Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałFrydryk Stój Został zmieniony 9 lat temu
1
Softswitch klasy 5 historia sukcesu wdrożenia w Vectra Marcin Gala Kierownik Projektu Carrier-eX w Dziale Rozwoju Oprogramowania września 2013
2
DATERA – software house ICT
Firma teleinformatyczna (software house) specjalizująca się w tworzeniu i utrzymaniu rozwiązań telekomunikacyjnych oraz IT dla biznesu. Obecna na rynku od 2003 roku. Rozwiązania Datera SA wykorzystywane są przez: 5 krajowych operatorów, 2 zagranicznych operatorów, 200 firm i instytucji, końcowych użytkowników. Portfolio usług firmy zwiera między innymi: rozwiązania abonenckie – centrale telefoniczne IP PBX dla przedsiębiorstw (Call-eX™ i Mini-eX™) nowej generacji platformy telekomunikacyjne klasy operatorskiej oparte o IP (Carrier-eX™) inteligentne systemy analizujące duże ilości danych w czasie rzeczywistym dla branży telekomunikacyjnej i finansowej (Fraud-eX™) dedykowane, „szyte na miarę” rozwiązania służące realizacji wybranych usług świadczonych w chmurze na masową skalę Atuty Datera SA: silny zespół techniczny pełne prawa do wytwarzanych systemów elastyczność technologiczna i biznesowa wysoka jakość i konkurencyjność produktów 2
3
VECTRA – operator kablowy
Jeden z liderów pod względem liczby abonentów telekomunikacyjny operator kablowy w Polsce: ponad abonentów, 164 miasta w Polsce, 101 Biur Obsługi Klienta. Zakres działalności Grupy Vectra to: telewizja kablowa – analogowa i cyfrowa, w tym dostęp do programów telewizyjnych w standardzie HD i 3D szerokopasmowy dostęp do internetu – tradycyjny kablowy, świadłowodowy oraz mobilny telefonia stacjonarna bazująca na technologii cyfrowej sieć szkieletowa umożliwiająca transmisję n * 10 Gb/s usługi dla ISP (IP tranzyt, transmisja danych, asymetryczne łącza dla operatorów hostingowych etc.) Atuty w relacjach z klientami B2B i ISP: atrakcyjne ceny elastyczne podejście gotowość do zajęcia się nawet najbardziej niestandardowymi realizacjami krótka ścieżka decyzyjna, płaskie struktury kompetencje technologiczne pozwalające konkurować z największymi 3
4
Od czego się zaczęło? Potrzeby klienta Vectra:
rozszerzenie sprzedaży na rynku biznesowym, wzbogacenie oferty o produkt bardziej zaawansowany, zwiększenie przewagi konkurencyjnej na rynku telekomunikacyjnym. 4
5
Inicjalizacja projektu
5
6
Oczekiwania od Carrier-eX
Krótki czas wdrożenia rozwiązania Kompletne rozwiązanie sprawdzone na rynku telekomunikacyjnym Funkcjonalność vs. Cena rozwiązania Wysoka jakość świadczonych usług (QoS) Obsługa min abonentów Zgodność z regulacjami UKE oraz CBA Niezawodność i skalowalność systemu (wirtualizacja elementów rozwiązania) Wsparcie SLA (Basic, Premium, Gold) 6
7
Oczekiwania od Carrier-eX
Wsparcie dla urządzeń kablowych oraz urządzeń IP Zaawansowana usługa Fax Server (Web2Fax, Print2Fax,Mail2Fax) Dostępność usług dodanych typu: V-IVR, Call Recording, Call Center, Conference Center, FlashPhone Wsparcie TTS (synteza mowy) i Click2Record Panel self-care (GUI) dla usług i użytkowników (user-experience) Wbudowane silne mechanizmy antyfraudowe (real-time billing online) Narzędzia do monitorowania i zarządzania systemem SOAP API do pełnej funkcjonalności możliwości integracji w przyszłości Pełna obsługa SIP-Trunk, kompatybilność z centralami IP PBX 7
8
Jak przekonać do rozwiązania?
