Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAnneleen Mertens Został zmieniony 5 lat temu
1
Media społecznościowe – jak mądrze z nich korzystać
2
Plan prezentacji Trochę statystyk i danych Zagrożenia Zasady
Komercyjna strona mediów społecznościowych Marketing w mediach społecznościowych
3
Definicja Mediów Społecznościowych
Media społecznościowe to internetowe aplikacje, które: opierają się na ideologicznych i technologicznych podstawach Web 2.0 umożliwiają tworzenie i wymianę wygenerowanych przez użytkowników treści [Kaplan Andreas; Michael Haenlein (2010)]
4
Rodzaje mediów społecznościowych
5
Świat w liczbach
7
5 lat i 4 miesiące naszego życia spędzimy w SM
8
Zagrożenia Depresja Uzależnienie od „lajków”
Uzależnienie samooceny od wirtualnej oceny innych osób
9
Zasady To co raz trafi do Internetu, pozostaje tam na zawsze
10
Zasady cd Pamiętaj - twój przyszły potencjalny pracodawca przejrzy twój profil w mediach społecznościowych
11
Nie odpowiadaj na wiadomości jeśli nie znasz nadawcy
12
Zasady cd „Publikowane treści są widoczne tylko przez znajomych” – to fikcja Wszystkie dane są archiwizowane A co jeśli Twój Przyjaciel przestanie Cię lubić… Włamania na serwery i udostępnianie danych to częste zdarzenia Dlatego: Publikuj odpowiedzialnie Wszystko co zamieszczasz w sieci powinno mieć treść nadającą się do pokazania każdemu odbiorcy – nawet jeśli są to informacje wyłącznie prywatne
13
Zasady - Chroń swoją prywatność
Nie umieszczaj w sieci zdjęć swojej rodziny i mieszkania Nie podawaj innym danych wrażliwych w mediach społecznościowych (numer dowodu, PESEL, numer karty kredytowej, adres zamieszkania) Miej świadomość, że jesteś podsłuchiwany/a i możesz być nagrywany/a, więc nie bierz telefonu do łazienki Zakrywaj kamerkę laptopa i telefonu
14
Fake news Nie udostępniaj wiadomości jeśli nie jesteś pewien czy jest prawdziwa – problem fake news. Przykłady: Film rozpowszechniony w Indiach, na którym widać dwóch mężczyzn na motorze, którzy porywają z ulic dzieci – skutki tego fake newsa były tragiczne wiadomość o odkryciu rekina polarnego, który liczyć miał sobie 512 lat
17
Zachowaj dyskrecję planując swoje podróże – nie publikuj zdjęć zanim nie wrócisz.
18
Zasady – nie lajkuj wszystkiego
Algorytmy pozwalają na dobór treści do zainteresowań Każde polubienie/udostępnie/komentarz lub polubiony/śledzony Fanpage to informacja o zainteresowaniach Zbyt duża liczba polubionych postów, tablic zmniejsza możliwości dopasowania treści do rzeczywistych zainteresowań
19
Wykorzystanie mediów społecznościowych w biznesie
Profesjonalny fanpage Dwustronna komunikacja marketingowa Utrzymywanie relacji z klientami Informowanie o: Nowościach Wydarzeniach Promocjach Konkursach …
20
Strategia budowania treści
Dla kogo będziemy publikować? Jaki jest nasz cel? Co będziemy publikować? Gdzie będziemy publikować? Jak często będziemy publikować? Kiedy będziemy publikować? Monitoring rezultatów
21
Precyzyjne targetowanie
Dobór odbiorców reklamy według Zainteresowań Wieku Płci Dotychczasowej aktywności (targetowanie behawioralne) Precyzyjne targetowanie to obniżenie kosztów reklamy i… zwiększenie liczby konwersji
22
Podsumowanie Uważaj co publikujesz i udostępniasz
Oblicz ile czasu spędzasz w mediach społecznościowych Media społecznościowe to ciekawe narzędzia komunikacyjne, ale trzeba z nich mądrze korzystać
24
Bibliografia Kaplan, Andreas M.; Michael Haenlein (2010): Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons 53(1): 59–68. bezpieczenstwa-w-social-media/ technologie/galerie/978734,duze-zdjecie,1,zaklejanie- kamerki-w-laptopie.html Żukowski Marcin, „Twoja firma w Social Mediach”, Helion Twenge, J. M., Joiner, T. E., Rogers, M. L., & Martin, G. N. (2018). Increases in depressive symptoms, suicide-related outcomes, and suicide rates among US adolescents after and links to increased new media screen time. Clinical Psychological Science, 6(1), 3-17.
Podobne prezentacje
© 2025 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.