Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

NOWY STATUT UNIWERSYTETU JAN KOCHANOWSKIEGO W KIELCACH

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "NOWY STATUT UNIWERSYTETU JAN KOCHANOWSKIEGO W KIELCACH"— Zapis prezentacji:

1 NOWY STATUT UNIWERSYTETU JAN KOCHANOWSKIEGO W KIELCACH
PODSTAWY PRAWNE USTAWA Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce z 20 lipca 2018 r. USTAWA Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce z dnia 3 lipca 2018 r.

2 SPIS TREŚCI Tytuł I. Rozdział I – Postanowienia ogólne.
Rozdział II – Symbole Uniwersytetu, tradycje i zwyczaje. Tytuł II – Ustrój Uniwersytetu Rozdział I – Organy Uniwersytetu Rozdział II – Rektor, Kolegium rektorskie Rozdział III – Rada Uczelni, zasady i tryb funkcjonowania Rozdział IV – Senat, Komisje Senackie Rozdział V – Rada naukowa dyscypliny Tytuł III – Organizacja Uniwersytetu Rozdział I – Wydział Rozdział II – Filia Rozdział III - Instytut Rozdział IV – Katedra Rozdział V – Zakład Rozdział VI – Pracownia Rozdział VII – Inne jednostki badawcze i badawczo-dydaktyczne i dydaktyczne (centra, kolegia) Rozdział VIII – Jednostki wydziałowe, międzywydziałowe oraz pozawydziałowe jednostki organizacyjne, Rozdział IX – Ogólnouczelniane jednostki organizacyjne oraz inne jednostki Biblioteka Uniwersytecka, Wydawnictwo Uniwersyteckie, Archiwum Uniwersyteckie, Uniwersyteckie Centrum Wsparcia i Rehabilitacji, Akademickie Biuro Karier Rozdział VIII – System biblioteczno-informacyjny i zasady przetwarzania danych osobowych korzystających z tego systemu Tytuł IV - Funkcje kierownicze w Uniwersytecie, zasady powoływania osób do pełnienia funkcji kierowniczych w Uniwersytecie i ich odwołania Prorektor, Dziekan, Prodziekan, Dyrektor Szkoły doktorskiej, Kanclerz, Kwestor (Główny księgowy)

3 SPIS TREŚCI C.D. Tytuł V – Wybory w Uniwersytecie
Rozdział I – Postanowienia ogólne Rozdział II – Komisje Wyborcze Rozdział III – Wybory Rektora Rozdział IV – Wybory do Senatu Rozdział V – Wybory do kolegium elektorów Rozdział VI – Wygaśnięcie mandatu organu jednoosobowego, w organie kolegialnym, w organie wyborczym Rozdział VII – Wybory uzupełniające Tytuł VI – Pracownicy Uniwersytetu Rozdział II – Nawiązanie, zmiana i rozwiązanie stosunku pracy z nauczycielem akademickim Rozdział III – Procedura konkursowa Rozdział IV – Wewnętrzna procedura awansowa Rozdział V – Okresowa ocena nauczycieli akademickich Komisje Oceniające (Wydziałowe Komisje oceniające, Uniwersytecka Komisja Oceniająca), Odwoławcza Komisja Oceniająca Rozdział VI – Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli akademickich Rozdział VII – Komisje dyscyplinarne dla nauczycieli akademickich Rozdział VIII - Pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi Rozdział IX – Urlopy i wynagrodzenia Regulamin pracy, Regulamin wynagradzania Tytuł VII – Administracja Uniwersytetu Tytuł VIII – Tryb nadawania regulaminu organizacyjnego Tytuł VIII – Mienie i finanse Uniwersytetu Tytuł IX – Zasady prowadzenia działalności gospodarczej przez Uniwersytet Rozdział I – Zakres prowadzenia działalności gospodarczej Rozdział II – Formy prowadzenia działalności gospodarczej

4 SPIS TREŚCI C.D. Tytuł XI – Kształcenie na Uniwersytecie
Rozdział I - Postanowienia ogólne Rozdział II – Prowadzenie studiów Rozdział III – Prawa i obowiązki studentów, Rozdział IV – Odpowiedzialność dyscyplinarna studentów Rozdział V – Samorząd i organizacje studenckie Rozdział VI – Kształcenie doktorantów Rozdział VII – Szkoły doktorskie, Rozdział VIII – Prawa i obowiązki doktorantów Rozdział IX – Odpowiedzialność dyscyplinarna doktorantów, Rozdział X – Samorząd i organizacje doktorantów Tytuł XII – Przepisy porządkowe dotyczące zgromadzeń Tytuł XIII – Zasady sprawowania wewnętrznego nadzoru nad aktami prawnymi wydawanymi w Uniwersytecie Tytuł XIV – Przepisy przejściowe i końcowe

