Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJózef Urbański Został zmieniony 5 lat temu
1
Monitorowanie uczestników Oś Priorytetowa 3 oraz Poddziałanie 5.3
Gdańsk, 23 lutego 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
2
Informacje podstawowe
Dane dotyczące uczestników projektów zbierane są w momencie rozpoczęcia udziału osoby lub instytucji/ podmiotu w projekcie. Uczestnika projektu należy wykazać w SL2014 w momencie rozpoczęcia udziału w pierwszej formie wsparcia w projekcie Dane dotyczące uczestnika projektu wykazywane są tylko raz w ramach projektu. Oznacza to, że dany PESEL lub NIP może być w projekcie wykazany tylko raz, niezależnie od liczby udzielonych form wsparcia (szkoleń, doradztwa, etc.). Beneficjent zobowiązany jest do aktualizacji danych dotyczących uczestników w systemie dotyczących sytuacji uczestnika po zakończeniu udziału w projekcie oraz danych teleadresowych. W przypadku powrotu uczestnika do projektu po uprzednio zakończonym udziale, informacje odnoszące się do sytuacji osoby po zakończonym udziale należy usunąć z systemu oraz wypełnić ponownie do czterech tygodni po zakończeniu przez niego udziału w projekcie.
3
Informacje podstawowe
Nowotworzony formularz jest kopią poprzedniego (czyli inicjuje się każdorazowo danymi z poprzednio przesłanego formularza z najpóźniejszą datą w polu „Wniosek za okres do”). Jeśli poprawiono dane w formularzu z datą za wcześniejszy okres w związku z weryfikacją przez instytucję, należy te zmiany nanieść także na kolejny formularz – przed przekazaniem go do instytucji. W przypadku projektów partnerskich: Zakładka monitorowanie uczestników jest dostępna jedynie po stronie partnera wiodącego.
4
Dane instytucji otrzymujących wsparcie
W odniesieniu do ośrodków przedszkolnych, szkół w zespołach szkół które nie posiadają nr NIP Beneficjent zobowiązany jest do zaznaczenia checkbox „brak NIP” Dane teleadresowe – dane w tej sekcji powinny być zgodne z aktualnymi danymi w rejestrze urzędowym podziału terytorialnego kraju prowadzonym przez GUS (tzw. TERYT) Telefon kontaktowy/ adres – Beneficjent zobowiązany jest do uzupełnienia obydwu pól.
5
Dane instytucji otrzymujących wsparcie
Czy wsparciem objęci zostali pracownicy instytucji – należy wskazać właściwą wartość: TAK albo NIE na rozwijalnej liście wyboru. W sytuacji gdy wsparciem w projekcie są obejmowani również pracownicy instytucji/ podmiotu (odpowiedź TAK), należy wprowadzić dane tych osób do modułu w sekcji Dane uczestników otrzymujących wsparcie – indywidualni i pracownicy instytucji. Rodzaj przyznanego wsparcia – należy wprowadzić wszystkie rodzaje wsparcia, które instytucja otrzymała do tej pory w ramach projektu. Kolejne rodzaje wsparcia dla instytucji powinny być oddzielone pionowym znakiem podziału.
6
Dane uczestników otrzymujących wsparcie – indywidualni i pracownicy instytucji
Rodzaj uczestnika „indywidualny” – dotyczy osoby fizycznej, przystępującej do projektu z własnej inicjatywy. „pracownik lub przedstawiciel instytucji/ podmiotu” – w przypadku, gdy wsparcie realizowane na rzecz danej instytucji/ podmiotu obejmowało również jej pracowników lub gdy osoba została oddelegowana/ wskazana do udziału w projekcie przez daną instytucję. Wiek w chwili przystąpienia do projektu – należy uzupełnić wiek tylko w przypadku uczestnika bez nr PESEL, w pozostałych przypadkach pozostaw pole puste. System wyliczy wiek automatycznie
7
Dane uczestników otrzymujących wsparcie – indywidualni i pracownicy instytucji
Telefon kontaktowy/adres – należy uzupełnić przynajmniej jedno z pól. Data rozpoczęcia udziału w projekcie - Za datę rozpoczęcia udziału w projekcie – co do zasady – uznaje się datę przystąpienia do pierwszej formy wsparcia w ramach projektu. Status osoby na rynku pracy Przedszkolak – osoba bierna zawodowo – w tym: ucząca się Uczeń szkoły dla dorosłych – pracujący, bezrobotny, bierny zawodowo.
