Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

FILM REKLAMOWY Telewizja i kino.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "FILM REKLAMOWY Telewizja i kino."— Zapis prezentacji:

1 FILM REKLAMOWY Telewizja i kino

2 Mnogość stacji naziemnych oraz stale zwiększająca się liczba kanałów satelitarnych i cyfrowych stwarza reklamodawcy wiele możliwości komunikowania się z coraz bardziej zdywersyfikowaną publicznością. Choć nie każdy może wykorzystać telewizję (najczęściej ze względów budżetowych/kosztowych, ponieważ wyprodukowanie i wyemitowanie reklamy jest drogie), wiele znaczących marek używa tego medium regularnie ze względu na wysoki potencjał dotarcia oraz możliwość budowania silnego wizerunku i świadomości marki.

3 Odrodzona popularność kina jako formy spędzania wolnego czasu stała się siłą napędową sukcesu reklamy kinowej. Kino pozwala komunikować przekaz marki skupionej publiczności, która oczekuje przyjemnej rozrywki i jest przygotowana na odbiór informacji prezentowanej na dużym ekranie.

4 Siła reklamy telewizyjnej
Reklamodawcy niezmiennie uważają, że reklama telewizyjna i kinowa jest medium o największej sile oddziaływania i perswazji. Praca nad spotem telewizyjnym może być jasnym punktem w karierze każdego zespołu kreatywnego. W przeciwieństwie do bardziej statycznych mediów, takich jak kampanie prasowe i plakatowe, reklama telewizyjna czy kinowa daje szansę na opowiedzenie fabuły zamkniętej w 30- lub 40-sekundowym filmie o marce lub produkcie.

5 Na podstawie scenariusza i storyboardu zespól kreatywny może zrealizować pomysł w bardzo nośny sposób, używając kombinacji żywej akcji, efektów specjalnych, dialogu, muzyki i głosu. Jeszcze 50 lat temu spoty telewizyjne były bardzo proste i wyglądały niemal jak odgrywane na żywo reklamy prasowe. Wiele z nich przedstawiało prezenterów, którzy mówiąc: bezpośrednio do kamery, demonstrowali produkt i opowiadali o jego zaletach.

6 Dopiero gdy agencje reklamowe zaczęły pisać scenariusze w pełni wykorzystujące potencjał tego medium, firmy produkcyjne potraktowały ten gatunek filmów poważnie. Reklama telewizyjna dała zespołowi kreatywnemu ogromne możliwości twórcze i medialne.

7 Rybak i niedźwiedź W tym dowcipnym spocie reklamowym niedźwiedź jest tak biegły w łowieniu fososi, że miejscowy rybak próbuje ukraść mu jego zdobycz. W rezultacie obaj staczają zabawną walkę kung-fu. Świetny sposób na zaprezentowanie przekazu, że firma John West używa tylko najlepszych i najświeższych ryb.

8 Przykład Koncept, że na dobre rzeczy w życiu warto czekać, doprowadzono do ekstremum w reklamie o trzech smakoszach piwa Guinness cofanych w czasie aż do prehistorii i zmienionych w prymitywne stworzonka z epoki

9 Ten przyciągający uwagę film łamie schemat typowej reklamy samochodów.

10 Przez niemal dwie minuty oglądania reklamy Hondy widz zostaje wciągnięty w choreografię baletu kręcących się trybów, poruszających się wycieraczek i innych części samochodowych tańczących swoje partie w tym widowisku, by w końcu ujrzeć Hondę Accord.

11 Proces produkcyjny proces produkcyjny aż do etapu kręcenia zdjęć do reklamy, relacje pomiędzy agencją reklamową a studiem produkcji filmowej oraz role, jaką odgrywają, w tym procesie.

12 Producent ze strony agencji reklamowej
Jego zadaniem jest stworzenie pomostu pomiędzy agencja. reklamową a studiem filmowym. Producent agencyjny kontaktuje się z zespołem kreatywnym i zapewnia najlepszy dobór reżysera oraz studia filmowego do scenariusza. Podjęcie najwłaściwszej decyzji wymaga wcześniejszego obejrzenia przykładów prac różnych reżyserów i aranżowania wstępnych spotkań z wybranymi reżyserami oraz domami produkcyjnymi..

13 Spotkania te są bardzo ważne, ponieważ dają możliwość sprawdzenia wspólnej wizji odnośnie do sposobu, w jaki zostanie nakręcony i wyprodukowany scenariusz reklamy. Agencje zapraszają zwykle trzy studia produkcyjne do przetargu i wygrywa najlepsza oferta. Producent agencyjny jest odpowiedzialny za przygotowanie i monitorowanie budżetu

14 Producent ze strony studia filmowego
głównym zadaniem producenta w studiu filmowym jest zarządzanie całością projektu produkcji, organizowanie lokalizacji, rekwizytów, wynajmowanie ekipy filmowej wraz ze sprzętem oraz podpisywanie potrzebnych umów. Jest on odpowiedzialny za organizację planu filmowego i całości postprodukcji, łącznie z editingiem, efektami specjalnymi, muzyką i głosem.

