Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pachniała bzem Saska Kępa…

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Pachniała bzem Saska Kępa…"— Zapis prezentacji:

1 Pachniała bzem Saska Kępa…
Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego Warszawa al. Stanów Zjednoczonych 27

2 Nasza okolica Praga Południe – Saska Kępa

3 Saska Kępa Saska Kępa – część dzielnicy Praga Południe, położona na prawym brzegu Wisły. Główne ulice to ulica Francuska i ulica Saska. Największym wydarzeniem kulturalnym jest Święto Saskiej Kępy – odbywającym się co roku w maju na ul. Francuskiej. Impreza organizowana jest od 2006 r. – nasza szkoła również bierze udział w uroczystościach. Co roku w styczniu w Parku Skaryszewskim organizowany jest najsłodszy bieg ,,Bieg Wedla”, w którym udział biorą dzieci, uczniowie naszej szkoły i wszyscy dorośli sympatycy biegania – nagrody to słodkości ufundowane przez fabrykę czekolady ,,Wedel”, znajdującej się w naszej dzielnicy niedaleko Parku Skaryszewskiego. Instytucje kulturalne z którymi współpracujemy: PROM na ul. Brukselskiej – działa jako filia Centrum Promocji Kultury na ul. Podskarbińskiej, Ognisko Pracy Pozaszkolnej im. A. Nobla, biblioteki ul. Egipska, ul. Meksykańska, Klub ,,Orion”, szkoły i przedszkola znajdujące się w sąsiedztwie szkoły, szkoła przy szpitalu na ul. Niekłańskiej.

4 Nasza szkoła

5 Saska Kępa widziana oczami kl. III c

6 Piknik ,,Pachniała bzem Saska Kępa…”

7 Piknik ,,Pachniała bzem Saska Kępa…”

8 Piknik jesienny ,,Smacznie, zdrowo, kolorowo”

9 Quiz wiedzy o Saskiej Kępie.

10 Współpraca z rodzicami i instytucjami sąsiadującymi ze szkołą

11 Realizacja projektu ,,Skarby Saskiej Kępy oczami kl. III c”

12 Wycieczka po Saskiej Kępie
Pomnik Agnieszki Osieckiej Dom Agnieszki Osieckiej

13 Wycieczka po Saskiej Kępie
Zwiedzamy naszą dzielnicę z opracowaną mapą Najstarszy dom na Saskiej Kępie Najsłynniejsza ulica Francuska

14 Dlaczego podjęliśmy takie działania?
Prawie wszystkie dzieci mieszkają na Saskiej Kępie Poznanie okolicy zamieszkania. Zwrócenie uwagi na obiekty ważne, interesujące, będące w okolicy szkoły i miejsca zamieszkania. Pomniki, budowle zabytkowe, miejsca pamięci, instytucje kulturalne. Wydarzenia cykliczne odbywające się w dzielnicy mające znaczenie dla mieszkańców.

15 Dlaczego to było ważne? Prezentacja działań szkoły na piknikach, promocja szkoły w środowisku. Zaproszenie instytucji współdziałających ze szkołą do prezentacji swoich działań. Zapoznanie dzieci z miejscami ważnymi w dzielnicy, aby bardziej utożsamiały się, identyfikowały się z miejscem, w którym żyją i mieszkają. Dostarczenie wiedzy na temat znanych i znaczących miejsc w okolicy. Pokazanie i dostarczenie wiedzy, że dzieci mogą mieć wpływ na to, co dzieje się w ich okolicy. Dzieci poznały znaczenie pojęć: budżet partycypacyjny, inicjatywa lokalna, inicjatywa młodzieżowa.

16 Kto był zaangażowany w te działania?
Nauczyciele koordynatorzy. Wszyscy nauczyciele SP 143, realizujący scenariusz zajęć „Co chcielibyście zmienić w swojej okolicy?” na godzinach wychowawczych. Nauczyciel realizujący projekt ,,Skarby Saskiej Kępy widziane oczami kl. III c”. Rodzice, znajomi, sąsiedzi. Instytucje współpracujące ze szkołą: biblioteki, domy kultury, Centrum Promocji Kultury ,,Prom”, SKO, okoliczne przedszkola i szkoły.

17 Co dzieci zyskały uczestnicząc w projekcie?
Poznały skarby Saskiej Kępy. Rozwinęły postawy prospołeczne i obywatelskie. Dowiedziały się, że mogą mieć wpływ na zmiany w okolicy zamieszkania i na to, co dzieje się w ich otoczeniu, biorąc udział w tych działaniach. Nauczyły się, jak realizować projekt. Nauczyły się, jak współpracować w grupie.

18 Realizacja projektu ,,Skarby Saskiej Kępy widziane oczami kl. III c”

19 Realizacja scenariusza przez klasy IV- VI ,,Co możemy zmienić w swojej okolicy?”
Pomysłów było bardzo dużo, były bardzo różnorodne. Klasy sportowe marzą, żeby był w szkole basen, hala sportowa. Marzą, aby był duży sklep tylko z odzieżą sportową. Zmieniliby też parking koło szkoły na większy, aby było mniej samochodów, mniej ruchliwa, a więc bezpieczniejsza ulica koło szkoły. Marzą, aby było więcej zieleni, trawników, czy miejsce dla piesków.

20 Realizacja scenariusza przez klasy IV- VI ,,Co możemy zmienić w swojej okolicy?”

21 Prezentacja projektu ,,Skarby Saskiej Kępy”

22 Dziękujemy za uwagę ! Prezentację przygotowały:
Anna Świeżak i Barbara Al.-Askari-Czyżewska Autorzy zdjęć w prezentacji; Barbara Al.-Askari-Czyżewska i uczniowie kl. III c.


Pobierz ppt "Pachniała bzem Saska Kępa…"

Podobne prezentacje


Reklamy Google