Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałIzaak Stala Został zmieniony 10 lat temu
1
Debata I LO w Zielonej Górze 26.04.2010
2
Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz
3
Wybory na Przewodniczącego RSU Do urn nie musimy się fatygować: stoją przecież w holu, mijamy je co przerwę. Mimo to frekwencja w wyborach, które odbyły się 12 I 2010 wyniosła jedynie 49,9%.
4
Ankieta Pytania: 1. Czy Twoim zdaniem Samorząd Uczniowski działa dobrze? (Tak:43%) 2. Wymień kilka ostatnich działań Samorządu 3. Chciałbyś być członkiem rady RSU? (Tak:4%) 4. Brałeś udział w wyborach na Przewodniczącego Szkoły? (Tak:49%)
5
Pytanie 2 - wykres
6
Pytanie 2 - wyniki 46% wskazuje na organizowanie imprez okolicznościowych (np. połowinki) i dyskotek 1/4 ankietowanych nie wie, jakie działania podejmowane są przez samorząd, kolejne 14% uważa, że w ogóle on nie działa Tylko 3% zauważa udział w organizowaniu życia szkoły/klas i działania o charakterze demokratycznym (debaty)
7
Pytanie 3 - wykres
8
Wnioski Uczniowie nie są zainteresowani działalnością samorządu i w samorządzie Może wynikać to z braku widocznych inicjatyw Rady Bardzo mało osób widzi realne korzyści dla siebie i szkoły w działalności w samorządzie Tak, jak w życiu dorosłym wiele osób (mimo że nie głosowały) narzeka i nie widzi pozytywnych skutków działalności władz Działania zauważane i doceniane poniekąd przez uczniów mają charakter populistyczny – dyskoteki, niepytany „numerek”, dlatego też RSU nie podejmuje innych inicjatyw (zanik podziału na sekcje) Należy popracować nad świadomością i dojrzałością polityczną uczniów. Kadencje są zbyt długie, a na szkolnych samorządowcach nie ciąży żadna odpowiedzialność – to wypacza idee demokracji
9
Kampania wyborcza Walka na plakaty/balony/ulotki, miała wiele walorów humorystycznych, lecz brak jej było merytorycznego przygotowania Debata – w trakcie lekcji: nie wszyscy zainteresowani moli przybyć; uczestnicy dyskusji zadawali nierzeczowe pytania Wystąpiło zjawisko budowania negatywnego elektoratu, tzn. odstraszania wyborców zamiast ich zyskiwania Obiecywanie „gruszek na wierzbie” (np. okna w szatni od w-fu, palarnia dla uczniów)
10
Wybory do RSU Przykład koleżanki Agnieszki. Nomenklatura czy przemyślana nominacja?
11
Jak zorganizować i przeprowadzić wybory do władz Samorządu Uczniowskiego, by stały się świętem demokracji w naszej szkole? Zmiany
13
Co zmienić? Podejście i sposób myślenia. Nie należy traktować szkoły jako instytucji, sklepu z wiedzą, lecz jako społeczność – organiczną całość, której jesteśmy członkami. Stosunek do władz i aktywność w pracach samorządu.
14
Kandydaci na Przewodniczącego Rzeczowa debata Swobodna dyskusja, debaty, wymiana argumentów Obowiązek przedstawienia programu wyborczego Wybierani na roczną kadencję – daje to szansę weryfikowania ich pracy i udzielania wotum zaufania
15
Kandydaci do RSU Przede wszystkim wprowadzić wybory do RSU. Kandydatami są uczniowie wszystkich roczników Uczniowie głosują na kandydatów ze swoich roczników, którzy znają potrzeby swoich kolegów, więc będą mogli reprezentować ich w Radzie. Wybierana jest równa ilość osób ze wszystkich roczników. Parytet gwarantuje równą reprezentację wszystkich trzech roczników
16
Źródło obrazka Grafika ze slajdu 11 pochodzi ze strony: http://www.ceo.org.pl/portal/b_sejmmlodziezy_materialy_pomocnicze _doc?docId=54967 http://www.ceo.org.pl/portal/b_sejmmlodziezy_materialy_pomocnicze _doc?docId=54967
17
Debata I LO w Zielonej Górze 26.04.2010
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.