Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBożydar Koźlik Został zmieniony 9 lat temu
2
Sprawiedliwy Handel (Fair trade) – międzynarodowy ruch konsumentów, organizacji pozarządowych, firm importerskich i handlowych oraz spółdzielni drobnych producentów w krajach Trzeciego Świata itp., mający na celu pomoc w rozwoju dla drobnych wytwórców (rolników, rzemieślników) Trzeciego Świata, posługując się metodami wypracowanymi przez biznes, tworząc niezależny system handlowy o zasięgu globalnym. Jest to zarazem jeden z nurtów ekonomii społecznej, której naczelną zasadą jest uznanie, iż człowiek jest ważniejszy od zysku.
5
Sprawiedliwy Handel dąży do wyeliminowania ubóstwa z krajów Południa poprzez zapewnienie marginalizowanym w procesie globalizacji producentom w Afryce, Azji i Ameryce Łacińskiej równych szans dostępu do rynków w krajach Północy. Rzuca on wyzwanie praktykom handlowym, które utrzymują ludzi w nędzy. Podstawowym celem Sprawiedliwego Handlu jest zbudowanie trwałych, bezpośrednich relacji pomiędzy producentami w krajach biednych a konsumentami w bogatych częściach świata.
9
Szacunek i troska dla ludzi i środowiska, stawianie potrzeb ludzi przed zyskiem; Tworzenie producentom środków i możliwości w celu poprawy ich warunków życia i pracy; Rozwój obustronnie korzystnych relacji pomiędzy sprzedawcami i nabywcami; Płacenie przez kupujących ceny, która zapewnia producentom sprawiedliwe wynagrodzenie za ich pracę i akceptowalny dochód dla organizacji handlowej; Wzrost świadomości na temat sytuacji kobiet i mężczyzn jako producentów i handlowców; Promocja równych szans dla kobiet; Ochrona praw kobiet, dzieci i ludności tubylczej.
12
Zwiększenie środków do życia dla producentów poprzez zwiększenie dostępu do rynku; Wzmocnienie organizacji producentów, płacenie lepszych cen i zapewnienie ciągłości stosunków handlowych; Wsparcie możliwości rozwoju upośledzonych społecznie producentów, szczególnie kobiet i ludności tubylczej, oraz ochrona dzieci przed eksploatacją w procesie produkcyjnym. Podnoszenie świadomości wśród konsumentów na temat negatywnych skutków międzynarodowego handlu, aby pozytywnie oddziaływali poprzez swoją siłę nabywczą; Tworzenie przykładu partnerstwa w handlu poprzez dialog, przejrzystość i szacunek; Prowadzenie kampanii na rzecz zmian w zasadach i praktyce konwencjonalnego handlu międzynarodowego. Ochrona praw człowieka poprzez promocję sprawiedliwości społecznej, zdrowej praktyki ekologicznej oraz bezpieczeństwa ekonomicznego.
15
KONIEC ŹRÓDŁA: *Wikipedia.pl *Google Grafika *zdjęcia własne
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.