8
Dane uczestników otrzymujących wsparcie – indywidualni i pracownicy instytucji – WYKSZTAŁCENIE
Należy wskazać aktualny i najwyższy poziom wykształcenia, który posiada uczestnik projektu w chwili przystąpienia do projektu. Należy wybrać wykształcenie „niższe niż podstawowe (ISCED 0)” w sytuacji, gdy osoba nie osiągnęła wykształcenia podstawowego. Osobę z wykształceniem niższym niż podstawowe wykazujemy w zależności od tego, czy ukończyła zwyczajowo przyjęty wiek na zakończenie edukacji na poziomie ISCED 1 (wykształcenia podstawowego): osoba, która posiada wiek poniżej zwyczajowo przyjętego wieku na zakończenie edukacji na poziomie ISCED 1 (podstawowym), powinna być przypisana do poziomu ISCED 1 (podstawowe); osoba, która posiada wiek powyżej zwyczajowo przyjętego wieku na zakończenie edukacji na poziomie ISCED (podstawowym) powinna być przypisana do poziomu ISCED 0 (niższe niż podstawowe). Należy wybrać wykształcenie „niższe niż podstawowe (ISCED 0)” w sytuacji, gdy dotyczy ucznia „zerówki” funkcjonującej zarówno przy przedszkolu jak i szkole podstawowej.
9
Dane uczestników otrzymujących wsparcie – indywidualni i pracownicy instytucji
Planowana data zakończenia edukacji w placówce edukacyjnej, w której skorzystano ze wsparcia - data jest możliwa do uzupełnienia dla uczących się osób biernych zawodowo. - NOWOŚĆ Wykonywany zawód - należy wypełnić, jeśli w polu Status osoby na rynku pracy w chwili przystąpienia do projektu wybrano wartość „osoba pracująca”
10
Dane uczestników otrzymujących wsparcie – indywidualni i pracownicy instytucji
Zatrudniony w - jeżeli uczestnik jest osobą zatrudnioną, należy wprowadzić w tym polu nazwę instytucji/przedsiębiorstwa w którym jest zatrudniony. Sytuacja (1) osoby w momencie zakończenia udziału w projekcie oraz Sytuacja (2) osoby w momencie zakończenia udziału w projekcie - W pierwszej kolejności należy wykazać te rezultaty, do których zrealizowania zobowiązano się w projekcie (poprzez określenie wskaźników we wniosku o dofinansowanie). Informacje dotyczące uczestników są bowiem podstawą do wykazania tych informacji we wskaźnikach we wniosku o płatność Zakończenie udziału w projekcie jest rozumiane jako zakończenie udziału zgodnie z zaplanowana ścieżką, jak i przedwczesne opuszczenie projektu. Jeśli osoba po zakończeniu udziału w projekcie uzyskała kwalifikacje i jednocześnie nabyła kompetencje należy wskazać wyłącznie fakt uzyskania kwalifikacji.
11
Dane uczestników otrzymujących wsparcie – indywidualni i pracownicy instytucji
„Liczba osób z innych grup w niekorzystnej sytuacji społecznej, objętych wsparciem w programie” Wskaźnik dotyczy cech powodujących niekorzystną sytuację społeczną, a nie objętych wskaźnikami dot. osób bezdomnych lub dotkniętych wykluczeniem z dostępu do mieszkań, osób z niepełnosprawnościami, migrantów, gospodarstw domowych bez osób pracujących, gospodarstw domowych bez osób pracujących z dziećmi na utrzymaniu, gospodarstwach domowych składających się z jednej osoby dorosłej i dzieci pozostających na utrzymaniu. Pochodzenie z obszarów wiejskich (wg stopnia urbanizacji DEGURBA 3) powinno zawsze być wykazywane we wskaźniku dot. innych grup w niekorzystnej sytuacji społecznej. Niekorzystna sytuacja dotycząca płci, statusu na rynku pracy - jak długotrwałe bezrobocie, wiek lub osiągnięcie wykształcenia co najmniej na poziomie ISCED 1, objęta jest wspólnymi wskaźnikami i nie powinna być uwzględniana w tym wskaźniku. Przykładem takiego uczestnika może być natomiast osoba z wykształceniem na poziomie ISCED 0 (przez co należy rozumieć brak ukończenia poziomu ISCED 1) i jest poza wiekiem typowym dla ukończenia poziomu ISCED 1. W przypadku, kiedy dana osoba zostaje uznana za znajdującą się w niekorzystnej sytuacji (np. z ww. powodu wykształcenia) jest jednocześnie np. osobą niepełnosprawną, należy ją wykazać w obu wskaźnikach (dot. niepełnosprawności oraz niekorzystnej sytuacji).
