Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Współczesne kierunki polityki społecznej
9. POLITYKA EDUKACYJNA
2
Definicja Edukacja to spójny system kształcenia i wychowania obejmujący różne poziomy kształcenia w formach instytucjonalnych i pozainstytucjonalnych. Strategia Rozwoju Edukacji na lata
3
Problemy i wyzwania Słabo obejmuje dorosłych Niska jakość edukacji
Pogłębiające się różnice między szkołami Transformacja systemowa niewystarczająco objęła edukację Brak wyrównania szans edukacyjnych
4
The Programme for International Student Assessment (PISA)
5
PISA zadanie 6. poziomu Helena wybrała się rowerem nad rzekę oddaloną o 4 km. Zajęło jej to 9 minut. Wróciła do domu krótszą drogą liczącą sobie 3 km. Zajęło jej to tylko 6 minut. Jaka była średnia prędkość Heleny na trasie do rzeki i z powrotem?
6
Uzasadnienie zadania Poziom pytania Kategoria pytania
Na Poziomie 6. uczniowie potrafią konceptualizować, generalizować i wykorzystywać informację opartą na ich badaniach i modelowaniu skomplikowanych sytuacji problemowych. Oni mogą łączyć różne źródła informacji i wyobrażenie o sytuacji i w sposób elastyczny dokonywać ich wzajemnych translacji. Na tym poziomie uczniowie są zdolni do zaawansowanego myślenia i wnioskowania matematycznego. Ci uczniowie są w stanie wykorzystać swoją przenikliwość i zrozumienie razem z umiejętnością przeprowadzenia symbolicznych i formalnych operacji matematycznych i równań do rozwoju nowych podejść i strategii radzenia sobie z nową sytuacją. Na tym poziomie uczeń jest w stanie formułować i dokładnie przekazywać swoje działania i refleksje odnośnie swoich odkryć, interpretacji, argumentów i tego, na ile one pasują do przedmiotowej sytuacji. Kategoria pytania Pytanie zalicza się do kategorii zmiany i wzajemnych relacji. Naturalne i wymyślone światy wykazują wielość tymczasowych i stałych relacji między obiektami i okolicznościami, kiedy zmiany następują wewnątrz systemów wzajemnie powiązanych obiektów albo w sytuacjach, kiedy elementy wpływają na siebie nawzajem. W wielu przypadkach takie zmiany następują z biegiem czasu, są także przypadki, kiedy zmiany w jednym obiekcie lub ilości są związane ze zmianami w innych. Niektóre z tych sytuacji obejmują zmiany dyskrecjonalne, inne zaś zmiany ciągłe. Niektóre powiązania mają charakter stały, inaczej mówiąc niezmienny. Lepsze zorientowanie się w zmianach i wzajemnych relacjach wymaga zrozumienia podstawowych typów zmiany i ustalenia, kiedy ona następuje co pozwoli na dobór właściwego modelu matematycznego, który da możliwość opisać i przewidzieć zmianę. Z matematycznego punktu widzenia oznacza to modelowanie zmiany i wzajemnych relacji za pomocą odpowiednich funkcji i równań, a także procesy tworzenia, interpretacji i tłumaczenia symbolicznych i graficznych reprezentacji wzajemnych relacji.
7
PISA - umiejętności
8
Cele reformy oświaty wyrównywanie szans edukacyjnych
przeciwdziałanie zjawiskom patologii społecznej dostosowanie treści i sposobów nauczania do możliwości i wymogów poprawa efektywności zarządzania poprawa efektywności
9
Reforma systemu edukacji 1999
10
Reforma systemu edukacji 1999-2016
11
Cele reformy szkolnictwa wyższego
usprawnienie zarządzania szkół wyższych wprowadzenie zmian w systemie finansowania podnoszenie jakości i upowszechnianie nowoczesnych metod kształcenia zwiększenie współpracy między szkołami wyższymi a gospodarką kształcenie ustawiczne budowa Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.