Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Dostępność obiektów i przestrzeni turystycznej dla Osób Niepełnosprawnych
2
Kluczowe elementy przestrzeni turystycznej
Informacja Obiekt ( hotel, restauracja, punkt turystyczny, etc. ) Wewnątrz obiektu (recepcja, restauracja, pokój, etc. ) Bezpośrednie otoczenie obiektu (wejście, parking, możliwości transportowe, etc.) Zewnętrzne obiekty turystyczne (trasy turystyczne, parki krajobrazowe, parki rozrywki, etc.) Personel
3
Dostępność usługi turystycznej dla każdego klienta zapewni przestrzeganie zasad uniwersalnego projektowania, a w przypadku personelu tej branży niezbędna będzie elastyczność, komunikatywność i otwartość
4
Obiekt turystyczny i najbliższe otoczenie:
Oznaczone miejsca parkingowe w niewielkiej odległości od wejścia Pochylnia lub wejście do obiektu z poziomu chodnika Odpowiedniej szerokości drzwi wejściowe , w przypadku kiedy obiekt posiada drzwi obrotowe zapewnienie dostępnej alternatywy
5
Makieta dla osób niewidomych
Podjazd dla wózków Podjazd dla wózków Podjazd dla wózków Makieta dla osób niewidomych Pasy z wypukłymi oznaczeniami Miejsce parkingowe dla ON Podjazd dla wózków
6
Podnośnik schodowy dla osób z problemami ruchowymi
7
Obiekt turystyczny i najbliższe otoczenie
Brak lub bardzo niskie progi w całym obiekcie Oznaczone wejścia do obiektu, kontrastowe oznaczenia Pasy z wypukłymi oznaczeniami, ścieżki naprowadzające osoby niewidome do określonych miejsc np. recepcji, kasy biletowej czy kolejnego elementu wystawy etc.
8
Typy przestrzeni wewnątrz obiektu
Brak wycieraczek lub dywanów z wysokim włosiem Przejezdne ciągi komunikacyjne Winda odpowiedniej szerokości Dostęp do wszelkich przycisków, włączników w windzie itp. z wysokości wózka
9
Typy przestrzeni wewnątrz obiektu
Czytelne oznaczenie miejsc wspólnych typu recepcja, bar, toalety, kasa, punkt informacyjny etc. (najlepiej przy zastosowaniu piktogramów) Brak przeszkód na wysokości głowy, typu ozdobne kwiaty, inne elementy upiększające wnętrze W przypadku obiektów z dużą ilością elementów szklanych czytelne oznaczenia dla osób słabowidzących
10
Dwa blaty na różnych wysokościach
Oznaczenia na przyciskach windy w Brailleu
11
Typy przestrzeni wewnątrz obiektu
Zadbanie o odpowiednią akustykę pomieszczenia typu recepcja, restauracja etc. Tam gdzie to możliwe zastosowanie pętli indukcyjnej lub okienkowej Zróżnicowany system informowania o zagrożeniu bezpieczeństwa
12
Pętla okienkowa
13
Typy przestrzeni wewnątrz obiektu
Kontuar w dwóch wysokościach, a w przypadku jego braku stolik, do którego bez problemu podjedzie osoba poruszająca się na wózku Dostępne toalety na każdym piętrze Dostępne wieszaki na odzież z pozycji wózka
14
Łazienka dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych
15
Łazienka dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych
16
Typy przestrzeni wewnątrz obiektu
Przedmioty dostępne z pozycji wózka: Kosmetyki w łazience Ręczniki Telefon Pilot
17
Typy przestrzeni wewnątrz obiektu
Makiety eksponatów o dużych gabarytach, z którymi nie można zapoznać się przy pomocy dotyku Na życzenie klienta przygotowanie materiałów w alfabecie Braile’a lub w powiększonym druku Informacje drukowane w postaci tekstu łatwego do czytania
18
Inne ważne elementy środowiska fizycznego
Niskopodłogowa komunikacja autobusowa, tramwajowa, kolejowa Niewielka odległość publicznego transportu od obiektu Komunikaty dźwiękowe w komunikacji miejskiej Podczas organizacji imprez masowych lub transportu zapewnienie miejsca dla psa asystującego Zróżnicowany system informowania o zagrożeniu bezpieczeństwa
19
Inne ważne elementy środowiska fizycznego
Zilustrowanie informacji tekstowej np. zdjęcie nazwy potrawy w menu, stylu architektonicznego, instrukcji etc. Bardzo szczegółowe opisy obiektów, eksponatów, tras
20
Przygotowując ofertę dla klienta z niepełnosprawnością należy w miarę możliwości zadbać o szczegółową informację o dostępności obiektu i jego otoczenia. Ułatwi to lub umożliwi skorzystanie z usługi wszystkim klientom, nie tylko tym z niepełnosprawnością.
21
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.