Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
SZTUKA INWESTOWANIA PIENIĄDZA
PRZEDSIĘBIORSTWO SZTUKA INWESTOWANIA PIENIĄDZA 23 marca 2007 Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
2
Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
Co na rzeczy? Pojęcie przedsiębiorstwa Organizacja prawna działalności gospodarczej Kto to jest przedsiębiorca? Pozyskiwanie kapitału Dlaczego małe jest piękne? 23 marca 2007 Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
3
Pojęcie przedsiębiorstwa
Przedsiębiorstwo jest zorganizowanym zespołem składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do działalności gospodarczej. Praca Ziemia Kapitał Przedsiębiorstwa są to zorganizowane jednostki gospodarcze, pełniące działalność gospodarczą na własny rachunek. 23 marca 2007 Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
4
Przedsiębiorstwo charakteryzuje:
Cel działalności Odrębność ekonomiczna Odrębność prawna Odrębność organizacyjna Wyodrębnienie obszaru 23 marca 2007 Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
5
Przedsiębiorstwa ze wzg. na przedmiot działalności dzielimy na:
przemysłowe handlowe transportowe budowlane rolne 23 marca 2007 Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
6
Różne rozmiary przedsiębiorstwa:
Osobiste wykonywanie szeregu usług Działalność na skalę XXL Działalność jednorazowa, okazjonalna 23 marca 2007 Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
7
Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
Cel Cel = ZYSK 23 marca 2007 Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
8
Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
Przedsiębiorca: Osoba fizyczna Osoba prawna Jednostka organizacyjna nie mająca osobowości prawnej 23 marca 2007 Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
9
Przedsiębiorstwo o wielu twarzach:
Przedsiębiorstwo państwowe Spółdzielnia Spółki Cywilna Jawna Partnerska Komandytowa Komandytowo-akcyjna Z ograniczoną odpowiedzialnością Akcyjna Firma jednoosobowa (przedsiębiorca indywidualny) 23 marca 2007 Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
10
Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
Kapitał Pochodzenie Własność Czas 23 marca 2007 Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
11
Źródła finansowania przedsiębiorstwa
wewnętrzne zewnętrzne własne obce Zwolnienie kapitału Zysk zatrzymany Wnoszone kapitały Zobowiązania długo-, średnio- i krótkookresowe 23 marca 2007 Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
12
Dlaczego małe jest piękne? Zalety i wady małych przedsiębiorstw
Czytelna i prosta struktura organizacyjna Elastyczność Lokalność Innowacyjność i kreatywność Ograniczenia finansowe Ograniczenia menażerskie 23 marca 2007 Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
13
Piękne i nietrwałe Przyczyny niepowodzeń nowo tworzonych małych firm
brak doświadczenia brak odpowiedniego produktu i strategii marketingowej zbyt optymistyczna ocena wielkości rynku brak planowania niewystarczający kapitał obrotowy zły dobór pracowników zbyt szybki wzrost firmy 23 marca 2007 Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
14
Inkubatory przedsiębiorczości
wspierają rozwój nowo powstających i rozwijających się małych przedsiębiorstw Mali przedsiębiorcy mogą korzystać z bezpłatnych usług Pobyt w inkubatorze trwa od 3 do 5 lat 23 marca 2007 Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
15
Prezentacje opracowały:
Małgorzata Certa, zwana mała MI, lub po prostu Goha Justyna Chludzińska, potocznie Bąbelek Dziękujemy za uwagę polecamy się na przyszłość, „ Bąbel & Bąbel ” Sp. z o.o. 23 marca 2007 Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.