Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Gospodarstwo agroturystyczne jako miejsce edukacji w zakresie zielonej energii prof. dr hab. Krzysztof Kasprzak dr inż. Aleksandra Spychała Uniwersytet.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Gospodarstwo agroturystyczne jako miejsce edukacji w zakresie zielonej energii prof. dr hab. Krzysztof Kasprzak dr inż. Aleksandra Spychała Uniwersytet."— Zapis prezentacji:

1 Gospodarstwo agroturystyczne jako miejsce edukacji w zakresie zielonej energii prof. dr hab. Krzysztof Kasprzak dr inż. Aleksandra Spychała Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu Katedra Turystyki Wiejskiej

2 „ZAGRODA EDUKACYJNA” to przedsięwzięcie prowadzone przez mieszkańców wsi na obszarach wiejskich, gdzie realizowane są przynajmniej dwa cele edukacyjne spośród niżej wymienionych: edukacja w zakresie produkcji roślinnej, edukacja w zakresie produkcji zwierzęcej, edukacja w zakresie przetwórstwa płodów rolnych, edukacja w zakresie świadomości ekologicznej i konsumenckiej, edukacja w zakresie dziedzictwa kultury materialnej wsi, tradycyjnych zawodów, rękodzieła i twórczości ludowej. Ok. 80 - szeroko rozumiana edukacja ekologiczna, w tym tylko cztery podkreślające wykorzystanie urządzeń OZE w edukacji…

3 Energia Słońca - warsztaty o energii Słońca połączone z gotowaniem na kuchni solarnej i wyścigami pojazdów solarnych. Podczas zajęć uczestnicy dowiadują się, czym jest Słońce, do czego wykorzystuje się energię słoneczną, w jakich procesach można ją wykorzystać. Energia Słońca - warsztaty o energii Słońca połączone z gotowaniem na kuchni solarnej i wyścigami pojazdów solarnych. Podczas zajęć uczestnicy dowiadują się, czym jest Słońce, do czego wykorzystuje się energię słoneczną, w jakich procesach można ją wykorzystać. Samodzielnie wykonują (zależnie od wieku) zabawki solarne, biorą udział w wyścigu pojazdów solarnych i realizują "gotowanie na Słońcu" (przy sprzyjającej pogodzie). Samodzielnie wykonują (zależnie od wieku) zabawki solarne, biorą udział w wyścigu pojazdów solarnych i realizują "gotowanie na Słońcu" (przy sprzyjającej pogodzie).

4

5

6

7 Artystyka, Nowa Bystrzyca

8 Energia wiatru - uczestnicy dowiadują się, czym jest wiatr i skąd się on bierze, a także do czego jest potrzebny ludziom. Energia wiatru - uczestnicy dowiadują się, czym jest wiatr i skąd się on bierze, a także do czego jest potrzebny ludziom. Uczestnicy sprawdzają, jaką siłę ma ludzki oddech i ile wiatru potrzeba by napędzić turbinę wiatrową. Dzieci samodzielnie produkują prąd w elektrowni wiatrowej i budują wiatraki. Uczestnicy sprawdzają, jaką siłę ma ludzki oddech i ile wiatru potrzeba by napędzić turbinę wiatrową. Dzieci samodzielnie produkują prąd w elektrowni wiatrowej i budują wiatraki.

9 Jabłoniowy Sad, Szczedrzyk

10

11 EcoFrontiers, Bieszczady

12 Energia wody - podczas zajęć uczniowie poznają właściwości wody oraz jej cechy. Uczestnicy poznają obieg wody w przyrodzie a także stany skupienia wody i ich właściwości. Uczniowie poznają zalety energetyki wodnej oraz jej ograniczenia. Poznają budowę turbiny wodnej i jej rodzaje. Uczniowie aktywnie wskazują na sposoby oszczędzania zasobów wodnych na Ziemi oraz samodzielnie wykonują model turbiny wodnej. Energia wody - podczas zajęć uczniowie poznają właściwości wody oraz jej cechy. Uczestnicy poznają obieg wody w przyrodzie a także stany skupienia wody i ich właściwości. Uczniowie poznają zalety energetyki wodnej oraz jej ograniczenia. Poznają budowę turbiny wodnej i jej rodzaje. Uczniowie aktywnie wskazują na sposoby oszczędzania zasobów wodnych na Ziemi oraz samodzielnie wykonują model turbiny wodnej.

13 Dom nad Wodospadem, Chojno Młyn

14 Energia z biomasy – dzieci poznają różne możliwe surowce, z których można uzyskać bioenergię, np. drewno w rozmaitej postaci, miskanta, proso, wierzbę, ślazowca na poletkach podczas uprawy oraz już po zbiorach; biorą udział w pokazie spalania – oddawania energii przez roślinę, a także oglądają prawdziwy piec w kotłowni. Energia z biomasy – dzieci poznają różne możliwe surowce, z których można uzyskać bioenergię, np. drewno w rozmaitej postaci, miskanta, proso, wierzbę, ślazowca na poletkach podczas uprawy oraz już po zbiorach; biorą udział w pokazie spalania – oddawania energii przez roślinę, a także oglądają prawdziwy piec w kotłowni.

15 Miłośnik, Dunajek

16 Pomoce edukacyjne

17 A także gotowe scenariusze zajęć oraz prostych doświadczeń; A także gotowe scenariusze zajęć oraz prostych doświadczeń; Kalkulatory energetyczne; Kalkulatory energetyczne; Gry edukacyjne. Gry edukacyjne.

18 Bibliografia http://www.menager.oswiata.org.pl http://www.menager.oswiata.org.pl http://www.menager.oswiata.org.pl http://www.oze.pl http://www.oze.pl http://www.oze.pl www.edumedia.nazwa.p www.edumedia.nazwa.p www.edumedia.nazwa.p http://www.zielonaenergia.eco.pl http://www.zielonaenergia.eco.pl http://www.zielonaenergia.eco.pl http://www.wmae.pl http://www.wmae.pl http://www.wmae.pl oraz strony wymienionych gospodarstw agroturystycznych. oraz strony wymienionych gospodarstw agroturystycznych.

19 Dziękuję Państwu za uwagę!


Pobierz ppt "Gospodarstwo agroturystyczne jako miejsce edukacji w zakresie zielonej energii prof. dr hab. Krzysztof Kasprzak dr inż. Aleksandra Spychała Uniwersytet."

Podobne prezentacje


Reklamy Google