Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałCyryl Borzymowski Został zmieniony 9 lat temu
1
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam
2
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Reklama to szczególny rodzaj komunikatu, zazwyczaj komercyjnego, mającego zachęcić do zakupu określonych dóbr lub wywołanie zmian zachowań
3
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Korzyści wynikające z reklam: Informacja o nowych produktach Wzmagają konkurencję i postęp technologiczny Mogą przyczynić się do spadku cen Finansują media, sport, kulturę… Stymulują globalny popyt na dobra Mogą propagować pożyteczne zachowania
4
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Cenę, jaką płacimy za reklamy: Reklamy kosztują!!! Często podają nieprawdziwe lub niepełne informacje Często kupujemy rzeczy niepotrzebne pod wpływem reklamy Przeszkadzają, denerwują… Mogą mieć zły wpływ na ludzi (propagować niewłaściwe zachowania), demoralizować, zwłaszcza na dzieci
5
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Prawne regulacje : Reklamy nie mogą zajmować więcej niż 15% dziennego czasu nadawania programu (z telesprzedażą 20%) i nie więcej niż 12 min w ciągu godziny) Filmy (z wyjątkiem seriali) nie mogą być przerywane raz na pełne 45min Nie wolno emitować bloków reklamowych podczas programów informacyjnych, religijnych i dla dzieci
6
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Prawne regulacje : Zakazane jest reklamowanie: -wyrobów tytoniowych -napojów alkoholowych(piwo tylko w godz. 20.00-6.00 -lekarstw niedopuszczonych do obrotu, refundowanych, psychotropowych oraz wydawanych na receptę -wideoloterii, gier w karty i kości, zakładów wzajemnych, gier na automatach
7
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Prawne regulacje : Zakazane jest również nadawanie reklam: -nawołujących bezpośrednio nieletnich do kupowania -zachęcania nieletnich do wywoływania presji na rodziców -ukazywania małoletnich w niebezpiecznych sytuacjach -oddziaływania w sposób ukryty na podświadomość
8
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Prawne regulacje : Ponadto reklama nie może: -naruszać godności ludzkiej -zawierać treści dyskryminujących (rasa, płeć narodowość) -ranić przekonań religijnych czy politycznych -zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu rozwojowi małoletnich -sprzyjać zachowaniom zagrażającym zdrowiu, bezpieczeństwu czy środowisku
9
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Główne strategie reklamowe Slogany „Nie dla idiotów” „Connecting people” „Das Auto” Celem sloganu jest utrwalenie w świadomości klientów nazwy firmy lub produktu
10
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Główne strategie reklamowe Oddziaływanie racjonalne -Opiera się na logicznych, rozsądnych argumentach, i dostarcza konsumentowi fachowych informacji na temat produktu
11
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Główne strategie reklamowe Oddziaływanie emocjonalne -Ma docierać do naszej podświadomości… Rekomendacja znanych osób Podążanie za modą Popularność Szokowanie, erotyka, kontrowersje
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.