Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Ewa Dasler, Katarzyna Wilkowska
Jak RENOWATOR otwierał się na MSP, a MSP na innowacyjne technologie informatyczne Dobre praktyki promocji i rekrutacji Ewa Dasler, Katarzyna Wilkowska
2
O wybranych dobrych praktykach...
Modelowego Innowacyjnego Ośrodka Szkoleniowo-Konsultacyjnego-Stażowego RENOWATOR nieformalnego kształcenia kadry MSP w innowacyjnych technologiach informacyjnych zorganizowanego przez PRR Ośrodek RENOWATOR dla MSP w Instytucie Maszyn Matematycznych w Warszawie
3
PRR RENOWATOR...(7 Partnerów)
Partner społeczny PROMOCJA i REKRUTACJA Krajowa Izba Gospodarcza (KIG) Kobiety OnLine(KOL) TOP Multimedia – wydawca „Gazety dla MSP” Transfer innowacji z B+R do MSP: SZKOLENIA, KONSULTACJE, STAŻE Inicjator i Administrator – Instytut Maszyn Matematycznych Instytut Badań Systemowych PAN Wyższa Szkoła Zarządzania Personelem EWALUATOR Master Consulting
4
Modelowe działania RENOWATORA
Sektor naukowo-badawczy ITI*, programy szkoleniowe, trenerzy, staże Pracownicy 40+, kobiety na/po wychowawczych MSP Ośrodek Kadra kierownicza Proinnowacyjna kadra kierownicza Certyfikowani specjaliści: dydaktyk medialny, e-mentor, analityk danych, analityk potrzeb klienta * ITI – innowacyjne technologie informacyjne
5
Od złej praktyki rekrutacji....
Cel 1: zachęcić i zrekrutować pracowników MSP na szkolenia w zakresie innowacyjnych kwalifikacji i zawodów mało znanych na rynku (na początku projektu) Praktyka 1: PRZEDSIĘBIORSTWO Działania promocyjno-rekrutacyjne Kadra kierownicza brak współpracy brak efektów Pracownicy Pracownicy chętni na szkolenia
6
...poprzez lepszą praktykę.....
Cel 1: zachęcić i zrekrutować pracowników MSP na szkolenia w zakresie innowacyjnych kwalifikacji i zawodów mało znanych na rynku (na początku projektu) Praktyka 2: PRZEDSIĘBIORSTWO Kadra kierownicza brak współpracy Są efekty Działania promocyjno-rekrutacyjne Pracownicy Pracownicy chętni na szkolenia
7
...dobrą praktykę..... Cel 2: zachęcić i zrekrutować kadrę kierowniczą MSP na spotkania informacyjne* o innowacyjnych technologiach informatycznych dla MSP Praktyka 3: PRZEDSIĘBIORSTWO Działania promocyjno-rekrutacyjne Kadra kierownicza Są efekty Kadra chętna na spotkania Pracownicy * „Spotkania biznesowe przy filiżance informatyki”
8
...spodziewaną bardzo dobrą praktykę...
Cel 3: zorganizować kadrze kierowniczej MSP warsztaty* na jej życzenie z innowacyjnych technologii informatycznych dla MSP i zrekrutować Praktyka 4: PRZEDSIĘBIORSTWO Działania rekrutacyjne Kadra kierownicza Są efekty Kadra chętna na warsztaty Pracownicy * „Proinnowacyjne Warsztaty dla MSP z ITI”
9
...kończąc (w Kapitale Ludzkim ?) na idealnej praktyce.
Cel 4: zorganizować kadrze kierowniczej MSP warsztaty* i pracownikom szkolenia na życzenie kadry i/lub pracowników z innowacyjnych technologii informatycznych dla MSP i zrekrutować Praktyka 5: PRZEDSIĘBIORSTWO Działania rekrutacyjne Kadra kierownicza Są efekty Kadra chętna na warsztaty współpraca Pracownicy Pracownicy chętni na szkolenia * „Proinnowacyjne Warsztaty dla MSP z ITI”
10
Wnioski z doświadczeń RENOWATORA
Transfer innowacji do MSP etapami : „otwieranie” kadry kierowniczej MSP na innowacyjne technologie. Otwieranie etapami: informacje o innowacjach i kosztach szkolenia w innowacjach i zastosowaniach Szkolenia pracowników MSP w innowacjach we współpracy z „otwartą” (na innowacje) kadrą Wprowadzanie innowacyjnych zmian do MSP - „od góry”, poprzez otwartą na innowacje kadrę kierowniczą mającą wyszkolonych w ITI pracowników, a nie przez wyszkolonych pracowników nieskutecznie oddziaływujących na nieprzygotowaną kadrę.
11
Dziękując za uwagę zapraszam na chwilę do Ośrodka RENOWATOR
13
Ośrodek Szkoleniowy Pracownia stażystów Spotkanie z cyklu „Filiżanka Informatyki
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.