Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałNatasza Lalak Został zmieniony 9 lat temu
1
Projekt realizowany w ramach ogólnopolskieg o projektu edukacyjnego XXI SDiM MIEJSCA MŁODYCH: ALTERNATYWNE FORMY SPĘDZANIA CZASU WOLNEGO PRZEZ MŁODZIEŻ
2
Udział w projekcie jest dla nas nowym wyzwaniem, dzięki któremu możemy zdobyć wiedzę na temat postrzegania przestrzeni publicznej dla młodzieży, w zupełnie innym świetle niż przed jego rozpoczęciem. Zmusiło nas to do kreatywnego myślenia i działania. Poza tym dzięki zrealizowaniu zadania rekrutacyjnego, możemy pomóc młodzieży w odnalezieniu siebie w lokalnej społeczności. DLACZEGO ZGŁOSIŁYŚMY SIĘ DO PROJEKTU?
3
Zadanie rekrutacyjne podzieliłyśmy na trzy części: 1. Badanie kontrolne – dzięki niemu zwróciłyśmy uwagę na często zapominany aspekt przestrzeni publicznej. Tym samym znalazłyśmy problem, którym zajęłyśmy się w badaniu głównym. 2. Badanie główne – polegało na zgłębieniu problemu, zorientowaniu się jak poszczególne grupy wiekowe go postrzegają. 3. Plan działań – wysnucie wniosków i zaproponowanie rozwiązań, mających zmienić realia postrzegania przestrzeni publicznej przez Skierniewiczan. WPROWADZENIE
4
Badanie kontrolne przeprowadziłyśmy w formie ankiety. Jasno sprecyzowałyśmy obszar badania (przestrzeń wokół Rynku Miejskiego: ul. Rynek - ul. Mszczonowska – ul. Sienkiewicza – ul. Rynek). Zależało nam na poznaniu opinii wszystkich mieszkańców Skierniewic, więc badanie to przeprowadziłyśmy na placu przed ratuszem, w Gimnazjum nr 3 oraz w Liceum Ogólnokształcącym im. B. Prusa. BADANIE KONTROLNE
5
BADANY OBSZAR
6
W dn. 20.03.2015 r. na skierniewickim rynku zapytałyśmy 20 osób o ich wyobrażenie przestrzeni publicznej dla młodzieży. Dzięki wspaniałej współpracy, wspólnie stworzyliśmy mapę myśli, która przejrzyście obrazuje wizję Skierniewiczan w kwestii postrzegania przestrzeni publicznej. BADANIE KONTROLNE
7
Pytanie: Czy przestrzeń znajdująca się w okolicy Rynku (ul.Rynek - ul. W.Reymonta – ul. H.Sienkiewicza - - ul.Rynek) jest odpowiednio zagospodarowana? WYNIKI BADANIA KONTROLNEGO - RYNEK
8
FOTORELACJA
10
W dn. 24.03.2015 r. odwiedziłyśmy zaprzyjaźnione gimnazjum w celu zorientowania się jak młodsi koledzy postrzegają przestrzeń publiczną i czy spełnia ich potrzeby. W ankiecie wzięły udział 4 klasy. Pytanie: Czy przestrzeń znajdująca się w okolicy Rynku (ul.Rynek - ul. W.Reymonta – ul. H.Sienkiewicza - - ul.Rynek) jest odpowiednio zagospodarowana? BADANIE KONTROLNE - GIMNAZJUM
11
FOTORELACJA
12
W dn. 26.03.2015 r. przeprowadziłyśmy ankietę wśród uczniów naszego liceum. Udział w niej wzięło 85 uczniów. Pytanie: Czy przestrzeń znajdująca się w okolicy Rynku (ul.Rynek - ul. W.Reymonta – ul. H.Sienkiewicza - - ul.Rynek) jest odpowiednio zagospodarowana? BADANIE KONTROLNE - LICEUM
13
FOTORELACJA
14
Łącznie, w badaniu kontrolnym wzięło udział 179 osób w wieku od 12 do 57 lat. Porównanie wyników: PODSUMOWANIE BADANIA KONTROLNEGO
15
Podczas ankiety pytałyśmy również o to, jak powinna wyglądać idealna przestrzeń przyjazna młodzieży. Oto wyniki: PODSUMOWANIE BADANIA KONTROLNEGO
16
Po badaniu kontrolnym wyciągnęłyśmy wnioski, iż dla mieszkańców miasta najistotniejsze jest to, aby młodzież miała odpowiednio zagospodarowany czas wolny oraz, aby nie brakowało miejsc, gdzie może rozwijać swoje pasje. Na tej podstawie ułożyłyśmy pytania do badania głównego. BADANIE GŁÓWNE - PRZYGOTOWANIA
17
Naszymi partnerami zostali: FHU BUNO s.c., Radio Victoria, Gimnazjum nr 3 w Skierniewicach, Miejski Ośrodek Kultury, Siłownia „Testosteron”, grupa taneczna „Art Station”, OSiR „Nava”, Kinoteatr „Polonez” oraz Radio RSC, które objęło patronat medialny nad projektem. POZYSKANIE SPONSORÓW I PARTNERÓW