15 Chociaż duże studia zatrudniają przedstawicieli reżyserów, którzy prezentują dokonania reżysera producentom agencyjnym i zespołom kreatywnym, to w mniejszych domach produkcyjnych zadanie to należy do samych producentów. W wielu przypadkach agencja może mieć już wybranego konkretnego reżysera, jednak czasem istnieje konieczność obejrzenia prac innych, także młodych twórców, których dorobek może nie być znany zespołowi kreatywnemu.

16 Animacja Reklamodawcy zawsze chętnie posługiwali się animacją w reklamach telewizyjnych i kinowych. Animowane postacie przyniosły wielki sukces produktom, które promowały, kreując emocje i tworząc długotrwałe relacje z konsumentem. Animacja umożliwia zespołowi kreatywnemu wymyślenie scenariusza, który przekracza granice wyobraźni widza. Jest to świetne medium do wykreowania fantastycznych scen lub fikcyjnych stworzeń czy postaci i w pewnym stopniu może dać więcej twórczej wolności niż akcja rozgrywająca się w świecie realnym.

17 Animacja jest szczególnie dobrym medium dla reklam skierowanych do dzieci.
Malowane ręcznie czy też generowane komputerowo rysunki animuje się zwykle klatka po klatce. Można manipulować postacią i ożywić ją, stosując animację typu stop-frame. Znany film „Kto wrobił królika Rogera" (1988 r.) spopularyzował interakcję postaci animowanej i aktora, a reklama szybko podchwyciła tę technikę.

18 Do technik animacji zalicza się także animację w czasie rzeczywistym, która wykorzystuje aktorów lalkowych i ich kukiełki, by stworzyć akcję. Nawet w zwykłych reklamach mamy nieodłączne elementy animacji, gdy logo wiruje lub slogan kampanii pojawia się na ekranie litera po literze.

19 Przykład scenariusza Widzimy dwóch rozmawiających mężczyzn. Słyszymy słowa o molestowaniu, które układają się w dymek wychodzący z ust mówiącego. Im więcej słów wypowiada mężczyzna, tym większy staje się dymek. Potem odrywa się od jego ust i odpływa.

20 Z JEDNEJ SCENY DO DRUGIEJ PRZENOSIMY SIĘ WRAZ Z DYMKIEM ZE SŁOWAMI, PRZEPŁYWAJĄCYM PRZEZ KOLEJNE EPIZODY. Cięcie.

21 Widzimy matkę parkującą samochód w bardzo ciasnym miejscu na ruchliwej ulicy. na tylnym siedzeniu siedzi dziecko. Matka wygląda na bardzo zdenerwowaną. Nadchodzi policjant. dzwoni telefon komórkowy, a jej syn ciągle coś od niej chce. Matka odwraca się i wykonuje gest jakby chciała uderzyć dziecko.

22 MATKA: CHCESZ DOSTAĆ, CHCESZ? TO SIĘ ZAMKNIJ! ZAMKNIJ SIĘ!
Matka wysiada z samochodu i podchodzi do parkometru. Gdy szuka drobnych w portmonetce, odwraca się tyłem do widza. W kadrze pojawia się dymek, wpływa do samochodu i otacza sobą dziecko.

23 CIĘCIE. POJAWIA SIĘ NASTĘPNA SCENA...
Jest wieczór, widzimy ubraną wieczorowo parę, która wkłada płaszcze. Rozmawiają głośno, a przy nich siedzi na podłodze dziewczynka bawiąca się guzikami.

24 MATKA: Spokojna głowa, ona sobie poradzi...
Drzwi się zatrzaskują, a głosy dorosłych odpływają w noc... MĘŻCZYZNA: Zostaniesz u mnie na noc? KOBIETA: Hm, właściwie dlaczego nie? W kadrze pojawia się dymek i łagodnie otula dziewczynkę.

25 CIĘCIE. POJAWIA SIĘ NASTĘPNA SCENA...
Mały chłopiec siedzi w kącie sofy. Jest zesztywniały ze strachu. Jego tata siedzi obok, pijąc piwo z puszki i paląc papierosa. Krzyczy do chłopca. TATA: Ej, przynieś mi jeszcze jedno. Oczy chłopca są szeroko otwarte w kompletnym przerażeniu. Stało się to, czego się obawiał. Chłopiec jest cały skamieniały.

26 Tata unosi rękę, by uderzyć chłopca
Tata unosi rękę, by uderzyć chłopca. Chłopiec robi unik, zrywa się z kanapy i biegnie do kuchni. Otwiera lodówkę, staje na palcach i wyjmuje puszkę piwa. Gdy odwraca się i idzie do pokoju, przed chłopcem opada jeden z dymków. Chłopiec jest tak roztrzęsiony, że nie zauważa go i wchodzi prosto do niego. Teraz dymek go chroni. Ojciec wychodzi do przedpokoju. Zaczyna krzyczeć na chłopca.

