Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PODSTAWOWE INFORMACJE

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PODSTAWOWE INFORMACJE"— Zapis prezentacji:

1

2 PODSTAWOWE INFORMACJE
Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska, Niemcy, Austria, Włochy, Szwajcaria). Koncern posiada zarówno marki touroperatorów, linii lotniczych, hoteli jaki i agencji turystyki przyjazdowej.   TUI w Polsce powstała w 1997 i reprezentuje w naszym kraju europejski koncern TUI Travel PLC. TUI Poland Sp. z o.o. należy w 100% do TUI AG.

3 TUI Poland znalazła się w pierwszej czterdziestce rankingu największych krajowych przedsiębiorstw - „Pięćsetka Polityki”. W 2007 roku całkowite obroty spółki TUI Poland wzrosły o 21 procent - do poziomu 367 milionów PLN, a wynik finansowy wyniósł 4 miliony PLN. Firma posiada 35 biur TUI Centrum Podróży, swoje usługi oferuje także w 400 biurach agencyjnych.

4 STRATEGIA MARKETINGOWA
Strategia marketingowa to seria zintegrowanych działań prowadzących do trwałej przewagi marketingowej. rynek docelowy (segmentacja) pozycjonowanie produktu

5 Rynek docelowy Klientami TUI są osoby ceniące komfort i bezpieczeństwo, dla których ważne jest by ich urlop był dokładnie zaplanowany i zorganizowany. Ceny wycieczek w TUI są przejrzyste i nie ukrywają żadnych dodatkowych opłat, które i tak są relatywnie wysokie.

6 Przykładowa oferta biur podróży w lipcu 2008
Biuro Liczba krajów, do których organizowane są wycieczki Średnia cena [zł] Tui 14 3380,75 Neckermann 13 3728 Ecco Holiday 10 2790 Scan Holiday 2738,5 Orbis Travel 8 2749,5 Itaka 7 2470 Oasis Tours 3 2420

7 Grupa docelowa Grupą docelową są osoby zamożne, głównie z wyższej i bogatej średniej klasy społecznej. Wiek zależny jest od rodzaju, ceny i oferowanego miejsca np. nowo otwarty hotel Sensimar targetuje w grupę ludzi starszych, w wiek lat pochodzenia niemieckiego oraz państw ościennych, np. Polski.

8 Pozycjonowanie Rynek usług turystycznych ze względu na charakter świadczonych przez różne biura usług możemy podzieli na dwie grupy strategiczne: 1 grupa strategiczna Ecco Holiday Scan Holiday Orbis Travel Itaka Oasis Tours 2 grupa strategiczna TUI Neckermann

9 Pozycjonowanie Grupa TUI nastawiona jest na zamożniejszą klientelę. Biuro stawia na najwyższą jakość usług gwarantującą wysoki komfort, co pociąga za sobą odpowiednio wygórowaną cenę. World of TUI oferuje, w przeciwieństwie do firm z pierwszej grupy szeroki wachlarz ofert, co jest możliwe dzięki długoletniej działalności, zarówno na rynku polskim jak i niemieckim, większej liczby sponsorów i już wcześniej zdobytych klientów(przywiązanie do marki, lojalni klienci).

10 Pozycjonowanie Wymienione wyżej czynniki wpływają na pozycjonowanie marki jako bardzo luksusowej, dostępnej tylko dla zamożnej klienteli. Zgadza się to ze strategią marketingową firmy, która przez oferowanie kompleksowych usług o wysokim standardzie, niekonwencjonalnych ofertach podróży oraz długiej i stabilnej tradycji sprawia, że cała marka TUI postrzegana jest jako solidna, bezpieczna, ekskluzywna.

11 Pozycjonowanie wybranych biur podróży

12 STRATEGIA OPERACYJNA Produkt Cena Kanały dystrybucji Promocja

13 Produkt Produkty firmy TUI należą do grupy produktów wybieralnych. Na asortyment firmy składa się gama usług turystycznych tj. wakacje czarterowe, rezerwacje hoteli, przeloty liniami lotniczymi, wynajem samochodów. Asortyment TUI można uznać za głęboki, gdyż w obrębie niewielu linii produktowych dostępnych jest wiele różnorodnych produktów, przy czym najbardziej zróżnicowana jest oferta wakacji czarterowych, które są główną domeną działalności firmy.