5 JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE UNIWERSYTETU
Jednostki organizacyjne Uniwersytetu w obszarze organizacji kształcenia i badań naukowych Wydział, filia Wydział (filia) jest jednostką organizacyjną Uniwersytetu tworzoną w celu: organizacji procesu kształcenia na studiach, studiach podyplomowych i innych formach kształcenia; koordynacji działalności naukowej w obrębie dyscyplin, dla których wydział jest właściwy zgodnie z przepisami Statutu; organizacji zatrudnienia nauczycieli akademickich w obrębie dyscyplin, dla których wydział jest właściwy zgodnie z przepisami Statutu; gospodarowania mieniem Uniwersytetu. Wydział tworzy się w obszarze co najmniej dwóch dyscyplin naukowych, w ramach których przeprowadzana jest ewaluacja jakości naukowej, w obrębie których tworzone są instytuty. Wydział (filię) tworzy i likwiduje Rektor za zgodą Senatu. Instytut Instytut jest jednostką organizacyjną wydziału realizującą zadania w zakresie ustalonym przez rektora, w szczególności: organizacji działalności naukowej w obrębie dyscypliny (dyscyplin) naukowych, dla których Instytut jest właściwy zgodnie z przepisami Statutu; organizacji zatrudnienia nauczycieli akademickich w obrębie dyscypliny (dyscyplin) naukowych, dla których Instytut jest właściwy zgodnie z przepisami Statutu; obsługa merytoryczna procesu kształcenia w zakresie związanym z dyscyplina (dyscyplinami), dla których Instytut jest właściwy zgodnie z przepisami Statutu; Instytut tworzy się w obszarze dyscypliny naukowej (dyscyplin naukowych) w ramach której (których) przeprowadzana jest ewaluacja jakości działalności naukowej i w ramach której uczelnia posiada co najmniej jedno uprawnienie do nadawania stopnia naukowego lub w ramach której zatrudnionych jest co najmniej dwunastu nauczycieli akademickich zatrudnionych na stanowiskach badawczych lub naukowo-badawczych posiadających tytuł naukowy lub stopień naukowy doktora habilitowanego. Instytut tworzy i likwiduje Rektor na wniosek dziekana za zgodą Senatu. Katedra Katedra jest jednostką organizacyjną Instytutu lub wydziału tworzoną w celu: organizacji działalności naukowej w obrębie dyscypliny naukowej, dla których katedra jest właściwą zgodnie z przepisami Statutu organizacji zatrudnienia nauczycieli akademickich w obrębie dyscypliny naukowej, dla której Katedra jest właściwą zgodnie z przepisami Statutu obsługa merytoryczna procesu kształcenia w zakresie związanym z dyscypliną, dla której Katedra jest właściwą zgodnie z przepisami Statutu Katedrę tworzy się w obszarze dyscypliny naukowej w ramach której przeprowadzana jest ewaluacja jakości działalności naukowej i w ramach której uczelnia nie posiada uprawnienia do nadawania stopnia naukowego. Katedrę tworzy i likwiduje Rektor na wniosek dziekana po zasięgnięciu opinii Senatu.

6 JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE UNIWERSYTETU
Jednostki organizacyjne Uniwersytetu w obszarze organizacji kształcenia i badań naukowych Zakład Zakład jest jednostką organizacyjną Instytutu tworzoną w celu organizacji działalności naukowej lub artystycznej. Zakład tworzy się, gdy w proponowanym składzie będzie co najmniej sześciu nauczycieli akademickich zatrudnionych na stanowiskach badawczych lub naukowo-badawczych, spośród których co najmniej dwóch posada tytuł naukowy lub stopień naukowy doktora habilitowanego.

