Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLudmiła Włodarski Został zmieniony 9 lat temu
1
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
2
Nasz Kodeks 2.0 Został opracowany w zeszłym roku szkolnym po debatach klasowych, podczas debaty szkolnej.
3
Jak nasza szkoła do tej pory wykorzystuje TIK? Co robimy dobrze? Co powinniśmy zmodyfikować? Jak nowe pomysły wprowadzić w życie (biorąc pod uwagę aktualne możliwości szkoły)?
4
Rozmawialiśmy o tym, które punkty Kodeksu 2.0 są jasne i zrozumiałe, a które są trudne do zastosowania na co dzień.
5
Czy wszyscy w szkole znają i przestrzegają zasad Kodeksu?
6
Jak podzielić się posiadaną wiedzą z innymi? Stworzenie mocnych stron szkoły.
7
Należy odpowiedzieć na pytania: Czy Kodeks 2.0 działa i jest przestrzegany? Czy wszystkie zasady są zrozumiałe? Jeśli nie – kto i co powinien zrobić, by to zmienić? Kto będzie odpowiedzialny za przestrzeganie zasad? Co zrobimy, żeby Kodeks 2.0 naprawdę regulował działania nauczycieli i uczniów.
8
Należy odpowiedzieć na pytania: Czego brakuje i co warto zmodyfikować? Czy kodeks w obecnej formie może być przykładem dobrej praktyki, którą warto pokazać innym placówkom?
9
Należy odpowiedzieć na pytania: Jak zapoznamy z zasadami Kodeksu wszystkich uczniów i nauczycieli w szkole (nawet jeśli nie biorą udziału w programie). Co zrobimy, żeby wszyscy przestrzegali jego zasad?
10
Należy odpowiedzieć na pytania: Co już wiemy i umiemy? Co jest mocną stroną naszej szkoły? Jak przekazać to innym?
11
Kodeks 2.0 1. Przy odrabianiu zadań domowych uczniowie mogą korzystać z komputera i internetu (przy wyszukiwaniu informacji, korzystaniu ze słowników i encyklopedii internetowych, dyktand i tabliczki mnożenia online, itp. lub po uzgodnieniu nauczycielem).
12
Kodeks 2.0 2. Ze sprzętu komputerowego korzystamy w miarę możliwości i potrzeb na wszystkich przedmiotach.
13
Kodeks 2.0 3. Nauczyciele polecają uczniom adresy ciekawych stron i gier edukacyjnych.
14
Kodeks 2.0 4. Na szkolnej stronie internetowej umieszczane będą linki do ciekawych stron i gier edukacyjnych (zakładka Dla uczniów/Linki edukacyjne). Dla uczniów/Linki edukacyjne)
15
Kodeks 2.0 5. Na pulpitach komputerów w bibliotece będą znajdować się skróty do stron i gier edukacyjnych.
16
Kodeks 2.0 6. Do informacji umieszczonych w internecie podchodzimy krytycznie (sprawdzamy w kilku źródłach).
17
Kodeks 2.0 7. Nie ściągamy bezmyślnie informacji z internetu, zawsze podajemy źródło.
18
Kodeks 2.0 8. Telefony komórkowe uczniów i nauczycieli podczas lekcji są wyłączone lub wyciszone, korzystamy z nich w wyjątkowych sytuacjach lub za zgodą nauczyciela.
19
Kodeks 2.0 9. Nie ściągamy nielegalnie z internetu programów, filmów, muzyki, są chronione prawem autorskim.
20
Kodeks 2.0 10. Nie podajemy w sieci swoich danych osobowych, chronimy swoje loginy i hasła. Nie ufamy osobom poznanym w sieci.
21
11. Poznajemy i stosujemy zasady NETYKIETY.
22
Kodeks 2.0 12. Korzystamy ze stron odpowiednich dla dzieci.
23
Kodeks 2.0 13. Z komputerów w Internetowym Centrum Informacji Multimedialnej korzystamy podczas przerw zgodnie z regulaminem biblioteki.
24
Kodeks 2.0 14. Nauczyciele mają e – maile przeznaczone do kontaktu z uczniami i rodzicami.
25
Kodeks 2.0 15. Nie rozpowszechniamy adresów mailowych bez zgody ich właścicieli.
26
Kodeks 2.0 16. Pomagamy sobie – odkrywamy przed mniej wtajemniczonymi tajemnice TIK.
27
Wyniki ankiety dotyczącej naszego Kodeksu 2.0 http://moje-ankiety.pl/ankieta- wyniki/id-22522.htmlhttp://moje-ankiety.pl/ankieta- wyniki/id-22522.html
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.