Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Warsztat refleksyjny Kluczbork r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Warsztat refleksyjny Kluczbork r."— Zapis prezentacji:

1 Warsztat refleksyjny Kluczbork 23.01.2019r.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Instytucja Zarządzająca PROW – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

2 Realizacja finansowa i rzeczowa LSR oraz funkcjonowanie LGD w roku 2018
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Instytucja Zarządzająca PROW – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

3 LGD „Dolina Stobrawy”

4 LGD „Dolina Stobrawy” Stan na 31.12.2013r. l.p. Nazwa Gminy
Powierzchnia (km2) Liczba ludności 1 Gmina Byczyna 182,9 9 546 2 Gmina Kluczbork 217 12 237 3 Gmina Lasowice Wielkie 210,8 6 963 4 Gmina Olesno 240,8 18 060 5 Gmina Wołczyn 240,9 13 966 SUMA 1 092,4 60 772 .

5 LGD „Dolina Stobrawy” Stan na 31.12.2018r. l.p. Nazwa Gminy
Powierzchnia (km2) Liczba ludności 1 Gmina Byczyna 182,9 9 138 2 Gmina Kluczbork 217 12 043 3 Gmina Lasowice Wielkie 210,8 6 671 4 Gmina Olesno 240,8 17 296 5 Gmina Wołczyn 240,9 13 042 SUMA 1 092,4 58 190 .

6 Misja Dolina Stobrawy to dobre i spokojne miejsce, gdzie żyjemy w zgodzie z tradycją i przyrodą, wspólnie dbając o jakość i rozwój.

7 Cele Lokalnej Strategii Rozwoju
Cel ogólny Cel szczegółowy Przedsięwzięcia 1. Wzrost aktywności gospodarczej na obszarze LGD Dolina Stobrawy do 2022 roku. 1.1. Rozwój przedsiębiorczości sprzyjający tworzeniu i utrzymaniu miejsc pracy Podejmowanie działalności gospodarczej Tworzenie i rozwój inkubatorów przetwórstwa lokalnego Rozwijanie działalności gospodarczej 1.2.Podnoszenie wiedzy i kwalifikacji sektora mikro i małych przedsiębiorstw. Podnoszenie wiedzy przedsiębiorców i osób planujących założenie działalność gospodarczą Podnoszenie kompetencji w przedsiębiorstwach 1.3. Wspieranie współpracy pomiędzy podmiotami gospodarczymi i rozwoju rynków zbytu Wspieranie tworzenia krótkich łańcuchów dostaw. Wspieranie współpracy w zakresie usług turystycznych. Wspieranie współpracy w zakresie rozwijania rynków zbytu produktów i usług lokalnych Rozwój rynków zbytu 1.4.Wspieranie rozwoju przedsiębiorczości poprzez aktywizację lokalną Prowadzenie doradztwa indywidualnego i spotkań informacyjno - konsultacyjnych

8 Cele Lokalnej Strategii Rozwoju
Cel ogólny Cel szczegółowy Przedsięwzięcia 2. Wzrost aktywności społecznej na obszarze LGD Dolina Stobrawy do 2022 roku. 2.1. Wzmocnienie poczucia tożsamości lokalnej Tworzenie infrastruktury rekreacyjnej (w tym sportowej) i kulturowej dostosowanej do potrzeb społecznych. Utworzenie miejsc umożliwiających prowadzenie edukacji regionalnej i przyrodniczej. 2.2. Wzmocnienie aktywności wspólnotowej Szkolenia dla animatorów i liderów. Organizacja zajęć dla lokalnej społeczności. Organizacja wydarzeń kulturalnych integrujących społeczność. 2.3. Wspieranie aktywności społecznej poprzez aktywizację lokalną i promocję Organizacja tematycznych podróży studyjnych Promocja obszaru Prowadzenie doradztwa indywidualnego i spotkań informacyjno - konsultacyjnych

9 Ogłoszone nabory Nabory w roku 2018:
6/ Rozwijanie rynków zbytu produktów i usług lokalnych 7/ Rozwijanie rynków zbytu produktów i usług lokalnych 8/ Podejmowanie działalności gospodarczej 9/ Tworzenie i rozwój inkubatorów przetwórstwa lokalnego 10/ Wspieranie tworzenia krótkich łańcuchów dostaw 11/ Wspieranie współpracy w zakresie usług turystycznych 12/ Wspieranie współpracy w zakresie rozwijania rynków zbytu produktów i usług lokalnych 13/ Tworzenie infrastruktury rekreacyjnej, dostosowanej do potrzeb społecznych 2G/ Organizacja wydarzeń kulturalnych integrujących społeczność

10 Stan realizacji LSR 6/2018 – nie wpłynął wniosek
7/ wpłynął 1 wniosek, 1 wniosek przekazany do UMWO, wnioskodawca nie uzupełnił poprawek 8/ wniosków wpłynęło, 3 wnioskodawców wycofało wniosek, 8 wniosków przekazano do UMWO 9/ nie wpłynął wniosek 10/ nie wpłynął wniosek 11/ nie wpłynął wniosek 12/ nie wpłynął wniosek 13/ wpłynął 1 wniosek, 1 wniosek przekazany do UMWO 2G/ wniosek złożony do UMWO, podpisana umowa, w I będą podpisywane pierwsze umowy z grantobiorcami.

