Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałPrzybysław Szewczyk Został zmieniony 5 lat temu
1
Rozwój psychospołeczny dziecka w wieku 6 – 12 lat
Zadania, cele, potrzeby, oczekiwania społeczne oraz kryzysy rozwojowe
2
Zadania I cele stojące przezd dzieckiem
nabieranie gotowości szkolnej, samodzielność samoobsługowa oraz społeczna (interakcje rówieśnicze, rozwiązywanie konfliktów), radzenie sobie z negatywnymi emocjami (agresja i autoagresja), budowa i zacieśnianie więzi z rodzicami
3
potrzeba bezpieczeństwa, przynależności,
potrzeby potrzeba bezpieczeństwa, przynależności, wzorzec rodziców > wzorzec rówieśników, miejsce w grupie (afiliacja), plastyczność emocjonalna, poznawcza i behawioralna, zmienność nastroju, ciekawość świata – radość – chęć poznawania, stylizowanie się na starszą osobę, eksperymentowanie, lęki rozwojowe, początki pasji (zaszczepianie)
4
Kryzysy wynikające z oczekiwań społecznych
nauka zasad spłecznych, trudność sprostania wymaganiom szkolnym, społecznym versus potrzeba spontaniczności i zabawy, oczekiwania rodziców (ich ambicja) w opozycji do potrzeb i możliwości dziecka, samodzielne spędzanie czasu, bycie starszym rodzeństwem, podporządkowanie się normom społecznym
5
wspólne rozwiąznia – podążanie za dzieckiem, bezwarunkowa akceptacja,
rozwiązania zapewnianie wsparcia, wspólne rozwiąznia – podążanie za dzieckiem, bezwarunkowa akceptacja, wyważona postawa rodzicielska, otwarcie na dziecko (aktywne słuchanie), czas!, stawianie granic, konsekwencja, akceptacja (tolerancja) cech dziecka / inności;
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.