7 JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE UNIWERSYTETU
Funkcje kierownicze w obrębie wydziału (filii) Dziekan Dziekan kieruje działalnością wydziału i reprezentuje go na zewnątrz w zakresie nie zastrzeżonym dla rektora, a w szczególności: opracowuje i realizuje strategię rozwoju wydziału zgodną ze strategią rozwoju Uniwersytetu; zapewnia prawidłową organizację i przebieg procesu kształcenia, w obrębie studiów i innych form kształcenia prowadzonych na wydziale; nadzoruje wydziałowy system zapewnienia jakości kształcenia; podejmuje decyzje w indywidualnych sprawach studentów w zakresie wynikającym z upoważnia rektora; przygotowuje proces ewaluacji jakości działalności naukowej i zapewnia jego prawidłową realizację w obszarze dyscyplin naukowych przypisanych do wydziału; koordynuje prace związane z przyznawaniem i oceną wykorzystania środków na realizację projektów badawczych na wydziale, zarządza majątkiem wydziału; kieruje gospodarką finansową wydziału w ramach przydzielonych mu środków; zapewnia warunki optymalnego wykorzystania zasobów aparaturowych w celach naukowych i dydaktycznych; zarządza administracją wydziału w zakresie prowadzonej w nim działalności naukowej i dydaktycznej; sprawuje kontrolę zarządczą na wydziale w zakresie ustalonym przez rektora; sprawuje nadzór nas działalnością jednostek organizacyjnych wydziału; występuje z wnioskami dotyczącymi struktury organizacyjnej wydziału; składa roczne sprawozdanie z działalności wydziału; sprawuje funkcję przełożonego pracowników wydziału w zakresie nie zastrzeżonym dla rektora, prorektora i kanclerza, a w szczególności; występuje z wnioskiem o zatrudnienie nauczycieli akademickich; pracowników niebędących nauczycielami akademickimi; organizuje konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich; opiniuje wnioski o udzielenie urlopu naukowego, ocena wniosków o finansowanie projektów badawczych ze środków Uczeni. Powołanie dziekana Dziekan wydziału (filii) jest powoływany przez rektora na podstawie wyników jawnego konkursu na okres kadencji rektora. Do konkursu na stanowisko dziekana wydziału mogą przystąpić nauczyciele akademiccy z stopniem co najmniej doktora habilitowanego. Do konkursu na stanowisko dziekana filii mogą przystąpić nauczyciele akademiccy z stopniem co najmniej doktora. Obligatoryjnym elementem zgłoszenia konkursowego jest koncepcja strategii rozwoju wydziału.

8 JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE UNIWERSYTETU
Funkcje kierownicze w obrębie wydziału (filii) Dyrektor instytutu Dyrektor instytutu kieruje działalnością instytutu, w szczególności: zapewnia warunki do prowadzenia działalności naukowej (artystycznej) w instytucie i koordynuje tą działalność; zapewnia warunki do prowadzenia działalności dydaktycznej w zakresie określonym przez dziekana; występuje do właściwych organów kolegialnych i jednoosobowych Uniwersytetu z wnioskami we wszystkich sprawach dotyczących instytutu; podejmuje decyzje we wszystkich sprawach dotyczących instytutu, niezastrzeżonych do kompetencji dziekana i organów Uniwersytetu; przygotowuje i przedkłada roczne sprawozdanie z działalności instytutu; zarządza majątkiem instytutu; sprawuje kontrolę zarządczą w instytucie w zakresie ustalonym przez rektora; jest bezpośrednim przełożonym pracowników instytutu, a w szczególności: występuje z wnioskami w sprawach zatrudnienia, awansowania i nagradzania pracowników instytutu; w uzgodnieniu z prorektorem do spraw dydaktycznych występuje z wnioskiem w sprawie powołania zastępcy dyrektora instytutu do spraw dydaktycznych oraz koordynatorów kierunków studiów; występuje z wnioskiem w sprawie powołania kierowników jednostek organizacyjnych instytutu. Powołanie dyrektora instytutu Dyrektor instytutu jest powoływany przez rektora na podstawie wyników jawnego konkursu na okres kadencji rektora. Do konkursu na stanowisko dyrektora instytutu mogą przystąpić nauczyciele akademiccy z stopniem co najmniej doktora habilitowanego. Obligatoryjnym elementem zgłoszenia konkursowego jest koncepcja strategii rozwoju instytutu.