18
Na 28.03.2015 r. zaplanowałyśmy realizację badania głównego. W związku z tym, zostałyśmy zaproszone przez Radio RSC do udzielania krótkiego wywiadu, mającego w skrócie przedstawić ideę naszego projektu oraz zachęcić mieszkańców do pojawienia się na Rynku Miejskim. Chciałyśmy, aby zjawili się przedstawiciele wszystkich grup wiekowych, dlatego na terenie badanego obszaru, w tym również w szkołach, rozwiesiłyśmy plakaty zapowiadające happening. Dodatkowo, chcąc zwrócić uwagę młodzieży, utworzyłyśmy na znanym portalu społecznościowym wydarzenie informujące o nagraniu reportażu na temat przestrzeni publicznej. PROMOCJA WYDARZENIA
19
FOTORELACJA
20
Przy pięknej, słonecznej pogodzie, dn. 28.03.2015 r. zorganizowałyśmy happening. Jego celem było nagranie reportażu z udziałem Skierniewiczan na temat przestrzeni publicznej młodzieży. Zgodnie z naszymi oczekiwaniami, pojawiły się różne grupy wiekowe. Aby to wydarzenie miało wartość szczególną, zadbałyśmy o mały kącik dla małych dzieci. Wykorzystując potrzebne rekwizyty (w tym stary telewizor) nagrałyśmy wywiady, dzięki czemu uzyskałyśmy szerokie pole widzenia na badane zagadnienie. Uczestnicy w ramach podziękowań dostali długopisy ufundowane przez FHU BUNO s.c. oraz mogli liczyć na słodki poczęstunek. Wydarzenie zostało bardzo pozytywnie odebrane. Najbardziej zadowoleni byli rodzice z małymi dziećmi, którzy mogli liczyć na opiekę nad swoimi pociechami podczas udzielanego wywiadu. BADANIE GŁÓWNE
21
FOTORELACJA
23
Badanie główne zrealizowałyśmy w formie nagrywanych wywiadów z mieszkańcami Skierniewic. Pytania dostosowałyśmy do wieku osoby ankietowanej. Przykładowo: młodzież pytałyśmy o miejsca, gdzie może spędzać ze sobą czas, a osoby dorosłe o zagospodarowanie przestrzeni oraz czasu wolnego dzieci. Realizacja badania głównego pozwoliła nam na wysnucie wniosków, iż młodzieży są potrzebne miejsca, w których mogłaby spędzać czas wolny (według mieszkańców miasta są to np. różnorodne zajęcia rozwijające pasje), a na chwilę obecną brakuje. BADANIE GŁÓWNE
24
Chcąc wzbogacić reportaż o opinie ekspertów w kwestii przestrzeni publicznej nagrałyśmy reportaże z: dyrektorem OSiRu – p. M. Woźniakiem, doradcą zawodowym LO im. B. Prusa – p. A. Fajkowską - Wesołek. Na najbliższe dni mamy zaplanowane jeszcze kilka spotkań z m.in.: naczelnikiem Wydziału Kultury, Sportu i Promocji UM Skierniewice – p. A. Wolińską, doradcą zawodowym w Gimnazjum nr 3 – p. A. Klepaczko oraz z przedstawicielem Miejskiego Ośrodka Kultury. BADANIE GŁÓWNE
25
Podsumowując to wydarzenie trzeba podkreślić, że obecnie mamy ponad 30 nagrań, które do 7.04.2015 r. połączymy w reportaż. BADANIE GŁÓWNE
26
Jako, iż z badania głównego wysunął się wniosek, że skierniewickiej przestrzeni publicznej dla młodzieży brakuje miejsc do spędzania wolnego czasu, w tym również zajęć pozaszkolnych, poszerzyłyśmy swoją wiedzę na ten temat. Oferta zajęć dodatkowych okazała się bardzo bogata. Z tego wynika jasny problem – brak doinformowania Skierniewiczan o ofercie miasta. Dlatego w planie działań znajdą się wszelkie możliwe sposoby na rozwiązanie problemu, czyli zwiększenie świadomości lokalnej społeczności. PLAN DZIAŁAŃ
27
Dzisiejsza debata jest częścią realizacji tego planu. Oprócz wysłuchania krótkich wystąpień ekspertów, zebrana młodzież ma szansę zapoznać się z ofertą miasta dzięki ulotkom. W planach mamy przeprowadzenie debaty w pozostałych skierniewickich szkołach, wprowadzenie do kalendarza imprez naszej szkoły przeglądu talentów, a także spotkania z aktywną młodzieżą oraz przedsiębiorcami, którzy mogliby pomóc w poszukiwaniu pasji. PLAN DZIAŁAŃ
28
Wyk. Paula Rudzka Adrianna Buda KONIEC
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.