Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
[Imię i nazwisko]
2
Wyniki a założone cele Cel: określenie początkowego celu lub celów projektu Lista głównych kryteriów (miar sukcesu) Rzeczywiste: podsumowanie wydarzeń rzeczywistych w porównaniu z założonymi celami Lista postępów w stosunku do kryteriów
3
Wyniki a harmonogram Plan: podsumowanie początkowego harmonogramu projektu Lista głównych punktów kontrolnych Rzeczywiste: podsumowanie wydarzeń rzeczywistych w porównaniu z założonym planem Lista różnic w porównaniu z terminami początkowymi (spóźnienie o x tygodni, przyspieszenie realizacji o y miesięcy itp.)
4
Wyniki a jakość Cel jakości: określenie początkowego celu lub celów projektu Lista głównych kryteriów (miar sukcesu) Rzeczywiste: podsumowanie wydarzeń rzeczywistych w porównaniu z założonymi celami dotyczącymi jakości Lista postępów w stosunku do kryteriów
5
Wyniki a budżet Budżet: przedstawienie początkowego celu lub celów jakości projektu Lista głównych celów kosztowych, limity wydatków Poniesione koszty/wydatki: zestawienie rzeczywistych kosztów i wydatków z budżetem Lista postępów w stosunku do celów i ograniczeń
6
Analiza zamknięcia wg działów
7
Planowanie projektu Jak projekt został zaplanowany?
Kto był odpowiedzialny za plan początkowy? Jakie były efekty? Czy zespół został dobrany prawidłowo? Czy projekt był prawidłowo zdefiniowany od samego początku? Czy sporządzono plan na piśmie? W jaki sposób przesłano informacje o planie? Jak to się sprawdziło?
8
Planowanie projektu Czy plan był odpowiedni?
Czy plan był dobry? Co było dobre? Czego brakowało? Czy plan był realistyczny? Jak plan zmieniał się w czasie? Czy zmiany były dobre czy złe? Jak zmiany wpłynęły na projekt? Główne obszary do poprawienia: Wpisz szczegółowe zalecenia.
9
Badania i rozwój Jak zarządzano badaniami i rozwojem?
Jak projekt był zarządzany z perspektywy badań i rozwoju? Podaj liczbę zespołów, pracowników, strukturę raportowania itp. Jak to się sprawdziło? Poprawki? Jak komunikowały się ze sobą zespoły do spraw badań i rozwoju? Jakie metody, ramy czasowe i inne elementy przyjęto? Jak to się sprawdziło?
10
Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów technicznych
Badania i rozwój Na ile skutecznie i wydajnie wykonano zadania związane z badaniami i rozwojem? Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów technicznych Czy problemy były rozpoznawane odpowiednio wcześnie? Czy problemy zostały prawidłowo rozwiązane? Co się sprawdziło, a co się nie sprawdziło? Czy mogło być lepiej? Szacowanie i realizacja Czy szacunki odpowiadały rzeczywistości? Co pomagało w prawidłowym szacowaniu? Co powodowało, że szacunki były niedokładne?
11
Zarządzanie projektem Jak projekt był zarządzany?
Zebrania: kto/kiedy/jak często? Jak to się sprawdziło? Komunikacja: kto/kiedy/jak często? Zmiany: Jak były rejestrowane? Jak informowano o zmianach? Inne metody: , terminarze, bazy danych, raporty itd.
12
Produkcja Czy zespół był odpowiednio przygotowany do uzyskania produktu? Czy specyfikacja materiałów i dokumentacja były pełne i dokładne? Materiały zamawiane i gotowe? Czy przy produkcji spełniono cele produkcyjne? Czy wystąpiły niespodziewane opóźnienia i inne problemy?
13
Kontrola jakości i pomoc techniczna
Czy jakość produktu była kontrolowana? Czy zapewnienie jakości było skuteczne? Czy było wydajne? Jak produkt końcowy spełniał założone cele w zakresie jakości? Ile problemów związanych z jakością rozwiązano? Czy zespoły do spraw pomocy technicznej były odpowiednio przygotowane? Czy jakość produktu jest zgodna z zasobami pomocy technicznej?
14
Marketing Czy produkt końcowy odpowiada założeniom plasowania na rynku? Czy plasowanie było udane? Czy było odpowiednie? Czy było skuteczne? Czy produkt wprowadzono na rynek skutecznie? Czy programy marketingowe zostały prawidłowo wdrożone? Czy wprowadzenie produktu na rynek spełniło cele marketingowe?
15
Sprzedaż Czy pracownicy działu sprzedaży byli prawidłowo poinformowani o produkcie? Czy produkt i komunikat spełniły oczekiwania klienta? Czy ramy czasowe były prawidłowe? Czy koszty były odpowiednie? Jak zostały osiągnięte cele dotyczące sprzedaży początkowej? Jak produkt został przyjęty?
16
Główne wnioski
17
Co udało się osiągnąć Podsumuj zwięźle i konkretnie, w punktach, co udało się osiągnąć. Pisz o konkretnych sprawach, na przykład „codzienne 15-minutowe spotkania robocze świetnie się sprawdziły” zamiast „zespół komunikował się dobrze”. Roześlij informacje o miejscach w sieci, gdzie są przechowywane formularze, procedury, raporty i inne dokumenty, które okazały się szczególnie przydatne, lub utwórz listę takich miejsc.
18
Co się nie udało Podsumuj zwięźle i konkretnie, w punktach, przyczyny problemów. Postaraj się osobno opisać konkretne zachowania, procedury, metody, problemy za ramami czasowymi i inne przyczyny błędów. Jak zespół reagował na problemy?
19
Zalecenia Na poziomie działów lub zarządzania zapisz najistotniejsze zalecenia dla przyszłych projektów tego typu. Roześlij dokument lub łącze sieciowe prowadzące do dokładnego podsumowania tej prezentacji.
20
Pytania i opinie
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.