Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWisława Krzyk Został zmieniony 9 lat temu
1
01 CYBERPRZEMOC/statystyki Wrocławska Kampania Przeciwdziałania Przemocy 2010 Przygotowano na podstawie: Przemoc rówieśnicza a media elektroniczne Badanie gemiusAdHoc dla Fundacji Dzieci Niczyje Z dnia 2 lutego 2007 roku. Szablon pobrany z: www.presentationmagazine.com
2
02 Liczebność badanej grupy (N) = 790
3
Autorami takich filmów i zdjęć są najczęściej koledzy bądź koleżanki ze szkoły (87%) lub inni znajomi w wieku szkolnym (30%). Takie filmy lub zdjęcia robione są w główniej mierze dla żartu (80%), by zrobić na złość obiektowi filmu lub zdjęcia (21%) oraz by popisać się przed innymi (17%). 03 Liczebność badanej grupy (N) = 447
4
04 Liczebność badanej grupy (N) = 790 Młodzież najczęściej deklarowała, iż padła ofiarą przemocy werbalnej w sieci kilka razy – od 2 do 5 razy (53%), ponad 5 razy (30%). Jeden raz z przemocą werbalną w sieci spotkało się 25% młodych internautów.
5
05 Z lekceważącymi, ośmieszającymi lub nieprawdziwymi informacjami w sieci na swój temat spotkało się 9% młodzieży (12-17 lat), 5% natomiast z kompromitującymi zdjęciami lub filmami (N = 790). Czy kiedykolwiek byłeś ofiarą publikacji kompromitujących informacji, zdjęć lub filmów w sieci wbrew swojej woli? Ponad połowa (59%) kompromitujących materiałów była publikowana przez kolegów lub koleżanki ze szkoły, a 43% przez innych znajomych w wieku szkolnym. Liczebność badanej grupy (N) = 93
6
Ponad połowa (53%) osób badanych w wieku 12-17 lat nigdy nie padła ofiarą podszywania się pod te osoby, jednak aż 29% respondentów co najmniej raz była w sytuacji podszywania się pod nich (N = 790). W tym przypadku również większością sprawców byli koledzy lub koleżanki ze szkoły (56%) oraz inne osoby znajome w wieku szkolnym (22%). Liczebność badanej grupy (N) = 229 06
7
07
8
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.