Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał"— Zapis prezentacji:

1 Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Uczestnicy: Darian, Anna, Rafał, Paulina, Piotr, Agnieszka, Łukasz, Kinga, Adrian, Wiktoria, Dawid, Justyna, Monika

2 Cele projektu Celem projekty jest przygotowanie lekcji powtórzeniowej przed egzaminem gimnazjalnym z zakresu brył obrotowych. Uczestnicy projektu poszerzą swoje umiejętności posługiwania się narzędziami komputerowymi i zastosują je w prezentacji publicznej. Wykonają modele brył pełnych i ich siatki oraz modele składane.

3 Opis projektu Uczniowie opracowywali w grupach tematy z zakresu brył obrotowych (walec, stożek, kula, stożek ścięty) Nowością dla realizatorów projektu było poszerzenie niektórych wątków z poszczególnych działów (stożek ścięty, zasada Cavalieriego) Efektem końcowym prezentacji było rozwiązywanie multimedialnego testu wyboru ułożonego przez jednego z uczniów

4 Narzędzia i programy komputerowe
Realizując projekt uczniowie posługiwali się: - Edytor tekstu Word (przygotowanie materiału do gazetki) Wyszukiwarka Google oraz Wikipedia (wyszukiwanie informacji, rysunków, filmików oraz ciekawych zadań dotyczących brył obrotowych Publisher oraz Paper Galeria v4 (do tworzenia dyplomów i zaproszeń) Test v.1 (program do tworzenia multimedialnych testów) Microsoft Office PowerPoint (przygotowanie prezentacji) Aparat cyfrowy (robienie zdjęć dokumentujących pracę nad projektem Komputer (praca indywidualna w realizacji poszczególnych zadań) Projektor multimedialny (niezbędny do prezentacji publicznej) Irfanview (program do obróbki zdjęć) Przyrząd do demonstracji brył obrotowych

5 Organizacja pracy zespołów uczniowskich
Realizatorami projektu byli uczniowie klas 3. Przygotowanie modeli brył pełnych i ich siatki – cały zespół. Przygotowanie modeli brył rozkładanych – cały zespół. Przygotowanie gazetki – grupa graficzna. Przygotowanie stanowiska do rozwiązywania testu. Zespołów było 6 i każdy z nich pracował zgodnie z wcześniej przygotowanym harmonogramem.

6 Rola nauczyciela Odpowiedzialna byłam za komfort pracy: Zero stresu
Zero konfliktu Zero krytyki Dbałam o szczegóły estetyczne i graficzne. Udzielałam wskazówek i porad mając na względzie wysoką motywację ucznia do pracy. Robiłam zdjęcia przedstawiające ich pracę nad projektem.

7 Opis kolejnych działań
Na pierwszym spotkaniu wspólnie opracowaliśmy: zasady współpracy, kryteria oceniania oraz harmonogram pracy. Dokonaliśmy podziału na grupy i przydziału tematów z wcześniej wybranym tytułem projektu. Na kolejnym spotkaniu każda grupa przedstawiła ”owoce” swoich prac, dokonaliśmy selekcji wyszukanych informacji. Następne działania realizowane były zgodnie z przygotowanym wcześniej harmonogramem, uczniowie pracowali w domu jak i klaso-pracowni. Największy efekt swojej pracy przedstawiali na spotkaniach konsultacyjnych. Dokonywali analizy i oceny swoich pomysłów, dbali o estetykę i dopracowanie szczegółów technicznych.

8 Rezultaty uczniów Jednym z rezultatów cieszący się największym zainteresowaniem był multimedialny test wyboru, który rozwiązywany był przez ochotnika z publiczności. Wykonanie modeli brył pełnych i składanych. Zestaw zadań powtórzeniowych przed egzaminem. Prezentacja publiczna w formie powtórki przed egzaminem gimnazjalnym.

9 Publiczna prezentacja
Prezentacje obejrzeli głownie uczniowie klas III oraz poszczególnych klas I i II. Podczas prezentacji obecni byli inni nauczyciele oraz p. Dyrektor. Ich opinia była wysoce cenna dla realizatorów projektu.

10 Publiczna prezentacja
Pierwsza prezentacja odbyła się r. – dzień przed egzaminem gimnazjalnym a więc głownie skierowana była dla klas III. Harmonogram prezentacji: Słowo wstępne – główne informacje o projekcie. Prezentacja brył obrotowych za pomocą przyrządu do obrotu brył. Prezentacja całościowa ”Co obrócić?”, poprowadzona przez dwie uczennice i jednego ucznia, czyli reprezentantów całej grupy projektowej. Prezentacja modeli. Oglądanie anaglifów. Rozwiązywanie testu. Wręczenie dyplomu.

11 Podsumowanie Czego nauczyli się uczniowie:
Uczniowie przygotowując prezentację dla koleżanek i kolegów zdobyli wiedzę z zakresu obsługi niektórych programów np. PowerPoint, Publisher. Uczennica1: ”Dzięki koleżance poznałam szerzej program PowerPoint” Uczennica2: ”Świetna powtórka przed egzaminem” Uczeń3: ”Teraz wiem że jestem świetnie przygotowany do zbliżającego się egzaminu” Uczniowie nauczyli się pracować w grupie, być dla siebie wsparciem. Uczennica1: ”Nie przypuszczałam że wykonanie modeli będzie tak trudne, takie pracochłonne – ale opłacało się!”

12 Podsumowanie Nauczyciel: Przyjemne z pożytecznym
Poznałam swoich uczniów z pozytywnej strony, gdyż nic nie było dla nich niemożliwe. Uczniowie pokazali mi swoje umiejętności pracy na komputerze oraz nieocenioną umiejętność współpracy. Powstała niesamowita pomoc dydaktyczna. Myślę, że w przyszłym roku wypracuję metodą projektu, kolejne zagadnienie matematyczne, które będzie uczniów uczyć i bawić. Przyjemne z pożytecznym


Pobierz ppt "Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał"

Podobne prezentacje


Reklamy Google