Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Psychologia organizacji
doc. dr Tomasz Ochinowski psycholog, Katedra Psychologii i Socjologii Zarządzania, Wydział Zarządzania UW dyżur: środa – pokój 514B doradca i trener umiejętności społecznych (cywilny doradca Dyrektora Generalnego Służby Więziennej, wcześniej także doradca Prezesa Spółki „Szpital Mazowiecki) „Trener roku 2006” zdaniem klientów firmy Institute for International Research badacz historii organizacyjnej (związany z IH PAN, IH UW i Towarzystwem Historiograficznym)
2
Jak się tworzą stereotypy? Michael Billig
I. podejście poznawcze: „kategoryzacja” - dążenie do minimalizacji różnic w obrębie kategorii i wyolbrzymiania różnić między kategoriami; „asymilacja”; „spójność” - dążenie do zrozumienia świata i ochrony własnej integralności (np. Henri Tajfel)
3
kategorie mają charakter wyłącznie językowy; znając
stereotypy c.d. II. podejście dyskursywne (retoryczne): kategorie mają charakter wyłącznie językowy; znając język mogą posługiwać się nim w sposób elastyczny, mogą wchodzić w szczegóły swoich kategorii, mogą je krytykować język istnieje w kontekście ideologicznym dowcipy są często ważnym elementem wyrażania uczuć związanych z ideologią język wyznacza jak i o czym należy mówić- a jednocześnie – „o czym się nie mówi”
4
Co następnym razem ? 5. Wybrane problemy organizacji w świetle głównych nurtów współczesnej psychologii cz. IV. Podejście biologiczne w psychologii a problematyka konkurencji i kooperacji De Waal, F. (2014). Jeden za wszystkich. Świat Nauki, 10, s Stix, G. (2014). To „coś”. Świat Nauki, 10, s Hay, D. (2006). Jakość życia/ jakość zarządzania: znaczenie świadomości relacyjnej, tłum. Przednowek, E. Problemy zarządzania, 1, s
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.