Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKarina Sendecki Został zmieniony 11 lat temu
1
Droga do nowoczesnej i konkurencyjnej firmy – jak uzyskać przewagę na rynku?
2
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Strategie konkurowania BOS - strategia oparta na innowacji Propozycja wartości - przewaga konkurencyjna Cechy innowacyjnego przywództwa
3
pozycji konkurencyjnej firmy na rynku”
Innowacyjność „zdolność i motywacja firmy do ciągłego poszukiwania i wykorzystywania w praktyce wyników badan naukowych, nowych koncepcji, pomysłów i wynalazków, prowadzących do wzrostu poziomu nowoczesności i wzmocnienia pozycji konkurencyjnej firmy na rynku”
4
Typy innowacji wg Oslo Manual, 2008
Innowacje produktowe Innowacje procesowe Innowacje marketingowe Innowacje organizacyjne
5
Myśleć strategicznie - cechy innowatora
Dążyć do poznania sytuacji, badania szans i zagrożeń wybiegając myślą wiele lat naprzód. Mieć wolę ustawicznej zmiany sposobów działania firmy zgodnie ze zmieniającą się wizją firmy i jej otoczenia. Stosować metody analizy i planowania, umożliwiając gromadzenie potrzebnych informacji, opracowanie planu i jego realizację.
6
Uwarunkowania innowacyjności:
kultura organizacyjna promująca niestandardowe myślenie, swobodna wymiana opinii klimat współpracy/ kooperatywność w organizacji relacje z otoczeniem i współpraca z podmiotami zewnętrznymi
7
(sieć hoteli Ritz-Carlton) Strategie konkurowania
doskonałość operacyjna (McDonald’s) doskonałość i innowacyjność produktu (3M) doskonałość w budowaniu relacji z klientami (sieć hoteli Ritz-Carlton) Strategie konkurowania
8
BOS - strategia oparta na innowacji
zaniechaj walki z konkurentami i skup sie na nowej, jeszcze nie odkrytej przestrzeni rynkowej” Podstawa strategii - kluczowe czynniki sukcesu w branży + kluczowe wartości w ocenie klienta
9
BOS – zasady tworzenia Eliminacja czynników, które twój rynek bierze za pewniki, ale które nie dają dostrzegalnej wartości dla klienta. Redukcja niektórych czynników poniżej standardów twojej branży, aby uniknąć błędu zbyt szerokiej oferty. Wzmocnienie niektórych czynników zdecydowanie powyżej standardów twojej branży, aby twoi konsumenci nie musieli iść na kompromis. Stworzenie nowych źródeł wartości, których twój sektor nigdy nie oferował.
10
BOS – tworzenie wartości dla klienta
Wybór podstawowych driverów biznesu zaczynając od tych, które budzą najmniej kontrowersji. Tworzenie krzywej wartości dla firmy (maksymalizacji wartości dla klienta i minimalizacji kosztów.)
11
Krzywa wartości dla firmy
Przykład 1 „Cirque de soleil”
12
Propozycja wartości
13
Propozycja wartości Propozycji wartości:
rozpoczyna proces zmian w firmie, przeniesiony na nowy, sformalizowany model biznesu, bądź wpisany w inne narzędzia (np. BSC), otwiera nowy rozdział w działaniu firmy, który nazywa się wdrażaniem strategii. Czyni konkurencję nieistotną
14
Wdrożenie strategii zarządzanie procesami, a nie poprzez strukturę organizacyjną, praca zespołowa, system informacyjno – komunikacyjny, podnoszenie kwalifikacji zawodowych, proinnowacyjna kultura organizacyjna, sprzyjająca zmianom
15
Cechy firmy innowacyjnej
Budowanie relacji z otoczeniem Zarządzanie kulturą innowacyjną Otwartość na zmiany Przywództwo
16
Cechy przywódcy otwartego na innowacje
umiejętność godzenia sprzecznych interesów różnych grup w przedsiębiorstwie otwartość na błędy, jako element procesu uczenia się w przedsiębiorstwie zdolności interpersonalne i komunikacyjne
17
Cechy przywódcy otwartego na innowacje
umiejętność delegowania władzy i obowiązków umiejętność podejmowania decyzji otwartość na to, co inne umiejętność zarządzania zmianami
18
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ
19
www.audytinnowacji.pl WOJCIECH GRZYB Koordynator projektu
Kontakt: WOJCIECH GRZYB Koordynator projektu "Analiza poziomu kreatywności i absorpcji innowacji w przedsiębiorstwach„ Park Naukowo - Technologiczny "TECHNOPARK GLIWICE" Sp. z o.o. Gliwice, ul. Konarskiego 18 C kom
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.