Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Sprawdzian Zadanie 1: Napisz program obliczający pole i obwód prostokąta. Wymiary pobierz z klawiatury od użytkownika. Zadanie 2: Napisz program sprawdzający,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Sprawdzian Zadanie 1: Napisz program obliczający pole i obwód prostokąta. Wymiary pobierz z klawiatury od użytkownika. Zadanie 2: Napisz program sprawdzający,"— Zapis prezentacji:

1 Sprawdzian Zadanie 1: Napisz program obliczający pole i obwód prostokąta. Wymiary pobierz z klawiatury od użytkownika. Zadanie 2: Napisz program sprawdzający, czy wprowadzona z klawiatury liczba całkowita jest parzysta.

2 Sprawdzenie zadanie dla chętnych Zadanie 1.11 strona 19 Program wyliczający pole trójkąta ze wzoru Herona.

3 Zadanie 1.11 strona 23 #include using namespace std; main() { cout<<"Program oblicza pole trojkata ze wzoru Herona"<<endl; double a, b, c, p, pole; cout<<endl<<"Podaj dlugosci bokow a, b, c trojkata"; cout<<endl<<"a= "; cin>>a; cout<<"b= "; cin>>b; cout<<"c= "; cin>>c; p=(a+b+c)/2; pole=sqrt(p*(p-a)*(p-b)*(p-c)); if (pole<=0) cout<<endl<<"Podane dlugosci bokow nie tworza trojkata"<<endl<<endl; else cout<<endl<<"pole= "<<pole<<endl<<endl; system ("pause"); return 0; }

4 Iteracja Patrycja Białek

5 Iteracja Iteracja jest jedną z najważniejszych technik algorytmicznych polegająca na powtarzaniu określonego ciągu operacji realizowanych na zbiorze elementów. Liczba powtórzeń może być podana lub zależeć od spełnienia określonego warunku.

6 Przykłady 1. Określona liczba powtórzeń – strona 31 s – kolejne liczby naturalne i – licznik iteracji 2. Nie określona liczba powtórzeń – strona 33

7 Zadanie 1.20 a strona 35 Program wyświetlający n-elementowy ciąg liczb całkowitych postaci: 3; 6; 12; 24; 48; … gdzie n – liczba naturalna, większa od 0, wprowadzona z klawiatury.

8 Zadanie 1.20 strona 35 #include using namespace std; main() { cout<<"Program wyświetla ciag liczb naturalnych"<<endl; int a, i, n; do { cout 0"; cout<<endl<<"n="; cin>>n; } while (n<=0); i=1; a=3; while (i<=n) { cout<<a<<", "; a=a+a; i++; } cout<<endl; system ("pause"); return 0; }

9 Ćwiczenie Odkryj regułę tworzącą ciągi w liczbowe w zadaniu 1.20 ze strony 35. Popraw program 1.20a, aby pasował do pozostałych przykładów.

10 Zadanie 1.21a strona 35 #include using namespace std; main() { cout<<"Program wyświetla ciag liczb naturalnych"<<endl; double s, i, n; do { cout 0"; cout<<endl<<"n="; cin>>n; } while (n<=0); i=1; s=1; while (i<n) { i++; s=s+i; } cout<<"wyrazenie= "<<(2*n)/s; cout<<endl<<endl; system ("pause"); return 0; }

11 Zadanie 1.21b strona 35 #include using namespace std; main() { cout<<"Program wyświetla wartosc sumy"<<endl; double w, s, i, n; do { cout 0"; cout<<endl<<"n="; cin>>n; } while (n<=0); i=1; s=0; while (i<=n) { w=1/(2*i); s=s+w; i++; } cout<<"suma= "<<s; cout<<endl<<endl; system ("pause"); return 0; }

12 Zadanie dla chętnych Zadanie 1.21 c i d strona 36

13 Bibliografia Zawadzka, G., 2010, Informatyka Europejczyka. Informatyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych, Wydawnictwo Helion


Pobierz ppt "Sprawdzian Zadanie 1: Napisz program obliczający pole i obwód prostokąta. Wymiary pobierz z klawiatury od użytkownika. Zadanie 2: Napisz program sprawdzający,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google