14 Produkt TUI daje klientom elastyczność w wyborze formy transportu, proponuję zarówno wakacje z dojazdem własnym, jak i przelot samolotem. Do pierwszej grupy należą wyjazdy narciarskie w sezonie zimowym oraz wyjazdy wakacyjne. Kierunkiem podróży z dojazdem własnym jest trzynaście krajów Europy, w tym Polska. Oferta podróży samolotem jest dużo bardziej zróżnicowana. Usługi turystyczne są świadczone w ponad czterdziestu miejscach na całym świecie. Poza kontynentem europejskim firma oferuje wyjazdy do Azji, Afryki i Ameryki Środkowej.

15 Produkt Asortyment firmy jest niezwykle zróżnicowany. Produkty oferowane są dla najbardziej wymagających odbiorców. W swoich specjalizacjach TUI stara się oferować usługi w niszowych sektorach, tak jak wyjazdy golfowe czy podróż na własną rękę. Incentive Travel TUI Golf Academy Fly & Drive

16 Cena Ceny podawane w ofercie TUI zawierają wszystkie opłaty dodatkowe, firma wykorzystuje to jak swoją przewagę. Polityka promocji krótkoterminowych proponuje następujące opusty cenowe: Skonta - Bonus XXL - przy rezerwacji do wyznaczonego terminu firma oferuje 70 euro opustu od osoby. 60 dniowy Bonus - dokonując rezerwacji w hotelach oznaczonych tym symbolem najpóźniej do 60 dni przed rozpoczęciem podróży można zaoszczędzić nawet do kilkuset złotych od osoby. Rabaty wartościowe - oferty Last Minute, zarezerwowane na kilka dni przed odlotem.

17 Kanały dystrybucji W firmie TUI mamy do czynienia z dualnym kanałem marketingowym. Bezpośredni sposób dystrybucji to własny system rezerwacji dostępny na stronie internetowej firmy. TUI oferuje w Polsce możliwość dokonywania rezerwacji oraz sprzedaży kompleksowych usług turystycznych. Klient wybiera sobie produkt spełniający jego wymagania, wypełnia formularz, a płatności dokuje przelewem. Pośredni sposób dystrybucji - ofertę TUI można znaleźć w 35 biurach „TUI Centrum Podróży” oraz w 400 biurach agencyjnych rozmieszczonych na terenie całej Polski.

18 Kanały dystrybucji Kanał marketingowy firmy TUI dobrany jest tak, aby zapewniał on jak najlepszy dostęp do rynku, spełniał wymagania klientów co do informacji i poziomu usługi. Jest on dostosowany zarówno do odbiorców, którzy nie potrzebują fachowej porady dokąd się udać(własny system rezerwacji), jak i dla tych, którzy stawiają na wygodę. W przypadku TUI należy mówić o dystrybucji selektywnej. Oferty firmy umieszczone są w wybranych biurach podróż, jednak ich liczba jest powoduje, że usługi są łatwo dostępne.

19 Promocja Katalogi TUI: na sezon Lato 2009 firma wydała aż 5 katalogów polskojęzycznych („Egzotyczne podróże”, „Dojazd własny”, „Hiszpania, Portugalia”, „Grecja, Cypr”, „Turcja, Tunezja, Egipt”) a na sezon Zima 2008/2009 aż 3. Gazety: Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Puls Biznesu, Polityka, Newsweek, Przekrój, Viva, Voyage Internet: np. onet.pl, wp.pl Każda kampania reklamowa dostosowana jest do zbliżających się wakacji zimowych czy to letnich czy to zimowych oraz na różne dłuższe weekendy („Bliżej słońca, bliżej siebie”, „Dalekie są tylko kraje. Egzotyka TUI w zasięgu ręki”).


Pobierz ppt "PODSTAWOWE INFORMACJE"

Podobne prezentacje


Reklamy Google