Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałNadzieja Michałowska Został zmieniony 5 lat temu
1
KWOTA CZĘŚCI OŚWIATOWEJ SUBWENCJI OGÓLNEJ W 2019 R.
2
Część oświatowa subwencji ogólnej w 2019 roku
Planowana kwota części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2019*: mln zł Wzrost subwencji: 2.832,4 mln zł, tj. o 6,6 %. * Zgodnie z projektem ustawy budżetowej na 2019 rok
3
Zadanie uwzględniane podczas planowania kwoty subwencji
Podczas planowania kwoty subwencji oświatowej na 2019 r. zostało uwzględnione: Nazwa Kwota w mln zł Zamiana wynagrodzeń nauczycieli, w tym: - podwyżka 5% od 1 stycznia 2019 r., - skutek przechodzący podwyżki z 2018 r. - zmiana liczby etatów, - zmniejszenie kwoty subwencji na doskonalenie zawodowe, - wzrost kwoty na ZFŚS, - oszczędności na awansie zawodowym nauczycieli. 2 834 Przekazanie kilku szkół rolniczych do prowadzenia Ministrowi Rolnictwa -2 Razem 2 832
4
Zmiana liczby etatów nauczycieli
Liczba etatów z etatami nauczycieli 6-latków* SPIS OGÓŁEM Stażysta Kontraktowy Mianowany Dyplomowany 14 734 64 733 17 530 67 569 Zmiana 10 351 2 796 2 836 -6 104 10 822 Przy projektowaniu kwoty subwencji uwzględniono liczbę etatów nauczycieli w szkołach i placówkach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego wraz z liczbą etatów przypadającą na dzieci 6-letnie w wychowaniu przedszkolnym. Założono, że liczba ta we wrześniu 2018 r. wyniesie 531,3 tys. i będzie o 8,7 tys. wyższa od liczby etatów z 30 września 2017 r. (522,6 tys.). Dane z 30 września 2018 r. będą skutkowały na 8 miesięcy 2019 roku. *część etatu nauczycieli dzieci 6-letnich i starszych w wychowaniu przedszkolnym została obliczona wg wskaźnika: liczba dzieci 6 lat i więcej w wychowaniu przedszkolnym/liczba uczniów ogółem w wychowaniu przedszkolnym*różnica w pensum (25/22)
5
Kalkulacja podwyżki dla nauczycieli - metodologia
Wzrost wynagrodzeń dla nauczycieli liczony jest poprzez przemnożenie wzrostu wynagrodzenia nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego przez średnioroczną liczbę etatów nauczycieli w roku. Dodatkowo w roku 2019 w kwocie subwencji uwzględniony został skutek przechodzący wzrostu wynagrodzeń nauczycieli od 1 kwietnia 2018 roku (skutek 3 m-cy roku 2018). Skutek ten jest liczony poprzez przemnożenie liczby etatów nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego przez wzrost wynagrodzenia od 1 kwietnia 2018 roku i dodatkowo przemnożony przez liczbę m-cy, których ten skutek dotyczy (styczeń, luty i marzec) Na zasadzie porównania danych o liczbie i strukturze zatrudnienia nauczycieli oraz wynagrodzeń z roku 2018 i roku 2019 szacuje się skutki finansowe wynikające ze zmiany liczby i struktury zatrudnienia nauczycieli. Skutki wzrostu wynagrodzeń oraz zmiana liczby i struktury zatrudnienia nauczycieli są jedną ze składowych branych pod uwagę podczas ustalania kwoty części oświatowej subwencji ogólnej. W związku z powyższym zmianę kwoty subwencji należy rozpatrywać z uwzględnieniem wszystkich skutków finansowych zadań oświatowych, zarówno tych nowych jak i tych które nie powinny być już ujmowane w części oświatowej subwencji ogólnej.
6
Zmiana liczby uczniów i oddziałów w szkołach ogółem
Szkoły dla dzieci i młodzieży Typ szkoły Zmiana l. uczniów l. oddział. Szkoły podstawowe 22 154 Gimnazja 50 493 33 861 ZSZ 8 597 5 597 -3 000 Licea ogólnoksztalcące 18 317 18 081 -236 Technika 20 434 20 501 -2 686 68 Szkoły policealne 23 451 1 368 21 907 1 377 -1 544 9 Szkoły przysposabiające do pracy 10 694 1 771 10 525 1 846 -169 75 Szkoły branzowe I st. 53 595 2 783 Szkoły artystyczne 29 487 - 29 326 -161 SUMA 5 221 Szkoły dla dorosłych Typ szkoły Zmiana l. uczniów l. oddział. Szkoły podstawowe 8 2 1 189 83 1 181 81 Gimnazja 9 845 613 7 414 447 -2 431 -167 Licea ogólnoksztalcące 6 017 5 538 -479 Szkoły policealne 9 951 9 634 -9 902 -317 Kolegia praconikow służb spolecznych 216 14 234 15 18 1 SUMA 16 597 15 717 -881
7
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.