Mały, lokalny dostawca rozwiązań telekomunikacyjnych Nieznane rozwiązanie operatorskie Dalszy rozwój Carrier-eX Proces wytwarzania rozwiązania oraz naprawiania błędów Współpraca Carrier-eX z ACME Koncepcja systemu rozproszonego (mesh) 8
9
Datera – software house ICT
Główne fakty 10 lat doświadczenia w branży silny zespół techniczny pełne prawa do wytwarzanych systemów elastyczność technologiczna i biznesowa wysoka jakość produktów (QoS) stały wysoki wskaźnik wydatków na R&D Nagrody i wyróżnienia 20 nagród i wyróżnień 12 miejsce Deloitte FAST 50 CE 2012 Tytuł National Finalist in European Businesss Awards 7 miejsce Deloitte FAST 50 CE 2011 9
10
Architektura platformy Carrier-eX™
abonentów na węzeł, wdrożenie min. n+1 węzłów aktywnych 300 jednoczesnych połączeń na SBC (serwer klasy 1u) 10
11
Platforma telekomunikacyjna Carrier-eX™
Platforma operatorska nowej generacji oparta o IP W pełni skalowalne i wydajne rozwiązanie Obsługa od kilkudziesięciu tysięcy do kilku milionów użytkowników Wsparcie operatora na wielu płaszczyznach (CRM, billing, provisioning, fakturowanie itp.) Szeroki pakiet usług dodanych Proste panele self-care do zarządzania Budowa modularna Wysokie SLA (99,95%) Przeznaczenie: operatorzy telefonii stacjonarnej, komórkowej, operatorzy kablowi, operatorzy VoIP, lokalni dostawcy Internetu 11
12
Dlaczego DATERA Carrier-eX™
Total cost of ownership (TCO) Krótki czas wdrożenia Elastyczność produktowa (własność pełnego kodu źródłowego) Bliskość Dostawcy w tym: DevOps Team (szybkość wprowadzania zmian) Elastyczność sprzętowa Model biznesowy (elastyczność kontraktu) Dojrzałość organizacyjna (PM + BA + Agile + narzędzia DevOps) Dojrzałość produktowa (Carrier-eX/Call-eX/Prov-eX/Fraud-eX/Conf-eX) Know-how (telekomunikacyjne oraz software development) 12
13
Planowanie wdrożenia 13
14
Planowanie projektu Czas realizacji projektu: 3-4 miesiące
Odpowiedzialność Datera za realizację projektu (ciężar i zaangażowanie) Zespół projektowy: Datera (13 os.) oraz Vectra (8 os.) Harmonogram prac uzgodniony między stronami Zakres projektu: analiza środowiska i potrzeb Vectra, dostosowanie Carrier-eX do potrzeb Vectra prace instalacyjno-konfiguracyjne, testy, testy, testy…. (np. UAT, failover, …), szkolenia użytkowe oraz administracyjne oraz odbiór wdrożenia. 14
15
Ryzyka w projekcie Współpraca platformy Carrier-eX z ACME
Provisioning oraz współpraca z modemami kablowymi Możliwość testowania wyłącznie w sieci Vectra Uzgodnienie warunków umowy Niepełny zakres funkcjonalny Potrzeba wytworzenia oraz wydania nowej wersji Carrier-eX Wsparcie BOK dla pierwszych klientów 15
16
Realizacja projektu 16
17
Przygotowywanie systemu Carrier-eX
Uruchomienie środowiska testowego na potrzeby integracji Kreacja i konfiguracja domen logicznych na systemie testowym Zdefiniowanie procesów obsługi klienta biznesowego Wytworzenie self-care workflow w oparciu o BPM Implementacja szaty graficznej (customizacja) dla systemu Przygotowanie provisioning dla nowych i istniejących urządzeń Dostosowanie warstwy telekomunikacyjnej oraz sieciowej Integracja warstwy billingowej 17
18
Instalacja Carrier-eX™
Automatyczna instalacja systemów węzłowych (node) Instalacja pełnego rozwiązania na docelowym sprzęcie Development oraz testowanie in-house (Datera) Instalacja platformy z kolokacji Vectra Zdalna konfiguracja platformy Carrier-eX Uruchomienie systemów monitoringu oraz alarmowania Czas na testy… (zdalnie, w kolokacji Vectra, w siedzibie Vectra) Uruchomienie procedur serwisowych (system ticketowy + Atlassian JIRA) Uruchomienie dostępów do dokumentacji online (Atlassian Confluence) 18
19
Konfiguracja Carrier-eX™
Konfiguracja sieciowa oraz systemowa Styki operatorskie (SIP, AAA, Radius, CLIP, CLIR, T.38, G.711a/b) Charging - cenniki naliczania połączeń Systemy usługowe (IVR, Voic , CallCenter, TTS itp.) Połączenia alarmowe (UKE NKA) Obsługa numeracji przeniesionej Provisioning UA (user agent) Mechanizmy antyfraudowe System uprawnień użytkowników oraz usług 19
20
Monitoring & Control Dedykowani właściciele projektu
Vectra – 1 osoba (PM) Datera – 1 osoba (PM) Zarządzanie projektem biznesowo PMI PMP, dewelopersko Agile Ciągła komunikacja jabber, telefon, spotkania, conf-call) Wykorzystanie narzędzi do zarządzania wdrożeniem (JIRA + mantis) Bieżące rozwiązywanie pojawiających się zgłoszeń/pytań Realizacja prac deweloperskich zgodnie z harmonogramem w Sprint’ach Wykorzystywanie techniki root-cause analysis dla zgłaszanych problemów Testowanie systemu zgodnie z ustalonymi testami akceptacyjnymi 20
21
Zamykanie projektu 21
22
Podsumowanie wdrożenia
Czas realizacji projektu : 4 miesiące Oferta Instalacja sprzętu z zainstalowanym systemem Przekazanie dostępu użytkownikom Pierwszy klient online Zakres projektu zgodny z planem Koszt projektu zgodny z planem 22
23
Korzyści Zarządzanie jednoosobowe po każdej ze stron sukces projektu
Wsparcie w obsłudze klienta Vectra w pierwszym okresie Gold SLA Wsparcie inżyniersko – biznesowe Vectra w pierwszym okresie wdrożenia Możliwość skupienia się na sprzedaży od momentu wdrożenia (pro sales) Rozbudowany i pro-kliencki panel self-care + panel administracyjny BOK Elastyczne możliwości skalowania systemu wraz ze wzrostem klientów Bieżący upgrade oraz bugfix systemu Carrier-eX (5 system releases) Dostęp online do dokumentacji techniczno-użytkowej oraz SOAP API Pełna kompatybilność z centralami IP PBX - Datera Call-eX 23
24
A po wdrożeniu…. Akcja marketingowa FlashCall (dostosowanie produktu pod akcję) Wytworzenie provisioning dla kolejnych bramek oraz telefonów IP Carrier-eX SOAP API integracja z systemem provisioning usług Vectra Zwiększenie licencji na system Datera Carrier-eX Plany na redundancję wielo-lokalizacyjną Inne wdrożenia Datera Carrier-eX Stany Zjednoczone (Dallas) 2012 – Rumunia 24
25
Kontakt Datera S.A. ul. Trzy Lipy 3 80-172 Gdańsk
tel.: fax: www: 25
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.