Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKazimiera Orliński Został zmieniony 11 lat temu
1
Realizacja przez szkoły województwa śląskiego Krajowego Programu Zapobiegania Narkomanii w roku 2009 (materiał opracowany w oparciu o informacje przekazane ze szkół) st. wizytator Aleksandra Radzioch-Dzienis
2
Podstawa prawna: 1. Ustawa o przeciwdziałaniu narkomanii z dnia 29 lipca 2005 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 179, poz.1485 z późn. zmianami). 2. Rozporządzenie MENiS z dnia 31 stycznia 2003 r. w sprawie szczegółowych form działalności wychowawczej i zapobiegawczej wśród dzieci i młodzieży zagrożonej uzależnieniem (Dz. U. z 2003r. Nr 26, poz. 226).
3
Liczba szkół, które dokonały rozpoznania i diagnozowania zagrożeń związanych z uzależnieniem od substancji psychoaktywnych.
4
Liczba szkół posiadających procedury postępowania w sytuacjach szczególnych zagrożeń związanych ze środkami odurzającymi i substancjami psychoaktywnymi.
5
Liczba szkół, w których w roku 2009 były realizowane programy profilaktyczne dotyczące uzależnienia uczniów od narkotyków
6
Liczba szkół dokonujących systematycznej oceny efektów podejmowanych działań wychowawczych i zapobiegawczych dotyczących narkomanii
7
Liczba szkół, w których zadania zawarte w programie profilaktyki obejmują obszar profilaktyki pierwszorzędowej (uniwersalnej).
8
Liczba szkół, w których zadania zawarte w programie profilaktyki obejmują obszar profilaktyki drugorzędowej (selektywnej i wskazującej).
9
Liczba uczniów korzystających z poradni psychologiczno- pedagogicznych w związku z używaniem narkotyków
10
Liczba nauczycieli przeszkolonych z zakresu profilaktyki narkomanii
11
Liczba rodziców, którzy wzięli udział w edukacyjnych spotkaniach grupowych z zakresu profilaktyki uzależnień
12
Wnioski: 1. Profilaktyka uzależnień, w tym profilaktyka narkomanii jest ważnym i wciąż aktualnym zadaniem rodziców, nauczycieli i innych podmiotów działających na rzecz bezpieczeństwa i wychowania dzieci i młodzieży. 2.Działania z obszaru profilaktyki uzależnień (w tym narkomanii) winny być podejmowane we wszystkich szkołach/ placówkach w województwie. 3.Formy i metody pracy z dziećmi i młodzieżą należy dostosować do wieku podopiecznych i potrzeb wynikających z przeprowadzonej diagnozy środowiskowej.
13
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.