9 JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE UNIWERSYTETU
Funkcje kierownicze w obrębie wydziału (filii) Kierownik katedry Kierownik katedry kieruje działalnością katedry, w szczególności: zapewnia warunki do prowadzenia działalności naukowej (artystycznej) w katedrze i koordynuje tą działalność, zapewnia warunki do prowadzenia działalności dydaktycznej w zakresie określonym przez dziekana, występuje do dziekana i organów Uniwersytetu z wnioskami we wszystkich sprawach dotyczących katedry, podejmuje decyzje we wszystkich sprawach dotyczących katedry, niezastrzeżonych do kompetencji dyrektora instytutu, dziekana i organów Uniwersytetu, przygotowuje i przedkłada roczne sprawozdanie z działalności katedry, zarządza majątkiem katedry, sprawuje kontrolę zarządczą w katedrze w zakresie ustalonym przez rektora, jest bezpośrednim przełożonym pracowników katedry, a w szczególności: występuje z wnioskami w sprawach zatrudnienia, awansowania i nagradzania pracowników katedry, w uzgodnieniu z prorektorem do spraw dydaktycznych występuje z wnioskiem w sprawie powołania zastępcy kierownika katedry do spraw dydaktycznych, występuje z wnioskiem w sprawie powołania kierowników jednostek organizacyjnych katedry Powołanie kierownika katedry Kierownik katedry jest powoływany przez rektora na podstawie wyników jawnego konkursu na okres kadencji rektora. Do konkursu na stanowisko kierownika katedry mogą przystąpić nauczyciele akademiccy z stopniem co najmniej doktora habilitowanego. Obligatoryjnym elementem zgłoszenia konkursowego jest koncepcja strategii rozwoju katedry. Kierownik zakładu Kierownik zakładu kieruje działalnością zakładu, w szczególności: organizuje działalność naukową (artystyczną) zakładu, podejmuje decyzje w sprawach dotyczących zakładu, niezastrzeżonych do kompetencji dyrektora instytutu, dziekana i organów Uniwersytetu. Kierownikiem zakładu może być nauczyciel akademicki zatrudniony w Uniwersytecie w podstawowym miejscu pracy, posiadający tytuł naukowy lub stopień naukowy doktora habilitowanego. Kierownika zakładu powołuje rektor na wniosek dyrektora instytutu zaopiniowany przez radę instytutu (katedry) na okres kadencji rektora.

10 RADY JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH WYDZIAŁU
Rada wydziału Rada wydziału (filii) jest kolegialnym ciałem opiniodawczo-doradczym wspierającym dziekana w realizacji zadań wydziału, do której kompetencji należą w szczególności: opiniowanie strategii rozwoju wydziału i monitorowanie jej realizacji; opiniowanie regulaminu wydziału; inicjowanie postepowań w sprawach związanych z powołaniem nowych kierunków studiów i innych form kształcenia oraz modyfikacji programów studiów; okresowa ocena realizacji procesu dydaktycznego oraz działalności naukowej (artystycznej); opiniowanie rocznego sprawozdania dziekana; przygotowanie opinii dla organów kolegialnych w sprawach dotyczących wydziału i Uniwersytetu; wnioskowanie i wydawanie opinii w sprawach dotyczących: organizacji wydziału; zatrudniania, rozwiązywania stosunków pracy, udzielania urlopów, awansowania, nagradzania i wyróżniana pracowników wydziału; oceny naukowej jednostek wydziału. Radę wydziału tworzą: dziekan, pełniący funkcję przewodniczącego; dyrektorzy instytutów, kierownicy katedr; członkowie rady dydaktycznej wydziału; prodziekan do spraw dydaktycznych; zastępcy dyrektorów instytutów i kierowników katedr do spraw dydaktycznych; koordynatorzy kierunków studiów; przedstawiciele samorządu studentów; przedstawiciele samorządu doktorantów. Radę filii tworzą: kierownicy zakładów; członkowie rady dydaktycznej filii; przedstawiciele samorządu studentów.

