Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMścisław Bryk Został zmieniony 10 lat temu
2
1 / 17 Komercyjne aspekty webcastingu z punktu widzenia nadawcy publicznego Warszawa 8 grudnia 2005 r. Warszawa, 8 grudnia 2005 r.
3
2 / 17 Agenda Webcasting w strategii nadawcy publicznego Webcast: live czy on-demand? Koszty i modele biznesowe Prezentacja istniejących form reklamy Największe bolączki nadawcy publicznego Próba podsumowania
4
3 / 17 Webcasting w strategii nadawcy publicznego Komplementarny kanał dystrybucji Realizacja nowoczesnej misji poprzez: –zwiększenie zasięgu treści misyjnych (zwłaszcza z obszaru informacji i edukacji) –udostępnienie treści adresowanych do niszowych grup nadawców –budowę interaktywnego programu (szczególnie edukacyjnego)
5
4 / 17 Live czy on-demand? Preferencja webcastingu on-demand ze względu na: –realizację misji w jednym ogólnodostępnym kanale – na antenie, co sprzyja kreacji ważnych dla całego społeczeństwa wydarzeń –Istnieją lepsze niż webcasting technologie nadawania do bardzo dużych grup jednoczesnych odbiorców –lepsze dostosowanie internetu do komunikacji spersonalizowanej niż masowej
6
5 / 17 Koszty i modele biznesowe Koszty webcastingu –zależą od liczby odbiorców –są znacznie wyższe niż rozsiewu naziemnego lub satelitarnego (przy obecnej technologii) Pojawia się nowy gracz (a raczej grupa graczy) – pośrednik w dostarczeniu treści, który chce partycypować w przychodach (revenue share model)
7
6 / 17 ABC CNN Yahoo! Hot Zone BBC Przykłady
8
7 / 17
9
8 / 17
10
9 / 17
11
10 / 17
12
11 / 17
13
12 / 17
14
13 / 17 Podsumowanie W webcastingu w zależności od platformy służącej do odbioru sygnału występują skrajnie odmienne –sposoby wizualizacji wideo –dostępne formy reklamowe –drogi dotarcia widza do treści –przekaz jest zakłócany przez różne elementy komercyjne (reklama na części obrazu, dostawcy technologii kompresji wideo, dostawcy łącz - ISP)
15
14 / 17 Podsumowanie Nie jest możliwe obecnie skodyfikowanie wszystkich możliwych sposobów emisji treści i reklam towarzyszących webcastingowi Brak określonych granic eksploatacji komercyjnej nowych mediów skutecznie blokuje rozwój nadawców publicznych
16
15 / 17 Reklamowe RFC?
17
16 / 17 Wniosek Aby rozwijać nowoczesne produkty multimedialne wskazane jest określenie ogólnych ram dla działalności nadawców Nie bójmy się błędów: –jeżeli posuwają nas naprzód –jeżeli potrafimy szybko je korygować
18
17 / 17 Dziękuję za uwagę Michał Przymusiński Ośrodek Nowe Media TVP S.A. michal.przymusinski@waw.tvp.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.