27 TATA: Widzę, że ci się nie spieszy.
Teraz jednak chłopiec jest bezpieczny w dymku. Krzyki ojca są przytłumione i niewyraźne. CIĘCIE. POJAWIA SIĘ NASTĘPNA SCENA... Jest wczesny ranek. Widzimy chłopca przykrywającego się kołdrą w rogu łóżka, jest zażenowany - widać, że odczuwa emocjonalny i fizyczny ból, widać jednak także jego przywiązanie do prześladowcy. Z przodu kadru, ukryty w ciemności mężczyzna w szlafroku przykłada palec do ust. Potem wychodzi z pokoju.

28 LEKTOR: A JEŻELI JUŻ O TYM MOWA, MOŻESZ POMÓC UCHRONIĆ DZIECKO PRZED MOLESTOWANIEM...
W kadrze pojawia się kolejny dymek, faluje nad chłopcem i wokół niego, otulając go ciepłem i bezpieczeństwem. Dymek z molestowanym chłopcem w środku unosi się do nieba, oddalając go od niebezpieczeństwa.

29 .. .W CIĄGU TYGODNIA STOP PRZECZYTAJ BROSZURĘ STOP I PRZEKONAJ SIĘ, JAK MOŻNA Z TYM SKOŃCZYĆ. KROPKA
Oddalając się, dymek zmienia się w symbol NSPCC. NAPIS: Z OKRUCIEŃSTWEM W STOSUNKU DO DZIECI MOŻNA SKOŃCZYĆ. KROPKA

30 Storyboard

31

32

33

34

35 Kadry z filmu

36

37

38 Zalety madium Reklama telewizyjna ma moc tworzenia wielkich marek dzięki swojemu zasięgowi i sile oddziaływania poprzez akcję/ruch, dźwięk i kolor. Wszystko jest możliwe - nie ma żadnych ograniczeń. Jeżeli scenariusz wymaga, by Marsjanie jedli puree ziemniaczane z paczki, to niech tak będzie. Mamy do wyboru różne długości spotu telewizyjnego. Reklamy trwające 30,40 lub 60 sekund dają różne możliwości. Można także umieścić dwie 15-sekundowe reklamy na pierwszym i ostatnim miejscu bloku reklamowego.

39 Setki kanałów tematycznych telewizji cyfrowej umożliwiają dotarcie do selektywnie dobranej publiczności. Dobierając odpowiedni spot, reklamodawcy mogą dotrzeć z przekazem marki czy konceptem reklamowym do ogromnej publiczności. Reklamy telewizyjne mogą pokazać produkt w akcji, demonstrując w ten sposób jego skuteczność, Przykładem może być reklama samochodu czy opon samochodowych, pokazująca możliwości manewrowania pojazdem i zalety produktu w różnych warunkach pogodowych.

40 Spoty telewizyjne iub kinowe mogą pokazywać „prawdziwych" ludzi lub przedstawiać „sceny zżycia", z którymi widz może się identyfikować. Podobnie wykorzystanie znanych ludzi, gwiazd czy postaci fikcyjnych może być bogatym źródłem inspiracji dla zespołu kreatywnego, dając możliwość przedstawienia produktu w korzystnym świetle. Reklamy telewizyjne mogą zawierać dżingle muzyczne lub chwytliwe wyrażenia, które mogą na jakiś czas wejść do obiegu. Na przykład w 1999 r. reklama amerykańskiego piwa Budweiser spopularyzowała powiedzonko „whassup", które zostało szybko podchwycone i można je było usłyszeć w wielu barach.

41 Odpowiednio dobrana ścieżka muzyczna ilustrująca reklamę może łączyć grupę docelową z marką. Może nawet stać się samodzielnym przebojem wykonawcy (a popularność kojarzona będzie z marką), jak np. „Spaceman" grupy Babylon Zoo czy utwór „Underwater Love" wykonywany przez Smoke City kojarzony potem z marką Levi's.

42 Wady medium Koszty produkcji i emisji reklamy telewizyjnej są wysokie. Logistyka produkcji obejmująca aktorów, wybudowanie scenografii, dobór lokalizacji, efekty specjalne i postprodukcję wymaga dużej wiedzy i doświadczenia. Cafy proces produkcji, od pomysfu do emisji, jest relatywnie powolny i przeciętnie trwa około trzech miesięcy.

43 Podczas przerw reklamowych widzowie odchodzą od telewizora lub zmieniają kanał. Istnieje więc duże prawdopodobieństwo, że wiele osób nie zobaczy reklamy. Reklama telewizyjna obłożona jest większymi restrykcjami, jeżeli chodzi o to, co można, a czego nie można pokazać, niż reklama w gazecie czy czasopiśmie.

44 Jeżeli historia jest skomplikowana, przekazanie przesłania czy informacji w ograniczonym czasie reklamowym może okazać się trudne. Jeżeli trzeba dostarczyć widzowi więcej szczegółowych informacji, to spot telewizyjny lub kinowy może okazać się niewystarczający.


Pobierz ppt "FILM REKLAMOWY Telewizja i kino."

Podobne prezentacje


Reklamy Google