Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
GRY PRZYDATNE PRZY NAUCZANIU FUTSALU
DO WYKORZYSTANIA PRZEZ ZESPOŁY Z DUŻEGO BOISKA PDCZAS PRZERWY ZIMOWEJ przygotował: GERARD JUSZCZAK
2
ODDZIAŁYWANIE „SFERY” TECHNICZNO-TAKTYCZNA
„GRY PRZYDATNE PRZY NAUCZANIU FUTSALU” – Gerard Juszczak „każda gra powinna mieć swój cel – o jej modelu decyduje trener „ ODDZIAŁYWANIE „SFERY” MOTORYCZNA TECHNICZNO-TAKTYCZNA WOLICJONALNA Kształtowanie wytrzymałości tlenowej tlenowo - beztlenowej beztlenowej (szybkościowej) Umiejętność gry 1x1 w ataku i obronie Umiejętność działania na ograniczonym obszarze pod presją przeciwnika Umiejętność gry bez piłki Umiejętność gry z określona liczbą dotyków Umiejętność krycia i uwalniania się od przeciwnika Umiejętność właściwego ustawienia ,poruszanie się po boisku w ataku i obronie Umiejętność przyspieszania i zwalniania tempa gry (arytmia) Umiejętność gry na wolne pole itp. Zaangażowanie w grze Siła woli Odpowiedzialność Kolektywność Odporność na stres Dążenie do wygranej
3
„GRY PRZYDATNE PRZY NAUCZANIU FUTSALU” – Gerard Juszczak
WSKAZÓWKI METODYCZNE ODPOWIEDNIO DOSTOSUJ OBCIĄŻENIA PODCZAS GIER POPRZEZ ZWIEKSZANIE CZASU GRY LUB INTENSYWNOŚCI PODCZS GIER ZWRACAJ UWAGĘ NA PRAWIDŁOWĄ REALIZACJE ZAŁOŻEŃ.BŁĘDY BEZ POPRAWKI MOGĄ WYSTĄPIĆ PODCZAS SPOTKANIA O PUNKTY. BARDZO DOKŁADNIE PODAJ ZAWODNIKOM ZAŁOŻENIA GRY I JEJ NAJWAŻNIEJSZE CELE.ŚWIADOMOŚĆ ZAWODNIKÓW JEŻELI JEST NA DOBRYM POZIOMIE ,PRZYNOSI SZYBSZE I LEPSZE EFEKTY. POZIOM ZAŁOŻEŃ MUSI BYĆ DOSTOSOWANY DO PSYCHOFICZNYCH UMIEJĘTNOŚCI ZAWODNIKÓW
4
„GRY PRZYDATNE PRZY NAUCZANIU FUTSALU” – Gerard Juszczak
CEL: Gra pomocna przy doskonaleniu ataku szybkiego oraz elementu taktycznego jakim jest szybki powrót do własnej strefy obronnej po przeprowadzeniu ataku ODMIANA: np..po strzelonej bramce , na drugą stronę do sytuacji 1 x 1 wybiega zawodnik, który asystował tym razem już bez założenia , że wracają obrońcy
5
„GRY PRZYDATNE PRZY NAUCZANIU FUTSALU” – Gerard Juszczak
CEL: Gra pomocna przy oddziaływaniu na sferę wolicjonalną kładąca nacisk na KOLEKTYWNOŚĆ i ODPOWIEDZIALNOŚĆ podczas podejmowania decyzji w trakcie akcji. ZŁE PODANIE !!!
6
„GRY PRZYDATNE PRZY NAUCZANIU FUTSALU” – Gerard Juszczak
CEL: Gra pomocna przy doskonaleniu tempa gry oraz gra kładąca nacisk na szybkie wyprowadzenie kontry z strefy defensywnej oraz szybkie wykończenie akcji w strefie ofensywnej. STREFA STREFA STREFA
7
„GRY PRZYDATNE PRZY NAUCZANIU FUTSALU” – Gerard Juszczak
CEL: Gra pomocna – doskonaląca „widzenie pola”. Kształtująca nawyk wyprowadzenia piłki przy pressingu przeciwnika.
8
„GRY PRZYDATNE PRZY NAUCZANIU FUTSALU” – Gerard Juszczak
CEL: Gra pomocna przy nauczaniu i doskonaleniu zachowania defensywnego jakim jest powrót do swojej strefy obronnej. Po przechwycie piłki zachowanie obrońców determinuje poczynania napastników zmuszając ich często do szybkich decyzji w ofensywie.
9
„GRY PRZYDATNE PRZY NAUCZANIU FUTSALU” – Gerard Juszczak
CEL: Gra pomocna przy doskonaleniu spostrzeżeń , utrzymania się przy piłce oraz doskonaląca grę bez piłki
10
„GRY PRZYDATNE PRZY NAUCZANIU FUTSALU” – Gerard Juszczak
CEL: utrzymanie się przy piłce po jej odzyskaniu oraz płynne przejście z fazy bronienia do fazy atakowania. W futsalu bardzo ważne jest pierwsze podanie po odbiorze aby było wartościowe* ODMIANA: można na jednej z połówek pozostawić 4 zawodników w konfiguracji 2 x 2. Zespół ,który odzyska piłkę stara się podać ją do swojego partnera na drugiej połowie i wbiega do niego tworząc grę 3 x 2 – czas gry w przewadze 30 sekund. *WARTOŚCIOWE – po przechwycie zawodnik często jest od razu atakowany w celu odzyskania piłki, wielu zawodników decyduje się na drybling jednak w miejscu odzyskania piłki występuje duża liczba zawodników co utrudnia to zadanie. Dlatego podanie jest ważne i staramy się wpoić zawodnikom aby po odzyskaniu pierwszą czynnością było celne podanie.
11
Gerard Juszczak e-mail: football.coach.gery@wp.pl
„GRY PRZYDATNE PRZY NAUCZANIU FUTSALU” – Gerard Juszczak DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ ! Gerard Juszczak
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.