Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Holenderska wizja jak lepiej grać w piłkę.
Obserwowanie gry poprzez wskazówki trenera. Nie oglądać gry jak gość albo dziennikarz. Oni przywiązują wagę tylko do wyniku, rezultatu. * Trener skupia uwagę na czynnikach powodujących!!!
2
Jak oglądać mecz? Posiadanie piłki: Dlaczego nie zdobywamy bramek?
Dlaczego tak szybko tracimy piłkę ? Posiadanie piłki przez przeciwnika: Dlaczego w tak kiepski sposób przechwytujemy piłkę? Dlaczego nasi przeciwnicy zdobywają gole z taką łatwością? * Momenty zmian: Po piłki stracie przeciwnik jest szybko niebezpieczny Po zdobyciu piłki nigdy nie jesteśmy w sytuacji zagrożenia.
3
Opis problemów futbolu.
Oglądanie meczu w kluczowych momentach: Przykład: Współpraca pomiędzy bramkarzem i obrońcą nie jest dobra jeśli zbyt szybko stracą piłkę. Obrońcy nie wykorzystują całej szerokości pola gry i bardzo słabo grają bez piłki. Dlatego też podanie do pomocnika i napastnika nie dochodzi do celu.
4
5 elementów jak zanalizować, opisać problemy futbolu.
1. Który moment jest kluczowy ? - posiadanie piłki. - posiadanie piłki przez przeciwnika. - momenty zmian. 2. Którzy zawodnicy są najbardziej zaangażowani? - bramkarz. - bramkarz + obrońca - obrońca + pomocnik. - pomocnicy. - pomocnicy + napastnik - napastnicy. 3. Gdzie się to dzieje? - Części pola gry
5
Kontynuacja 5 elementów.
4. Co dzieje się źle? - technika, długie kiepskie podania kiepskie współdziałanie, niezdobywaniegoli etc. - kiepska grana pozycjach, słaby marketing, etc. - komunikacja, relacja pomiędzy dającym i biorącym, etc. 5. Szczegółowe elementy, istota gry, Warunki gry, stan murawy.
6
3 etapy trenowania drużyny–trening taktyczny.
1. faza doświadczalna: - organizacja - formowanie - zawsze z czołowymi zawodnikami - gra 11:11 lub 8:8. 2. faza nauczania: - uczenie określonego celu i celów ogólnych -uczenie 4 do 5 określonych momentów w dążeniu do celu; od złej sytuacji do dobrej. 3. Faza gry. - 6 do 10 zawodników - 3 do 10 minut. - która drużyna wygrała?
7
Trening: koordynowanie działań bramkarza i obrońców
doświadczenie (faza orientacji) bramkarz + 4 obrońców vs 3 napastników. Rozpoczęcie gry od bramkarza. Hierarchia celów: Szukanie odpowiedniego momentu na wykonanie dalekiego podania. Nie tracić piłki. Stwórz miejsce, powiększ je. Ustanawiaj grę od prawej do lewej i na odwrót. Metodyka: miejsce /czas/ zmiana zasad gk 3 4 2 11 10 5 9 ½ field.
8
współpraca bramakrz-obrońca-pomocnicy
Faza nauczania: 8 vs 6 (7). Rozpoczęcie gry od bramkarza. Cele i metody: jako faza doświadczalna. Pomocnicy działają na zasadzie odbicia lustrzanego gk 3 4 2 10 11 9 5 6 7 8 7 8 9 6 3/4 field.
9
Współpraca bramkarz – obrońcy - napastnicy w grze 8 vs 8
Faza gry: Gra 3 razy po10 min. Trener sędziuje mecz i nie koryguje poczynań zawodników na boisku Która drużyna wygrała ? gk 3 4 2 9 11 5 10 6 7 8 8 7 6 9 5 4 gk
10
Holenerska myśl szkoleniowa.
Szkolenie rozpoczynamy od: 1. obserwacji i analizy gry. 2. formułowania celów oraz punktów odniesienia 3. dokonywania wyborów priorytetów 4. nakreślenie planu tygodniowego, miesięcznego, rocznego 5. przygotowania treningu. 6. odbywania treningu. 7. doskonalenia treningu.
11
Trener. Trener musi wpływać, ulepszać i zmieniać kulturę piłkarską!!!
Musi się zatroszczyć o prawdziwe sytuacje boiskowe. Musi stworzyć świetną zabawę na zdrowych zasadach.
12
Kultura futbolu Kiedy kultura piłkarska ma miejsce?