11 RADY JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH WYDZIAŁU
Rada wydziału Rada wydziału (filii) jest kolegialnym ciałem opiniodawczo-doradczym wspierającym dziekana w realizacji zadań wydziału, do której kompetencji należą w szczególności: opiniowanie strategii rozwoju wydziału i monitorowanie jej realizacji; opiniowanie regulaminu wydziału; inicjowanie postepowań w sprawach związanych z powołaniem nowych kierunków studiów i innych form kształcenia oraz modyfikacji programów studiów; okresowa ocena realizacji procesu dydaktycznego oraz działalności naukowej (artystycznej); opiniowanie rocznego sprawozdania dziekana; przygotowanie opinii dla organów kolegialnych w sprawach dotyczących wydziału i Uniwersytetu; wnioskowanie i wydawanie opinii w sprawach dotyczących: organizacji wydziału; zatrudniania, rozwiązywania stosunków pracy, udzielania urlopów, awansowania, nagradzania i wyróżniana pracowników wydziału; oceny naukowej jednostek wydziału. Radę wydziału tworzą: dziekan, pełniący funkcję przewodniczącego; dyrektorzy instytutów, kierownicy katedr; członkowie rady dydaktycznej wydziału; prodziekan do spraw dydaktycznych; zastępcy dyrektorów instytutów i kierowników katedr do spraw dydaktycznych; koordynatorzy kierunków studiów; przedstawiciele samorządu studentów; przedstawiciele samorządu doktorantów. Radę filii tworzą: kierownicy zakładów; członkowie rady dydaktycznej filii; przedstawiciele samorządu studentów.

12 RADY JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH WYDZIAŁU
Rada katedry Rada katedry jest kolegialnym ciałem opiniodawczo-doradczym wspierającym kierownika katedry w realizacji zadań katedry. Do kompetencji rady katedry należą w szczególności: proponowanie strategii rozwoju dyscypliny; proponowanie kryteriów oceny naukowej nauczycieli zatrudnionych na stanowiskach badawczych i badawczo-dydaktycznych; uchwalanie regulaminu katedry; zatwierdzanie sprawozdanie kierownika z działalności katedry; wnioskowanie i wydawanie opinii w sprawach dotyczących: organizacji katedry; zatrudniania, rozwiązywania stosunków pracy, udzielania urlopów, awansowania, nagradzania i wyróżniana pracowników katedry; oceny naukowej jednostek katedry. Powołanie rady katedry Radę katedry powołuje rektor na wniosek kierownika katedry na okres kadencji rektora. W skład rady katedry wchodzą reprezentanci nauczycieli akademickich zatrudnionych w instytucie posiadający tytuł naukowy profesora, stopień naukowy doktora habilitowanego lub inne równoważne uprawnienia oraz stopień doktora. Maksymalną liczbę mandatów do rady katedry ustala się w zależności od liczby nauczycieli akademickich zatrudnionych na stanowiskach badawczych i badawczo-dydaktycznych prowadzących działalność w dyscyplinie właściwej katedrze: 12 – poniżej 24 nauczycieli, 16 – od 24 do 48 nauczycieli, 24 – powyżej 48 nauczycieli Co najmniej 1/3 mandatów do rady katedry przysługuje reprezentantom wybranym spośród nauczycieli akademickich zatrudnionych w instytucie posiadających tytuł naukowy profesora, stopień naukowy doktora habilitowanego lub inne równoważne uprawnienia. 1/3 mandatów przysługuje pracownikom, którzy uzyskali najwyżej punktowane wyniki badań naukowych w okresie dwóch lat kalendarzowych poprzedzających rok wyboru do rady katedry i złożyli stosowne oświadczenie o ubieganiu się o mandat do rady.

