Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Reguły zarządzania zespołem. Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Reguły zarządzania zespołem. Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje."— Zapis prezentacji:

1 Reguły zarządzania zespołem

2 Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje sposób w jaki grupa powinna ze sobą współpracować, podejmować decyzje, rozwiązywać konflikty, meldować o postępach

3 Sposoby podejmowania decyzji: -Autokratyczny -Grupowy -Konsultatywny

4 Rozwiązywanie konfliktów. Sposoby postępowania:  -asekuracyjny  -wojowniczy  -współpracujący

5 Budowanie zgody  Zgoda jest to porozumienie osiągnięte poprzez dyskusję, kiedy jej uczestnicy doszli do punktu, w którym żaden z nich nie ma poważniejszych zastrzeżeń odnośnie podejmowanej decyzji  Kiedy już decyzja zostanie podjęta wszyscy członkowie zespołu muszą ją honorować.

6 Sesja burzy mózgów  Zebrać razem osoby, które mają wiedzę o problemie  Sesja rozpoczyna się tym, że każdy proponuje jakiekolwiek, nawet najgłupsze zdawałoby się rozwiązania  Żadna dyskusja (oprócz tej, która ma na celu wyjaśnienie idei) nie jest dozwolona  Wolno dowolnie łączyć i przetwarzać pomysły, z czasem zaczną się rodzić pewne rozwiązania  Nie wolno przyspieszać tego procesu, a każdy pomysł należy rozważyć z otwartym umysłem

7 Spotkania i komunikowanie się w ramach projektu  Zorganizowanie udanych spotkań stanowi klucz na drodze do sukcesu projektu i odgrywa istotną rolę w procesie zarządzania projektem

8 Regularne spotkania  Zapewniają spokojny przebieg projektu i są gwarantem realizacji jego celów  Zapewniają przyjazne stosunki między partnerami  Dostarczają okazji do bezpośrednich kontaktów, ułatwiają rozmowy o planie prac, podziale obowiązków, odpowiedzialności i środków.

9 Przewodniczący musi:  Dążyć do otwartej i rzeczowej wymiany opinii  Zmobilizować wszystkich do udziału w dyskusji  Popierać mniej doświadczonych i sprawiać, by wszyscy czuli się docenieni  Zmniejszać wpływ silnych, zatwardziałych w swych przekonaniach osób, które dominują w dyskusji  Zabezpieczać osiągnięcie celów spotkania

10  Dziękuje za uwagę  Materialy zostaly pobrane z internetu.


Pobierz ppt "Reguły zarządzania zespołem. Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje."

Podobne prezentacje


Reklamy Google