11 Działania informacyjno-promocyjne oraz doradcze LGD w 2018r.
Kampania Informacyjna Jednostka miary Wartość miernika Artykuły w prasie lokalnej, lokalnych mediach artykuł 2 Artykuły na portalach społecznościowych 5 Artykuły na portalach LGD i UG Poczta elektroniczna (baza danych potencjalnych wnioskodawców) mail

12 Działania informacyjno-promocyjne oraz doradcze LGD w 2018r.
Spotkania informacyjno-konsultacyjne dotyczące zasad opracowywania wniosków na poszczególne przedsięwzięcia Jednostka miary Wartość miernika Utworzenie punktu informacyjnego podczas imprez na terenie LGD impreza 2 Spotkania bezpośrednie prezentacje, materiały informacyjne spotkanie 5 Ogłoszenia, plakaty informacyjne na tablicach informacyjnych ogłoszenie 3 Ulotka informacyjna dystrybuowana na obszarze LGD sztuka 500

13 Działania informacyjno-promocyjne oraz doradcze LGD w 2018r.
Badanie satysfakcji wnioskodawców dot. jakości pomocy świadczonej przez LGD Jednostka miary Wartość miernika Ankieta dla wnioskodawców osoba 100 Uruchomienie szkoły liderów wiejskich Jednostka miary Wartość miernika warsztaty osoba 20

14 Działania informacyjno-promocyjne oraz doradcze LGD w 2018r.
Jednostka miary Wartość miernika Zatrudnienie pracowników w łącznym wymiarze etatów zgodnie z § 5 ust. 1 pkt 3 umowy o przyznaniu pomocy etat 3 Doskonalenie zawodowe osób uczestniczących w realizacji LSR poprzez: Szkolenia Szkolenie dla pracowników biura szt 1 Szkolenie dla Rady Decyzyjnej Wartość Doradztwo dla potencjalnych beneficjentów osoba 130

15 Planowane do osiągnięcia wskaźniki w latach 2016-2018
Stan realizacji LSR Planowane do osiągnięcia wskaźniki w latach Plan Działania

16 Ewaluacja wewnętrzna Ewaluacja wewnętrzna - bieżąca analiza procesu wdrażania i jego efektów oraz zmian w otoczeniu LSR, służąca lepszemu zrozumieniu osiąganych rezultatów i oszacowaniu, w jakim stopniu zbliżają nas one do osiągnięcia głównych celów LSR.

17 Pytania ewaluacyjne Czy realizacja finansowa i rzeczowa LSR przebiegała zgodnie z planem i można ją uznać za zadowalającą? Jeżeli nie to czy poziom realizacji może negatywnie wpłynąć na realizację celów LSR? Jakie można wskazać przyczyny odstępstw od planu? Jakie działania można podjąć, by uniknąć ich w kolejnym roku?

18 Pytania ewaluacyjne W jakim stopniu jakość składanych projektów wybieranych we wszystkich obszarach tematycznych wpływa na osiąganie wskaźników w zaplanowanym czasie? W jakich obszarach tematycznych jakość wniosków jest zadowalająca, a w których budzi wątpliwość? Jeżeli jakość w pewnych obszarach budzi wątpliwość, czy może odbić się na realizacji celów LSR? Co można zrobić by podnieść jakość wniosków?

19 Pytania ewaluacyjne W jakim stopniu stosowane kryteria wyboru projektów spełniają swoją rolę? Czy są jednoznaczne, obiektywne, czy pozwalają wybrać najlepsze wnioski? Czy wnioskodawcy zgłaszają wątpliwości odnośnie kryteriów, jakie? Co można zrobić, żeby poprawić katalog kryteriów?

20 Pytania ewaluacyjne W jakim stopniu wybierane projekty realizowane w ramach LSR przyczyniają się do osiągnięcia celów LSR i w jakim stopniu przyczyniają się do odpowiadania na potrzeby społeczności z obszaru LGD? Jakie zmiany w sytuacji społeczno-gospodarczej nastąpiły i mogą mieć wpływ na dezaktualizację LSR? Czy widać zróżnicowania potrzeb między poszczególnymi gminami? Jakie i jak można na nie zareagować?

21 Pytania ewaluacyjne Czy zbierane dane są wiarygodne, a źródła trafne?
Czy przyjęty system wskaźników dostarcza wszystkie potrzebne informacje niezbędne do określenia skuteczności interwencyjnej strategii? Czy zbierane dane są wiarygodne, a źródła trafne? Jeśli nie to jakie zmiany można wprowadzić na tym etapie?

22 Pytania ewaluacyjne Czy procedury naboru wyboru i realizacji projektów są przyjazne dla beneficjentów? Jakie zmiany można wprowadzić w procedurach na tym etapie by podnieść ich użyteczność?

23 Pytania ewaluacyjne Jaka jest skuteczność działania biura LGD (działań animacyjnych, informacyjno-promocyjnych, doradczych)? Jakie zmiany należy wprowadzić w działaniach LGD, by skuteczniej realizowała cele LSR?


Pobierz ppt "Warsztat refleksyjny Kluczbork r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google