Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Seminarium licencjackie
Zajęcia pierwsze (strony od 1 do 17)
2
Seminarium licencjackie - zajęcia 1
Poruszone wątki Walk or drive drunk? Female abuse in India? Horses=>automobiles & environment? Becker? Shark – elephant thing? 12|10|2010 Seminarium licencjackie - zajęcia 1
3
Seminarium licencjackie - zajęcia 1
Walk or drive drunk Jakie pada podstawowe pytanie? Prawdopodobieństwo versus wielkości absolutne Przeliczenia „na jedną milę” – jakieś niebezpieczeństwo? W jaki sposób (precyzyjnie) sformułowana jest odpowiedz? Normatywnie versus pozytywnie? 12|10|2010 Seminarium licencjackie - zajęcia 1
4
Seminarium licencjackie - zajęcia 1
Female abuse in India Dlaczego problem jest istotny i skąd się bierze? Czy są stwierdzenia wartościujące? Porównywanie kultur? Jakie są skutki takiego stanu rzeczy? Jakie rozwiązania po stronie polityki? Czy „cytowane” jakieś ewaluacje? Czy można robić ewaluacje? Co z ta telewizją? 12|10|2010 Seminarium licencjackie - zajęcia 1
5
Horses => cars => environment?
Co to znaczy ‘utrudnienia w ruchu’? Miejsce dla polityki gospodarczej Rola innowacji technologicznej w analizie ekonomicznej i ‘futurologicznej’? Znów prawdopodobieństwo (Pierre Curie) 12|10|2010 Seminarium licencjackie - zajęcia 1
6
Seminarium licencjackie - zajęcia 1
Becker? Pokaż skąd jesteś? Co to jest ‘typowa’ reakcja? A model? Diamond, Mortensen, Pissarides - i media Po co jest model? Rola założeń w modelu a badanie empiryczne 12|10|2010 Seminarium licencjackie - zajęcia 1
7
Seminarium licencjackie - zajęcia 1
Shark versus elephant Ponownie wątek prawdopodobieństwa Czy to co w mediach jest ‘ważne’? Jakie źródła wiedzy o rekinach/słoniach? BTW: jakie jest najbardziej śmiercionośne zwierze w Afryce? A nie-zwierze (jakkolwiek żyjątko)? 12|10|2010 Seminarium licencjackie - zajęcia 1
8
Seminarium licencjackie - zajęcia 1
Podsumowanie People respond to incentives Analizujmy bodźce realne a nie życzeniowe Uwzględniajmy całą mapę bodźców The law of unintended consequences Czy skutki są naprawdę ‘nieprzewidywalne’? Co jest rolą badacza, gdy formułuje ‘policy recommendations’? 12|10|2010 Seminarium licencjackie - zajęcia 1
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.