Wtedy gdy zawodnik wchodzi w reakcję ze wszystkimi elementami futbolu: - kolegami z drużyny - oprzeciwnikami - piłką - zasadami gry. W nawiązaniu do powyższego zawodnik musi być świadomy prawdziwych celów futbolu : - rozegranie / atak - obrona / przejęcie piłki. - zdobywanie bramek / wygranie meczu.
13
Prawdziwy mecz piłkarski.
Ćwicz słabe strony poprzez odpowiednie formy i metody Cały czas musisz widzieć w nich określony cel Rozgrywanie. Podstawa to strzelanie bramek Wygranie meczu Obrona, przejęcie piłki
14
Mini-gry. By ćwiczyć niedociągnięcia, dobrym pomysłem jest zredukowanie form gier do: 1:1, 2:2, 3:3, 4:4, 5:5, 6:6, 7:7, 8:8 2:1,3:1, 3:2, 4:2, 4:3, 5:2, 5:3, 6:3, 6:4, 7:4,7:5,8:5, 8:6,
15
Dzieci w wieku 6-7 lat /pierwszy krok/
Rozwój przez grę. Piłka jest najważniejszym elementem. Mini-gry z częstym kontaktem z piłką: 2:2, 3:3 oraz 4:4 (kierunek-szybkość-precyzja) Wyczucie piłki, kontrola nad piłką. Piłka i ja! Podkreślaj rozwój umiejętności technicznych
16
Dzieci w wieku 8-12 lat Nauka (instruowanie poprzez mini gry i proste formy) Rozwój podstawowych umiejętności piłkarskich. Zastosowanie umiejętności technicznych podczas gry Komunikacja (relacja dający – przyjmujący) Podkreślanie rozwoju umiejętności technicznych.
17
Młodzież w wieku lat Nauka poprzez wykorzystanie wszystkich elementów gry. Nauka dla osiągnięć Trwałe współzawodnictwo. Praca w grupie. Zadanie dla linii (4 linie) Akcentowanie rozwoju gry.
18
Młodzież w wieku lat. Maxymalna wydajność podczas treningów i gry. Doskonałość zespołu Analiza meczu Produktywność. Wspołzawodnictwo. Aspekty psychiczne.
19
Mini gry 4 vs 4 Bardzo ciężko jest młodym zawodnikom nauczyć się grac w piłkę podczas gier 11 v 11 ponieważ: Ciężko jest ocenić sytuację na boisku. Mała ilość kontaktów z piłką. Za mało możliwości bezpośredniego uczestnictwa w grze
20
Zawodnicy i trener w grze 4 vs. 4
Mini gra 4:4 daje młodemu zawodnikowi więcej możliwości cieszenia się grą, a dla trenera jest to świetna możliwość pokazania zawodnikom jak dobrze grac w piłkę poprzez bezpośredni kontakt i sytuacje w grze.
21
Posiadanie piłki w opcji 4 vs. 4.
Rozgrywanie blisko swojej bramki. Cele: Zawodnik w posiadaniu piłki w polu środkowym może zagrać do prawej i lewej strony poprzez dalekie podanie. By je wydłużyć i zrobić przestrzeń korzystaj z całego pola gry. Rozgrywaj spokojnie, nie trać piłki, wykonuj proste podania piłki. Gdy jesteś kryty próbuj się uwolnić od przeciwnika, pokaż że jesteś wolny. 2 1 4 3 40x20 mtrs
22
Umiejętności obrony w grze 4 vs. 4
Zmniejsz pole gry. „Wypchnij przeciwnika najbliżej jego bramki. Przejmij piłkę. Atakuj blisko i spójnie. Uważaj by przeciwnik nie rozegrał piłki Nie dopuszczaj do oddania strzałów. Po stracie piłki szybki atak na przeciwnika Myśl i działaj szybko.
23
Trening 4 vs. 4. Prosta forma z dwoma małymi bramkami bez bramkarza.
4:4 gra z dryblingiem 4:4 z 4 małymi bramkami (gra podaniowa) 4:4 z 2 dużymi bramkami, z bramkarzem lub bez (gra na strzały). 4:4 na długim i wąskim boisku 4:4 z 4 zawodnikami neutralnymi + 2 bramkarzy na 2 duże bramki.
24
4 vs. 4 z 12 zawodnikami + 2 bramkarzami oraz 2 dużymi bramkami
Pole wielkości 40/45 x 30 mtrs. 4 2 3 3 2 4 1 k team 3, 4 players
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.