13 RADY JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH STANOWIĄCE ORGANY UNIWERSYTETU
Rada naukowa instytutu Rada naukowa instytutu jest kolegialnym ciałem opiniodawczo-doradczym wspierającym dyrektora instytutu w realizacji zadań instytutu. W odniesieniu do instytutu reprezentującego dyscyplinę nauki posiadającą uprawnienia do nadawania stopnia doktora stanowi organ Uniwersytetu Do kompetencji rady naukowej instytutu należą w szczególności: nadawanie stopni naukowych: powoływanie komisji doktorskich; powoływanie komisji habilitacyjnych; podejmowanie decyzji w sprawach postępowań doktorskich i habilitacyjnych; nadzór merytoryczny nad kształceniem doktorantów w szkole doktorskiej: proponowanie kryteriów rekrutacji; proponowanie programów kształcenia; dbałość o zrealizowanie wymogów ewaluacji szkoły doktorskiej; proponowanie strategii rozwoju dyscypliny (dyscyplin); proponowanie kryteriów oceny naukowej nauczycieli zatrudnionych na stanowiskach badawczych i badawczo-dydaktycznych; uchwalanie regulaminu instytutu; zatwierdzanie sprawozdanie dyrektora z działalności instytutu; wnioskowanie i wydawanie opinii w sprawach dotyczących: organizacji instytutu; zatrudniania, rozwiązywania stosunków pracy, udzielania urlopów, awansowania, nagradzania i wyróżniana pracowników instytutu; oceny naukowej jednostek instytutu. Powołanie rady naukowej instytutu Radę naukową powołuje rektor na wniosek dyrektora instytutu na okres kadencji rektora. W skład rady naukowej wchodzą reprezentanci nauczycieli akademickich zatrudnionych w instytucie posiadający tytuł naukowy profesora, stopień naukowy doktora habilitowanego lub inne równoważne uprawnienia oraz stopień doktora. Maksymalną liczbę mandatów do rady naukowej instytutu ustala się w zależności od liczby nauczycieli akademickich zatrudnionych na stanowiskach badawczych i badawczo-dydaktycznych prowadzących działalność w dyscyplinie właściwej instytutowi: 12 – poniżej 24 nauczycieli, 16 – od 24 do 48 nauczycieli, 24 – powyżej 48 nauczycieli Co najmniej połowa mandatów do rady naukowej instytutu przysługuje reprezentantom wybranym spośród nauczycieli akademickich zatrudnionych w instytucie posiadających tytuł naukowy profesora, stopień naukowy doktora habilitowanego lub inne równoważne uprawnienia. 1/3 mandatów przysługuje pracownikom, którzy uzyskali najwyżej punktowane wyniki badań naukowych w okresie dwóch lat kalendarzowych poprzedzających rok wyboru do rady naukowej i złożyli stosowne oświadczenie o ubieganiu się o mandat do rady naukowej.

14 STRUKTURA ORGANIZACYJNA W OBSZARZE KSZTAŁCENIA
Wydziałowa rada ds. kształcenia Wydziałowa rada ds. kształcenia (filii) jest kolegialnym ciałem opiniodawczo-doradczym wspierającym dziekana w realizacji zadań związanych z kształceniem i jego jakością na wydziale (filii), do której kompetencji należą w szczególności: ewaluacja jakości kształcenia na studiach, studiach podyplomowych i innych formach kształcenia na wydziale proponowanie strategii rozwoju kierunków, formułowanie rekomendacji dotyczących kierunków i programów studiów, studiów podyplomowych i innych form kształcenia, w tym tworzenia/likwidacji kierunków, modyfikacji programów studiów, studiów podyplomowych, opracowanie wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia na wydziale, opiniowanie w sprawach postępowań awansu w ścieżce dydaktycznej, proponowanie zmian kryteriów oceny dydaktycznej nauczycieli zatrudnionych na stanowiskach badawczo-dydaktycznych i dydaktycznych, weryfikacja aktywności dydaktycznej i organizacyjnej wykazywanej przez nauczycieli zatrudnionych na stanowiskach badawczo-dydaktycznych i dydaktycznych. ocena stosowania procedur funkcjonujących w ramach wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia, weryfikacja programów studiów i procesu kształcenia w zakresie spełniania wymogów formalnych i merytorycznych. Powołanie rady ds. kształcenia Radę ds. kształcenia powołuje dziekan W skład rady ds. kształcenia wchodzą: dziekan pełniący funkcję przewodniczącego, prodziekan ds. kształcenia, zastępcy dyrektorów instytutów i kierowników katedr do spraw kształcenia, koordynatorzy kierunków studiów powołani przez dyrektora instytutu na wniosek zastępcy dyrektora instytutu ds. kształcenia, przedstawiciele samorządu studentów, przedstawiciele samorządu doktorantów, przedstawiciele interesariuszy zewnętrznych, inne osoby wskazane przez dziekana.