12
Oś Priorytetowa 3
13
Rodzaj przyznanego wsparcia
Działanie 3.1 Rodzaj przyznanego wsparcia w tym: odbiorca wsparcia 3. 1. zajęcia dodatkowe w przedszkolu dzieci doskonalenie zawodowe nauczyciele studia/kształcenie podyplomowe szkolenie/kurs Rodzaje wsparcie z wykorzystania TIK
14
Działanie 3.1 Wskaźnik rezultatu - Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu Programu. Sytuacja (1) osoby w momencie zakończenia udziału w projekcie Osoba uzyskała kwalifikacje Osoba nabyła kompetencje Sytuacja (2) osoby w momencie zakończenia udziału w projekcie Nie dotyczy
15
Rodzaj przyznanego wsparcia
Poddziałanie 3.2.1 Rodzaj przyznanego wsparcia w tym: odbiorca wsparcia zajęcia dodatkowe dla uczniów uczniowie doradztwo doradztwo edukacyjno-zawodowe doskonalenie zawodowe nauczyciele studia/kształcenie podyplomowe szkolenie/kurs wsparcie z wykorzystania TIK
16
Poddziałanie 3.2.1 Wskaźnik rezultatu - Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe po opuszczeniu Programu Sytuacja (1) osoby w momencie zakończenia udziału w projekcie Osoba uzyskała kwalifikacje Osoba nabyła kompetencje Sytuacja (2) osoby w momencie zakończenia udziału w projekcie Nie dotyczy Wskaźnik rezultatu - Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu Programu
17
Rodzaje przyznanego wsparcia
Poddziałanie 3.2.2 Rodzaje przyznanego wsparcia w tym: odbiorca wsparcia zajęcia dodatkowe dla uczniów uczniowie stypendium wyzyta studyjna doskonalenie zawodowe nauczyciele studia/kształcenie podyplomowe szkolenie/kurs wsparcie z wykorzystania TIK
18
Poddziałanie 3.2.2 Wskaźnik rezultatu - Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe po opuszczeniu Programu Sytuacja (1) osoby w momencie zakończenia udziału w projekcie Osoba uzyskała kwalifikacje Osoba nabyła kompetencje Sytuacja (2) osoby w momencie zakończenia udziału w projekcie Nie dotyczy Wskaźnik rezultatu - Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu Programu
19
Rodzaje przyznanego wsparcia
Poddziałanie 3.3.1 Rodzaje przyznanego wsparcia w tym: odbiorca wsparcia zajęcia dodatkowe dla uczniów uczniowie doradztwo doradztwo edukacyjno-zawodowe staż/praktyka dla ucznia Zasadniczej Szkoły Zawodowej dla ucznia innej placówki prowadzącej kształcenie zawodowe dla ucznia szkoły branżowej I stopnia dla ucznia szkoły branżowej II stopnia dla ucznia technikum wizyta studyjna doskonalenie zawodowe nauczyciele studia/kształcenie podyplomowe szkolenie/kurs wsparcie z wykorzystania TIK
20
Poddziałanie 3.3.1 Wskaźnik rezultatu - Liczba nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu Programu Sytuacja (1) osoby w momencie zakończenia udziału w projekcie Osoba uzyskała kwalifikacje Osoba nabyła kompetencje Sytuacja (2) osoby w momencie zakończenia udziału w projekcie Nie dotyczy
21
Poddziałanie 5.3
22
Rodzaj przyznanego wsparcia
Działanie 5.3 Rodzaj przyznanego wsparcia w tym: odbiorca wsparcia 5 . 3. opieka nad dzieckiem do lat 3 osoby powracające na rynek pracy po przerwie związanej z urodzeniem dziecka
23
Działanie 5.3 Wskaźnik rezultatu - Liczba osób, które powróciły na rynek pracy po przerwie związanej z urodzeniem/ wychowaniem dziecka, po opuszczeniu Programu Sytuacja (1) osoby w momencie zakończenia udziału w projekcie osoba pracująca/ prowadząca działalność na własny rachunek po przerwie związanej z urodzeniem/ wychowaniem dziecka Sytuacja (2) osoby w momencie zakończenia udziału w projekcie osoba podjęła kształcenie lub szkolenie osoba uzyskała kwalifikacje/ osoba nabyła kompetencje Wskaźnik rezultatu - Liczba osób pozostających bez pracy, które znalazły pracę lub poszukują pracy po opuszczeniu Programu osoba poszukująca pracy po przerwie związanej z urodzeniem/ wychowaniem dziecka
24
Działanie 5.3 W sytuacji, gdy wsparciem w projekcie została objęta osoba w zakresie zapewnienia opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 i do czterech tygodni po zakończeniu udziału w projekcie pracuje lub poszukuje pracy należy w polu: Sytuacja (1)… lub Sytuacja (2)… wybrać jedną z dwóch wartości z listy „osoba pracująca/ prowadząca działalność na własny rachunek po przerwie związanej z urodzeniem/ wychowaniem dziecka” lub „osoba poszukująca pracy po przerwie związanej z urodzeniem/ wychowaniem dziecka” Błędem jest w tym przypadku wybór z listy rozwijalnej wartości: „osoba poszukująca pracy” lub „osoba podjęła pracę/ rozpoczęła prowadzenie działalności na własny rachunek”. Zaznaczenie tych opcji uniemożliwia pomiar powiązanych wskaźników dla projektu oraz późniejsze automatyczne ich wyliczenie we wniosku o płatność.
