aktualności twórcy (np. autora bloga), zwykle w formie nagłówków, były automatycznie dostarczane wszystkim posiadającym specjalny czytnik i zainteresowanym śledzeniem konkretnych wiadomości.
8
Blog narzędziem dla e-biznesu Blog przestaje być utożsamiany z pamiętnikiem sieciowym – należy o nim myśleć jak o narzędziu Blog może służyć do komunikacji wewnętrznej w firmie (np. do pracy nad projektem, blog dedykowany kształceniu, szkoleniom) Blog może służyć dobrej komunikacji zewnętrznej w firmie (np. informacje przeznaczone dla partnerów biznesowych i klientów) Blog – stały element firmowej strony WWW (raczej nie jej zastępstwo) Blog jako skuteczne narzędzie działu PR w firmie
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.