15 STRUKTURA ORGANIZACYJNA W OBSZARZE KSZTAŁCENIA
Kierunkowy zespół ds. jakości kształcenia Kierunkowy zespół ds. jakości kształcenia jest ciałem opiniodawczo-doradczym wspierającym dziekana w realizacji zadań związanych z jakością kształcenia na kierunku, do którego kompetencji należą w szczególności: merytoryczny monitoring funkcjonowania kierunku studiów; weryfikacja programu studiów i procesu kształcenia w zakresie spełniania wymogów formalnych i merytorycznych; ewaluacja jakości kształcenia na prowadzonym kierunku studiów; proponowanie strategii rozwoju kierunku, formułowanie rekomendacji dotyczących kierunku i programu studiów w tym tworzenia/likwidacji kierunku, modyfikacji programu studiów; monitorowanie osiągania kierunkowych efektów uczenia się; weryfikacja kart przedmiotów i innych dokumentów stanowiących integralną część programu studiów; weryfikacja współpracy z otoczeniem społeczno- gospodarczym w zakresie prowadzonego kierunku studiów; weryfikacja organizacji wsparcia studentów w procesie kształcenia w tym osób z niepełnosprawnościami. Powołanie kierunkowego zespołu ds. jakości kształcenia Kierunkowy zespół ds. jakości kształcenia powołuje dyrektor instytutu W skład kierunkowego zespołu ds. jakości kształcenia wchodzą: zastępca dyrektora instytutu i kierownik katedry do spraw kształcenia, pełniący funkcję przewodniczącego, koordynator kierunku studiów, nauczyciele akademiccy prowadzący zajęcia na kierunku w liczbie 3 osób przedstawicieli głównych kierunków badań naukowych, w oparciu o które prowadzone jest kształcenie na określonym kierunku studiów (profil ogólnoakademicki) i 3 nauczycieli akademickich z doświadczeniem zawodowym związanym z kierunkiem studiów (profil praktyczny), przedstawiciel samorządu studentów, przedstawiciele interesariuszy zewnętrznych, inne osoby wskazane przez dziekana.

16 STRUKTURA ORGANIZACYJNA W OBSZARZE KSZTAŁCENIA
Zastępca dyrektora instytutu ds. kształcenia Zastępca dyrektora instytutu ds. kształcenia odpowiada za organizację i realizację procesu kształcenia na kierunkach studiów przyporządkowanych do dyscypliny/dyscyplin w instytucie, w szczególności: monitoruje warunki do prowadzenia procesu kształcenia w zakresie związanym z dyscyplina (dyscyplinami), dla których Instytut jest właściwy zgodnie z przepisami Statutu; dokonuje przydziału zajęć dydaktycznych po uzyskaniu opinii dyrektora instytutu; sprawuje nadzór nad realizacją procesu kształcenia w zakresie związanym z dyscyplinę (dyscyplinami), dla których Instytut jest właściwy zgodnie organizuje współpracę z otoczeniem społeczno- gospodarczym w zakresie prowadzonego kształcenia; koordynuje przygotowanie do zewnętrznej ewaluacji przeprowadzanej przez PKA oraz inne podmioty; organizuje wewnętrzną ewaluację jakości kształcenia na prowadzonych kierunkach studiów. Powołanie zastępcy dyrektora instytutu ds. kształcenia Zastępca dyrektora instytutu ds. kształcenia jest powoływany przez dyrektora instytutu po zaopiniowaniu przez prorektora ds. studenckich i kształcenia. Zastępca kierownika katedry ds. kształcenia monitoruje warunki do prowadzenia procesu kształcenia w zakresie związanym z dyscypliną (dyscyplinami), dla których katedra jest właściwa zgodnie z przepisami Statutu, dokonuje przydziału zajęć dydaktycznych po uzyskaniu opinii kierownika katedry, sprawuje nadzór nad realizacją procesu dydaktycznego w zakresie związanym z dyscypliną (dyscyplinami), dla których katedra jest właściwa zgodnie organizuje współpracę z otoczeniem społeczno- gospodarczym w zakresie prowadzonego kształcenia, koordynuje przygotowanie do zewnętrznej ewaluacji przeprowadzanej przez PKA oraz inne podmioty, Powołanie zastępcy kierownika katedry ds. kształcenia Zastępca kierownika katedry ds. kształcenia jest powoływany przez kierownika katedry po zaopiniowaniu prorektora ds. studenckich i kształcenia

17 ORGANIZACJA UNIWERSYTETU – STRUKTURA WYDZIAŁU

18 Model szkoły doktorskiej ogólnouniwersyteckiej z jedną wspólną strukturą zarządzania
obejmującą sekcje-szkoły. SZKOŁA DOKTORSKA Sekcje-szkoły tworzą co najmniej dwie dyscypliny posiadające uprawnienia w nadawaniu stopnia doktora.


Pobierz ppt "NOWY STATUT UNIWERSYTETU JAN KOCHANOWSKIEGO W KIELCACH"

Podobne prezentacje


Reklamy Google