25
Problemy techniczne Format daty (csv) - Poprawny format daty to: rrrr-mm-dd Jeśli po wprowadzeniu dat w prawidłowym formacie po zapisaniu pliku format jest inny (dd.mm.rrrr) oznacza to, że jest to problem ustawień systemowych. Należy wtedy zmienić domyślny format daty w systemie. W SL2014 można utworzyć tylko jedno zestawienie monitorowania uczestników za dany okres rozliczeniowy. W celu naniesienia zmian należy zwrócić się do opiekuna z prośbą o wycofanie przesłanego zestawienia celem edycji.
26
Problemy techniczne PESEL (csv)
W kolumnie PESEL w przypadku kiedy nr rozpoczyna się od „0” system automatycznie usuwa pierwszą cyfrę. Poniżej metoda pozwalająca na automatyczne dodanie cyfry „0” do numeru PESEL: zaznaczamy kolumnę z numerem PESEL, następnie prawym klawiszem myszy wywołujemy podręczne Menu i wybieramy „Formatuj komórki” w zakładce „Liczby” wybieramy kategorię „Niestandardowe” w pozycji Typ wpisujemy jedenaście razy „0” – czyli tyle cyfr z ilu składa się numer PESEL Tym sposobem automatycznie w całej kolumnie numer PESEL zostanie uzupełniony z przodu o cyfrę „0” wszędzie tam gdzie długość numeru jest mniejsza niż 11 cyfr. UWAGA ! Należy pamiętać, aby powyższą czynność wykonać za każdym razem przez zapisaniem pliku csv.
27
Najczęściej popełniane błędy
Brak nr budynku w adresie zamieszkania, Brak minimum 1 formy kontaktu (nr tel. lub ), wpisanie złego formatu np. nr tel , lub wskazanie danych szkoły zamiast uczestnika projektu, Wykazanie danych zrekrutowanych uczestników, którzy nie zostali jeszcze objęci żadną formą wsparcia, Wykazanie nauczycieli objętych wsparciem w formie szkoleń/kursów/studiów podyplomowych, będących pracownikami instytucji, jako uczestników indywidualnych, Brak danych placówki oświatowej (przedszkole, szkoła), która otrzymała wsparcie w ramach projektu (doposażenie, utworzenie nowych miejsc wychowania przedszkolnego, objęcie wsparciem pracowników instytucji), Brak wskazanego „rodzaju przyznanego wsparcia”, dat rozpoczęcia/zakończenia udziału we wsparciu,
28
Najczęściej popełniane błędy
Dane zawarte w monitorowaniu uczestników są rozbieżne w stosunku do danych zawartych we wniosku o płatność w częściach postęp rzeczowy i wskaźniki. Poziom wykształcenia uczestników projektu niezgodny z wytycznymi Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju klasyfikacja ISCED np. ISCED 0 dla uczniów, którzy są w trakcie nauki w szkole podstawowej, Nieprawidłowy status osoby na rynku pracy w chwili przystąpienia do projektu (powinno być: dla nauczycieli: osoba pracująca, dla uczniów poniżej 18 r.ż.: osoba bierna zawodowo), Brak wykazania uczestnika z terenów wiejskich (obszar DEGURBA 3) jako „osoba w innej niekorzystnej sytuacji (innej niż wymienione powyżej)”, Brak danych w kolumnie „Sytuacja osoby w momencie zakończenia udziału w projekcie” Suma kobiet i mężczyzn różni się od wartości ogółem; Przy części uczestników pozostają puste rekordy w newralgicznych danych np. „statusu na rynku pracy”, „wykształcenie”;
29
Dziękuję za uwagę. 29
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.